עליזה לביא: "שקד תומכת במינוי בני משפחה של חברי הוועדה"

עליזה לביא: "שקד תומכת במינוי בני משפחה של חברי הוועדה"

חברת הכנסת עליזה לביא תוקפת את כוונתה של שרת המשפטים איילת שקד לאפשר למנות דיינים קרובי משפחה לאחד מחברי הוועדה. שקד: "ההחלטה טרם התקבלה"

author-image
"שקד מסייעת לש"ס למנות בני משפחה של חברי הוועדה"
  (צילום: פלאש90)

סערת מינוי הדיינים.

חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) שיגרה מכתב לשרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי) ובו היא מפצירה בה למנוע את מינויים של הדיינים אשר להם קרבה משפחתית לאחד מחברי הוועדה למינוי דיינים.

במכתב ששיגרה לשקד כתבה לביא כי "מעמדה הבעייתי של מערכת בתי הדין גרמה לאובדן אמון מוחלט בקרב הציבור. הדרך להרוויח אותו מחדש היא לא על ידי מינוי בניהם ומקרובים של הדיינים המכהנים. הדבר יוביל לשחיתות".

לביא טוענת כי ביוני 2014 הובילה הוועדה למינוי דיינים מהלך לפיו הוועדה לא תדון במועמדות לדיינות של קרובי משפחה של חברי הוועדה, ושל דיינים מכהנים. מהלך זה נועד לבער את נגע הנפוטיזם במערך בתי הדין, ולהחיל מסלול בחירה אובייקטיבי שוויוני והגון- " כישורים במקום קשרים".

לטענתה של לביא שרת המשפטים, איילת שקד, יחד עם הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, החליטו לתמוך בביטול גישה זו ובחירתם של קרובי משפחה תאושר.

"אין צורך להכביר במילים על הכשלים המתמשכים, במערכת בתי הדין", כתבה לביא. לדבריה: "מוסד זה איבד מזמן את מעמדו, ואת אמון הציבור. למרבה הצער, חלק נכבד מן הדיינים בבתי הדין מאופיין בנטיות פסיקה מחמירות. הנובעות בין היתר, מתפיסות מגזריות של התבדלות ושל ניתוק מדופק החיים של החברה הישראלית. ההתנהלות המסואבת,לעיתים עד כדי פגמים מוסריים של ממש, חייבת להיפסק".

לביא הפצירה בשקד והבהירה כי "יש למנות דיינים מתונים, קשובים המעורים בחברה הישראלית של שנת 2015. דיינים השומעים באוזן רגישה וקשובה את זעקת העשוקים והעשוקות. אלו, המוכנים לעשות לילות כימים על מנת לפתור את בעיות המתדיינים העומדים לפניהם, אלו האמיצים היודעים שאפשר".

"ביום חמישי תתכנס הוועדה בראשות השר שטייניץ למנות כ- 31 דיינים, לבתי הדין האזורים ולבית הדין הגדול. מדובר במינויים רבים שיקבעו את פני בתי הדין ואת אופיים, לשנים רבות. שיקום אמון הציבור מחייב מערך מורכב ובראש ובראשונה גישת "אפס נפוטיזם", ואיוש דיינים ראויים, ציונים החיים בתוך עמם. השר שטייניץ והשרה שקד בידכם הדבר לשנות – גלו אחריות ובחרו דיינים ראויים".

משרת המשפטים איילת שקד נמסר בתגובה: "ההחלטה בנושא מינוי בני משפחה של חברי הוועדה טרם התקבלה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מאפיה
מכיר מקרוב | 09-09-2015 12:51
מכיר מקרוב את כל התנהלות הועדה לא בוחרים לפי כישורים, בוחרים לפי מקורבים. מי שלא מקורב לא נבחר שערוריה לומדים 20 שנה ובסוף בוחרים רק את המקורבים
2
צודקת! אברכים גדולים בתורה לא נבחרים כי הם לא מקורבים
אין כמו אלי ישי | 10-09-2015 0:37
3
בחירת דיינים
| 10-09-2015 18:20
פחות מאפיה מאשר בחירת שופטים. לפחות חלק מהשחיתןת גלויה