ש"ס סיכלה מועמדותם של 3 דיינים ספרדים? - סרוגים

ש"ס סיכלה מועמדותם של 3 דיינים ספרדים?

גורמים המעורים בנושא מינוי הדיינים טוענים כי ש"ס הצליחה לסכל את מועמדותם של שלושה מועמדים ספרדים מהציונות הדתית שקיבלו את הסכמתה של איילת שקד להתמודד. "אחרי זה כולם ימשיכו לבכות על האפליה וההחמרה בבתי הדין"

author-image
ש"ס סיכלה מועמדותם של 3 דיינים ספרדים?
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

במפלגת ש"ס ממשיכים להצר את צעדיה של הציונות הדתית בועדה למינוי דיינים.

גורמים המעורים בנושא אמרו ל'סרוגים' כי בש"ס הצליחו למנוע את רישומם של שלושה דיינים ספרדים ששרת המשפטים איילת שקד חתמה להם על יכולתם להתמודד לבית הדין הגדול.

כאמור, כפי שדווח ב'סרוגים' בסוף השבוע האחרון, בש"ס מנסים לסכל את בחירת הדיינים הספרדים לבית הדין הגדול בשל הרצון שלהם לשלוט בהגמוניה הספרדית אשר תיוצג רק על ידי חרדים ספרדים המשתייכים למפלגה.

לדברי גורמים המעורים בנושא הרצון של ש"ס למנוע כניסת דיינים ספרדים שלא נמנים על חוגי תנועת ש"ס בשל הרצון שלהם למנוע גדילת דמויות ספרדיות בקרב הציבור המסורתי.

כחלק מהמאמצים לסיכול מועמדים מהציונות הדתית בש"ס לחצו על שר האנרגיה, יובל שטייניץ' העומד בראש הועדה למינוי דיינים, למנוע את רישומם של שלושת הדיינים הספרדים דתיים ששקד ושתי חברות נוספות חתמו להם.

"זאת חוצפה שאין לתאר. אחרי ששרת המשפטים חתמה לשלושת הדיינים שיוכלו להתמודד לבית הדין הגדול, ש"ס מפעילה לחץ פוליטי על יו"ר הועדה להימנע מהכנסתם לרשומות כדי לעקוף את חתימות חברי הועדה".

לדברי הגורם: "ש"ס מפעילה בריונות בכל הקשור להתנהלותה בוועדה ומה שלא הולך בכוח הולך ביותר כוח. אין כמעט דבר שהם לא שמו עליו וטו".

"זה לא ייאמן אבל לא רק שהם רוצים שליש מהדיינים לעצמם ושליש לחרדים האשכנזים, הם גם רוצים לשלוט ולאשר את השליש שלנו. איפה בנט? איפה הבית היהודי? איפה הציבור החילוני שגם נזקק לשירותי הדת?  אחרי זה כולם ימשיכו לבכות על האפליה וההחמרה בבתי הדין".

יש לציין כי רק בשבועות האחרונים הצהירו שורה של רבנים ואישי ציבור בהם רבה של ירושלים אריה שטרן, הרב איתן אייזמן והרבנית יהודית שילת כי אסור להשאיר את ההגמוניה הספרדית בבית הדין הגדול בידי ש"ס לבד.

בסוף השבוע האחרון, בתגובה לטענות, מתנועת ש"ס נמסר בתגובה לוואלה כי לטענות אין כל בסיס וזאת מכיוון ש"אין לש"ס נציג בוועדת המינויים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
איפה הציבור שנתן רק 8 מנדטים
| 06-09-2015 11:34
לכו לליכוד
2
שטויות במיץ עגבניות
אחד מבפנים | 06-09-2015 14:08
נמאס מהחפירות האלה!! מדובר בשולה דיינים צעירים שעוד לא בני 40. תנו להם לעבוד, להתנסות ולהתמנות. רק שתהיה כבר וועדה וימנו. המצב קטסטרופה.
3
רק יחד תקדם דייינים לאומיים לבית הדין הגדול!!
אלי ישי - אחריך באש ובמים!! | 06-09-2015 15:59
זה לא מעניין את בנט, אותו מעניין צורכי הציבור החילוני. לא מעניין אותו מהדתיים לאומיים והחרדים לאומיים.
4
תגובה לדברים המבלבלים שנכתבו
חני | 06-09-2015 17:41
שס שללה מועמדות של דיין צעיר מאנ"ש בשל היותו צעיר, למרות שמשמש כאב"ד בפועל, כך שלא נכון לומר שהסיבה לדחייתם מונעת משיקולי הגמוניה ושליטה. בע"ה יהיו גם דיינים ספרדים "בוגרים" ומנוסים במינויים הבאים תנו להם להתמקצע ואל תקדמו אותם על חשבון מערכת כ"כ חשובה מה שאמור להדאיג במקרה זה,היא העובדה שלדיינים כ"כ צעירים וחסרי נסיון יש את החוצפה להגיש מועמדות לבית הדין הגדול. והם כנראה יתמנו במינויים הבאים. מפחיד!!! פני הדור כפני הכלב