למה הרב יצחק יוסף מסרב לפגוש את הרב דרוקמן? - סרוגים

למה הרב יצחק יוסף מסרב לפגוש את הרב דרוקמן?

הרבנים אריה שטרן וחיים דרוקמן ביקשו להפגש עם הרב יצחק יוסף בכדי לדון על בתי הדין האלטרנטיביים אך נתקלו בסירוב. לשכת הראשל"צ: "אין לו כל כוונה לנהל משא ומתן"

author-image
למה הרב יצחק יוסף מסרב לפגוש את הרב דרוקמן?
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, סירב לבקשתם של הרב חיים דרוקמן ורבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, להיפגש עימו, כך נחשף היום (רביעי) בגל"צ.

על פי הדיווח, הרבנים דרוקמן ושטרן ביקשו להיפגש עם הרב יוסף על רקע הקרע שנוצר בינו לבין מספר רבנים מהציונות הדתית בעקבות הקמת בתי הדין האלטרנטיביים לגיור, 'גיור כהלכה', בראשותו של הרב נחום רבינוביץ'.

על פי הדיווח בגל"צ, הסיבה לאי הסכמתו של הרב יוסף להיפגש עם הרב דרוקמן היא מכיוון ש"עמדת הרב הראשי והרבנות הראשית היא שגיורים בישראל יערכו אך ורק באמצעות מערך הגיור הממלכתי ואין לו כל כוונה לנהל משא ומתן על הנושא עם איש".

ראוי לציין, כי הרב דרוקמן עצמו יצא בחריפות כנגד הקמת בתי הדין  אלטרנטיביים והבהיר כי מהלך שכזה פוגע בשלמותה ובמעמדה של הרבנות הראשית לישראל.

גם רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, הבהיר בעבר כי הוא מתנגד לכל יוזמה אלטרנטיבית שבאה במקום הרבנות. על כן התמיהה, נוכח סירובו של הרב יוסף לפגוש רבנים הסוברים כמוהו ומתנגדים לבתי הדין האלטרנטיביים, גדולה.

על פי ההערכות, הרבנים דרוקמן ושטרן מבקשים להיפגש עם הרב יוסף לא בכדי להגיע לפשרה הלכתית בסוגיה אלא דווקא בכדי לסיים את הפרשה בצורה עניינית ומכובדת ולוודא כי איש מהצדדים לא נפגע.

על פי המשך התגובה שיצאה מלשכת הרב הראשי לישראל, נראה כי הרב יוסף עצמו בקיא בעמדתם של הרבנים דרוקמן ושטרן. על פי התגובה: "הרב יוסף נפגש איתם בשבועיים האחרונים והביע בפניהם את הערכתו ותודתו על תמיכתם החשובה ברבנות".

ראוי לציין, כי ההסכמה לקיומה של הפגישה נתפסת בעיני רבים בציונות הדתית כזלזול של הרב יוסף ברבנים הדתיים לאומיים.

בשבוע שעבר פורסמה ב'סרוגים' תגובתו של ארגון 'גיור כהלכה' על דבריו של הרב יוסף לפיה יש רבנים שמבקשים לגייר ילדים שיאוכלו חזיר. בתגובה לדבריו של הרב יוסף מסרו גורמים ב'גיור כהלכה' ל'סרוגים' כי הזלזול של הרב יוסף ברב רבינוביץ' הוא בלתי נסבל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
תגובה לשמי וקנין
טל | 09-09-2015 18:21
התגובה שלך מראה את היכולת שלך להכיל מורכבות...ולאיזה ציבור אתה משתייך. אין כל ספק שחייב לשמור על כבודה של הרבנות. ואין פה מקום של פשרות, אך בל נשכח את בית הדין לגיור של הרב קרליץ... שהוא לא בדיוק קשור לרבנות. אז בבקשה ממך פעם הבאה שאתה חושב לכתוב פה, לפחות תכתוב תגובה עניינית...
2
תגובה ל-1
שמי וקנין | 09-09-2015 19:01
מתי טענתי שאני מתיימר להכיל מורכבות? לפחות לא מורכבות כשלכם. מכל המורכבויות שהוספתם לחיים שלהם אתם היום מבולבלים עד כדי שח"כ דתי לאומי בשם אלעזר שטרן שר"י פועל כל כולו כדי לקעקע את הדת, ח"כ רחל עזריה גם היא משתכיית לציונות הדתית אמרה היום בפייסבוק שלה ובטלויזיה "אני דתיה ותומכת במשחקים בשבת, זו שבת ישראלית", עוד ח"כ דתי-לאומי מצטלם מחובק עם נשים ומוציא הודעה רשמית שההלכה לא מחייבת אותו.. אופשר להמשיך עד מחר.. מה נשאר מכם? הייתם דתי לאומי, אח"כ העברתם את הדתי לסוף והפכתם לציוני-דתי.. כיום לצערי אתם רק ציוני והלוואי שהייתם משאירים את הדת בצד אבל השעטנז שלכם גורם שהדבר היחיד שהדת מעסיקה אתכם בו זה לנסות לכופף אותה כל הזמן
3
כי על הלכה לא מתפשרים והלכה לא חותכים מטעמים לאומיים.
פרי | 09-09-2015 22:51
4
תגובה לשמי
טל | 09-09-2015 23:43
גם המציאות שלנו וגם הדור שלנו מורכב, יש מגזרים שבוחרים להתמודד עם זה ויש מגזרים .. טוב, שפשוט מתעלמים. אני מסכים איתך ,המגזר שלנו לא מושלם , וב"ה יש לאן לשאוף ועוד הרבה דברים לתקן. צריך לזכור שהתורה היא חיינו, והיא המרכז , וכל הדברים והאידיאלים האחרים שואבים את כוחם ממנה. הבעיה שמהמגזר שאותו אתה מייצג , מכיר "רק" תורה . אין ראשית אלא תורה , אין ראשית אלא ישראל , וישראל קדמו לתורה - כך קבעו חז"ל. התורה היא הכלי שבא לחשוף את הסגולה הישראלית שבאנו , ולא להיפך! כנראה ששכחתי לציין את אותו האיש אריע דרעי עם דם של 1200 אנשים על ידיו מפשע אוסלו הארור , כנארה שלגביו "מדבר קשר תרחק " לא מחייב .. זו גם הלכה , לא? בניזירי , שכנראה שכח " לא תקח דבר שוחד " ועוד כמה מחבריו הטובים , שכנראה גם אותם כמה הלכות לא מחייבים. אפשר להאשים פה אחד את השני עד מחר , אך בסופו של יום אפשר לראות מי יכול להכיל את המורכבות ומי לא.. והתשובה שלך רק מחזקת את דבריי.
5
רבנות עם שתי ראשים
מאיר | 10-09-2015 6:44
ולא פתרון אחד למחלוקת הגיורים. בושה!
6
שכחתם שהרב דרוקמן הודה בפני היועץ מזוז
חי מצליח | 10-09-2015 14:42
שחתם על גיור שנעשה בורשה כביכול בנוכחותו אבל מבלי שהיה שם, ואידך פירושא.
7
הראשון לציון
הלן | 06-10-2015 14:51
ככה זה כשממנים רב ראשי לישראל שבסך הכל היה עורך ספרים. אני מקוה שהרב הראשי הבא לא יהיה עורך ידיעות אחרונות