פעילים בבית היהודי: "ש"ס בולמת מינוי דיינים ספרדים מהציונות הדתית"

פעילים בבית היהודי: "ש"ס בולמת מינוי דיינים ספרדים מהציונות הדתית"

במפלגת 'הבית היהודי' טוענים כי ש"ס מטרפדת מינוי דיינים ספרדים מהציונות הדתית בכדי לשמור לעצמה את "ההגמוניה הספרדית". בש"ס מכחישים: "אין לנו בכלל נציג בוועדה"

author-image
"ש"ס בולמת מינוי דיינים ספרדים מהציונות הדתית"
  (יונתן סינדל/פלאש90)

לקראת כינוס הוועדה למינוי דיינים שתתכנס בעוד כשבוע, במפלגת 'הבית היהודי' טוענים כי גורמים במפלגת ש"ס בולמים כניסת דיינים ספרדים לבית הדין הגדול וזאת בכדי לגרום לכך שש"ס תיתפס כמפלגה היחידה שמייצגת את הציבור הספרדי.

בשבועות הארחונים הבאנו ב'סרוגים' שורה של אישי ציבור שקראו לא לוותר על ההגמוניה הספרדית לטובת ש"ס בהם, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, הרב איתן אייזמן, הרב אלי קפלן והרבנית יהודית שילת.

במכתב ששיגרו פעילי 'הבית החברתי' לשרים נפתלי בנט ואיילת שקד נכתב, בין היתר: "התבשרנו כי תנועת ש"ס מנסה לבלום את הציונות הדתית הספרדית מכניסה לבית הדין הגדול".

עוד טוענים הפעילים כי "על פי העדויות שמגיעות לאוזנינו, המפלגה שחרטה על דגלה את החזרת העטרה ליושנה מעוניינת שהיא תישאר עם כיפה בצבע אחד על הראש".

הפעילים הוסיפו כי הסיבה להתנגדות ברורה וכי  קשה שלא לחשוב על הסיבות להתנגדות והן הרצון לשלוט על ההגמוניה הספרדית. "בש"ס מבינים כנראה שאת ההשפעה על הציבור המסורתי בישראל משיגים דרך דמויות ספרדיות המזכירות את בית אבא ונלחמים בכל כוחם לשמור זאת. במשך השנים הוכיחו בש"ס כי באמצעות תפיסת עולם חרדית לצד עיסוק ביהדות רכה שמזכירה לציבור המסורתי את רבני ספרד עליהם גדלו, הם הצליחו להוביל את הציבור פעם אחר פעם".

בסיום המכתב קוראים הפעילים ליו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי, בנט ולשרת המשפטים איילת שקד, לא להיכנע לתכתיבי תנועת ש"ס ולא לוותר על הייצוג הספרדי הציוני ספרדי המחבק שקרוב לציבור המסורתי במדינת ישראל ולבית אבא וסבא, עליו גדלו מאות אלפי ישראלים מסורתיים.

"אנו הפעילים, עומדים מאחוריכם במאבקכם הצודק, מחזקים את ידיכם במלאכה שכבר התחלתם בה ומוכנים להעניק לכם סיוע בכל אשר תצטרכו".

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה לוואלה כי לטענות אין כל בסיס וזאת מכיוון ש"אין לש"ס נציג בוועדת המינויים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו