המרד בלול: התרנגולים נגד מנהג הכפרות. צפו - סרוגים

המרד בלול: התרנגולים נגד מנהג הכפרות. צפו

לקראת יום כיפור השר אורי אריאל ומשרד החקלאות מובילים קמפיין לעידוד כפרות בכסף ולא בתרנגולים. סרטון חדש מציג את המרד בלול ויציאת העופות לחירות. צפו

author-image
המרד בלול: התרנגולים נגד מנהג הכפרות. צפו

לקראת הימים הנוראים תשע"ו יוצא משרד החקלאות בקמפיין לעידוד כפרות בכסף ולא בתרנגולים.

לקמפיין הצטרפו כשותפים המשרד להגנת הסביבה ומועצת הלול ונתמך על ידי רבנים, אישי ציבור וארגוני צער בעלי החיים. במסגרת הקמפיין הופק סרטון הומוריסטי במטרה להעביר את המסר "השנה עושים כפרות בכסף ועוזרים לנזקקים".

בסרטון נראה תרנגול שממריד לול שלם נגד המנהג ומבקש לנהוג דווקא בימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים ב"ערבות הדדית". במשרד החקלאות מקווים כי באמצעות סרטון הרשת יגיעו לקהל הצעיר, שישפיע על ההורים להחליף את הכפרות בתרנגולות בכפרות בכסף.

קמפיין ההסברה כולל גם מודעות ותשדירי רדיו המותאמים לציבור המסורתי, הדתי והחרדי. באמצעות המודעות לקהל החרדי, המצטטות את "שולחן ערוך" בנושא, התומך בהחלפת המנהג בפדיון בכסף, מקווים במשרד להגיע ולשכנע קהל בוגר חרדי.

השר אורי אריאל עצמו הוסיף וקרא לציבור לערוך השנה את הכפרות בכסף, בכך לסייע ליותר ויותר נזקקים ולהגביר את הערבות ההדדית שלנו כחברה. "ברור לי שיש מסורת בחלק מהקהילות לערוך את הכפרות בתרנגולות ויש הרואים במסורת תוקף הלכתי, אבל גם לא מעט מגדולי ישראל יצאו נגד המנהג הזה הן בגלל צער בעלי החיים והן לאור העובדה ששחיטת התרנגולות נעשית בכמויות אדירות ובלחץ מה שיכול להוביל לשחיטה לא כשרה דווקא ערב יום הכיפורים. בסופו של דבר הכסף בכפרות מגיע לנזקקים, והסיוע לחלשים בחברה הוא חלק מהערבות ההדדית אליה אנו מחויבים".

אתי אלטמן מייסדת "תנו לחיות לחיות" בירכה על הקמפיין ואמרה: "דווקא בראש השנה ויום כיפור, כאשר אנו מתפללים לה' שינהג בנו ברחמים ושיחתום אותנו בספר החיים, צריכים גם אנחנו לנהוג רחמים בסובבים אותנו, כולל בבעלי-החיים, ולחוס על חייהם. אני קוראת לכל מי שיכול, לעשות את הכפרות במזומן ולתרום לנזקקים. זאת המשמעות האמיתית של בין אדם לחברו ביום הכיפורים. אני מחזקת את ידי השר אריאל שפועל למען בעלי החיים ופועל לחיזוק המודעות הציבורית לנושא הכפרות בפרט וצער בעלי חיים בכלל. יהי רצון שכשם שנרחם על התרנגולות ירחמו עלינו משמים ונזכה כולנו לשנה טובה ומאושרת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אז בסוף סתם ישחטו אותם בשביל שניצלים
איני צמחוני | 10-09-2015 12:28
מי שאינו צמחוני שלא ינהל מאבק צבוע נגד הכפרות
2
גם ככה ישחטו אותם לאכילה אולי נהפוך כולנו לטיבעונים רחמים על התרנגול
| 10-09-2015 12:34
תוכן
3
תעמולה צמחונית בוטה
שי | 10-09-2015 13:56
הקב"ה ברא את התרנגולת כדי שישחטו אותה. מי שמעדיף כדורי B12 וקציצות סויה על מרק עוף, שיבושם לו, אבל לא צריך לזייף את היהדות ולכפות את תורת הצמחונות על שומרי התורה.
4
תפסיקו להיות יפי נפש
יוסי | 10-09-2015 14:36
אנחנו נוהגים לעשות כפרות בתרנגול ע"פ מה שהורה מרן הראש"ל הרב מרדכי אליהו זצ"ל.מי מכם יכול לומר שהוא יותר רחמן מהרב?
5
מחר ישתמשו בקליפים אלו כדי להתנגד לשחיטה.
ליאור | 10-09-2015 14:38
6
?
| 11-09-2015 1:59
באחרית הימים התרנגולות באמת ידברו גם אז תוכלו בשר? החיות יהיו בבחינת מדבר..
7
לא מבין, הרי זה מחלוקת השולחן ערוך
| 13-09-2015 8:44
עם הרמ"א, והרמ"א כתב שיש לנהוג מנהג זה, אז מה העליהום? על מאות אלפי יהודים בארץ ובכל העולם שנוהגים כמסורת אבותיהם וכמנהג הרמ"א?? היה יותר טוב קמפיין בעד הכפרות, אבל באופן שלא יסחבו ויתעללו בהם, אבל קמפיין משונה כזה, חוץ מתשומת לב לאורי אריאל, זה לא מוסיף שום דבר...