הרב אמסלם לרב בזק: "העניין הוא לא העדה אלא צורת החשיבה והפסיקה"

הרב אמסלם לרב בזק: "העניין הוא לא העדה אלא צורת החשיבה והפסיקה"

הרב חיים אמסלם מגיב לדבריו של הרב אמנון בזק כי "אין עניין לטפח את השוני העדתי, או "לנצל" אותו להנצחת הקיפוח והתלות כמו שעושה ש״ס"

author-image
"העניין הוא לא העדה אלא צורת החשיבה והפסיקה"
  (צילום: אביר סולטן/פלאש90)

סערת מינוי הדיינים הספרדים.

יו"ר תנועת 'עם שלם', הרב חיים אמסלם, מתייחס לתגובתו של הרב אמנון בזק לפיה הרב אמסלם הוא ההוכחה שהמוצא אינו קריטריון רלבנטי.

"ראיתי את תגובתו של הרב אמנון בזק שליט״א ואני מוכרח להודות שהרב בזק הבין בדיוק מה אני אומר ולמה אני מכוון, כלומר אין עניין למנות ספרדי רק בשל ספרדיות עדתו, או שם משפחתו בלבד, אם מזמן הוא אימץ דרכים ופסיקות וצורת חשיבה שאינן בהכרח מסורת ספרד", כותב הרב אמסלם.

יו"ר תנועת 'עם שלם' מבקש להדגיש כי "המטרה היא לשמר את התרבות הספרדית, את המנהגים הטובים, את המתינות, את מסורת הפיוט ואת פסיקת ההלכה".

הרב אמסלם מבהיר כי "לא רק שיהיו רבנים ממוצא ספרדי, אין עניין לטפח את השוני העדתי, או "לנצל" אותו להנצחת הקיפוח והתלות כמו שעושה ש״ס. ההיפך הוא הנכון להפרות ולהרבות ולהעניק מהתרבות, החכמה, צורת החשיבה, המתינות הדתית, והמורשת של חכמי צפון אפריקה המזרח והספרדים בכלל. אני חוזר שוב ומדגיש העולם הספרדי האמיתי והמקורי, הוא עולם של אהבת הארץ וציונות, שרות בצה״ל, תורה ופרנסה יחד, מתינות וקירוב הלבבות".

על דרישתם של פעילים 'הבית היהודי' לפעול למינוי דיינים ספרדים, כתב הרב אמסלם: "מהצד אני מבין בודאי שכואב להרבה מבניה של הציונות הדתית, לראות את הציבור הספרדי רועה בשדות אחרים, לכאורה תחת מטריה ספרדית, אך בגוף ליטאי אנטי-ציוני ואנטי-יצרני מתבדל ומקצין ומאמץ נורמות שלא שערום אבותינו, במקום לשכון בבית של ציונות דתית ששם לכאורה המקום הטבעי שלהם ושם מקור יניקתם, רק מתוך זאת נדמה לי, עלתה וצפה הביקורת של הקבוצה החברתית בבית היהודי, לקרב את הספרדים ולא לדחוף אותם למחוזות אחרים".

"ולסיום, כשאנחנו בעיצומם של ימי אלול בו הספרדים כבר מראש חודש קמים לסליחות, זהו הזמן לפיוס, רק כשנאבחן את הדרוש תיקון ושיפור, נוכל להתקדם לקראת ימי הסליחה והכפרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חל כאן בלבול מושגים חמור.
יאיר | 26-08-2015 18:27
חכמי ספרד לדורותיהם לא היו רפורמים. הם לא דגלו ב"יהדות מתונה", "רבנות קשובה" ושאר המכבסות. הם לא קוננו על ה"הקצנה". אני מציע לליברלי הקיצוני ר' חיים אמסלם להניח לחכמי ספרד, ולא לבזות את זכרם ואת מסורת פסיקתם המפוארת.
2
אל תוציא דברם מהקשרם
ליאיר מ-1 | 26-08-2015 19:36
העדה החרדית נשלטת ע"י הקצנות שלא ניראו כדוגמתם בהיסטוריה היהודית. הקשר בין ההלכה למה שקורה הוא מיקרי בהחלט. וזאת בלשון עדינה.
3
תקרא קצת בספרים של הרב יוסף משאש - תשנה את דעתך.
ליאיר מ-1 | 26-08-2015 21:59