שו"ת: מותר לנשים להיות בקבוצת וואטסאפ עם רב? - סרוגים

שו"ת: מותר לנשים להיות בקבוצת וואטסאפ עם רב?

מבחינה עקרונית, אין שום איסור בקבוצת וואטסאפ שמקשיבה לשיעור ביחד, מתדיינת ביחד, מקליטה את עצמה ביחד אך צריך לבחון את המציאות לגופה. לאמור: אם על רקע הקבוצה הזו נעשים מעשים לא צנועים בצורה הנופלת לאינטימיות, כגון משפטים כמו "חסרת לי מאוד", יש לפרוש מהר

שו"ת: מותר לנשים להיות בקבוצת וואטסאפ עם רב?
  (צילום: shutterstock)

"לאחרונה הכניסו אותי לקבוצת ווטסאפ עם אחד הרבנים בארץ, שראיתי שהוא מופיע גם ביוטיוב. הקבוצה הזאת היא של גברים ונשים. הרב מקליט את עצמו ומתקיים דיון. גם הנשים וגם הגברים מגיבים והרבה פעמים התגובה היא בהקלטה.

אני חוששת שאישה שמקליטה את עצמה, גם אם לצרכי שיעור תורה, זה לא צנוע. מה גם שלפעמים נשים רושמות הערות לרב כמו "חסרת לי" וסגנון דומה. האם כדאי לצאת מהקבוצה הזאת?"
~
שלום וברכה,

אחלק את תשובתי לשני חלקים: מבחינה עקרונית, אין שום איסור בקבוצת וואטסאפ שמקשיבה לשיעור ביחד, מתדיינת ביחד, מקליטה את עצמה ביחד וכדו´. מותר לאישה להביע את עמדתה, להקליט את עצמה, להשתתף בדיון, או כל דבר אחר שמותר לגברים לעשות בהקשרים האלה. זוהי דרך הארץ הפשוטה של העולם, וחס ושלום שנגיע למצב בו יהיה איום על הצניעות מכך שאישה מדברת או מקליטה את עצמה, מביעה את עמדותיה ומשתתפת בדיון. זה רע הן לצניעות, והן לגברים ולנשים כאחד.

האם בהכרח זה צנוע ? כאן צריך לבחון את המציאות לגופה. לאמור: אם על רקע הקבוצה הזו נעשים מעשים לא צנועים בצורה הנופלת לאינטימיות, כגון משפטים כמו "חסרת לי מאוד", או דברים שנאמרים בין משתתפי הקבוצה שחורגים מנושא תלמוד תורה והופכים להיות קשרים אישיים חריגים – זה המקום לפרוש מהר מהמקום, גם אם הוא מתעטר בתלמוד תורה. כאן צריך להפעיל חוש ביקורת ושיקול דעת, ולא להתפעל מהמסגרת. גם במקומות הקדושים ביותר יכולים להיעשות הדברים האיומים ביותר (ראו את סיפור בני עלי במשכן).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו