שנת הלימודים תשע"ו יוצאת לדרך - סרוגים

שנת הלימודים תשע"ו יוצאת לדרך

שנת הלימודים תשע"ו, הנפתחת בסימן רפורמות במערכת החינוך, יוצאת הבוקר לדרך כאשר כ-2,000,000 תלמידים ותלמידות יפקדו את מוסדות החינוך. בנט: "מערכת החינוך ערוכה לכבודכם"

author-image
שנת הלימודים תשע"ו יוצאת לדרך
  (צילום: ששון תירם)

שנת הלימודים החדשה תשע"ו נפתחה הבוקר (שלישי) כסדרה בכל רחבי הארץ.

2,194,931 תלמידים וילדים יתחילו את שנת הלימודים, מתוכם 157,477 תלמידי כיתות א', אשר יחלו את דרכם לראשונה במערכת החינוך. 118,721 תלמידי יב' יחתמו השנה, 12 שנות לימוד במערכת החינוך. לצדם, יפתחו את השנה 166,208 עובדי הוראה.

גם שנת הלימודים הנוכחית נפתחת בסימן רפורמות, כאשר שר החינוך, נפתלי בנט, מציג את רפורמת הסייעת השנייה: כ- 4600 גנים יפתחו את שנת הלימודים תשע'ו עם צוות חינוכי מוגבר הכולל גננת ו- 2 סייעות.

בנוסף גם רפורמת הקטנת הכיתות יוצאת לדרך, כאשר תלמידי כיתות א' ילמדו בכיתות קטנות המכילות עד 34 תלמידים בלבד.

רפורמה נוספת היא התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה: השנה ייפתחו 100 מגמות לימוד חדשות במטרה להכפיל את מספר התלמידים הניגשים ל-5 יחידות בגרות במתמטיקה.

גם תכנית 'הזדמנות שווה' יוצאת לדרך כאשר משרד החינוך יקצה מיליארד שקלים להנגשה למען ילדים עם צרכים מיוחדים

שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר: "אנחנו מתחילים היום שנת חינוך. שנת חינוך להורים, שנת חינוך לילדים, שנת חינוך לכל מדינת ישראל. אני רוצה לומר היום להורים ששולחים את הילדים שלהם לגן ולבית הספר".

"מהיום, לילדים שלכם בכיתה א' יש כיתה יותר קטנה, לילדים שלכם בגן יש סייעת שניה. אם אתם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים – יש לילדים שלכם עזרים חדשים שיעזרו להם להתמודד עם האתגרים שבפניהם. ואם אתם הורים לתיכוניסטים – תגברנו את לימודי המתמטיקה כדי לתת להם צרור מפתחות גדול יותר להצליח בעתיד שלהם. מערכת החינוך ערוכה לכבודכם – ואני מאחל לכולם שנת חינוך מוצלחת".

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הדגישה בחדר המצב כי "שנת הלימודים נפתחה הבוקר כסדרה, לא נתגלו קשיים במענים למוסדות החינוך וכל האתגרים שהוצבו בפתחה של מערכת החינוך בשלושת החודשים האחרונים נפתרו בשיתוף פעולה בין כל הגופים, רשויות, הורים וארגוני המורים. אנחנו מודים לכל העוסקים במלאכה, פתיחת שנה חלקה מאפשרת לכל התלמידים והמורים להתחיל הבוקר את החינוך עם חיוך על הפנים".

(ברכת שר החינוך לפתיחת שנת הלימודים)

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מיני וכתפיות. בית של גויים.
ציוני דתי מיואש | 01-09-2015 8:44
2
ל-1, נראה לי שאתה עוור
| 01-09-2015 13:59
כמו כן. אתה חולה נפש אם אתה מתעסק בלבוש של אשתו של בנט. ממש לא תתורו