לפיד: "נגמרה תקופת הקומבינה הפוליטית" - סרוגים

לפיד: "נגמרה תקופת הקומבינה הפוליטית"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', בירך על החלטת בג"צ לפיה יש למנות שר למשרד הבריאות תוך 60 יום ותקף את נתניהו: "האינטרס הציבורי ניצח את האינטרס הפוליטי"

author-image
לפיד: "נגמרה תקופת הקומבינה הפוליטית"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, שהגיש את העתירה לבג"צ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה יש למנות בדחיפות שר למשרד הבריאות, הביע הערב (ראשון) שביעות רצון מהחלטת בג"צ.

"אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט הערב, שקיבל את העתירה של 'יש עתיד' והודיע כי בראש משרד הבריאות צריך לעמוד שר במשרה מלאה", מסר לפיד.

יו"R 'יש עתיד', ניצל את פסיקת בג"צ בכדי לנגח את התנהלותו של ראש הממשלה: "האינטרס הציבורי ניצח את האינטרס הפוליטי. בג"ץ הודיע היום לממשלת ישראל שנגמרה תקופת הקומבינה הפוליטית- לאזרחי ישראל מגיע שר בריאות במשרה מלאה".

לגופו של עניין אמר לפיד כי "מערכת הבריאות היא אחת המערכות הסבוכות והבעייתיות ביותר שיש במדינת ישראל ומגיע לה שר שיוכל למלא את התפקיד עם כל הסמכויות והאחריות הנדרשת משר במדינת ישראל".

על הטענה כאילו מדובר במלחמה נגד ליצמן והמפלגות החרדיות, הבהיר לפיד כי "כמובן שלא מדובר במלחמה נגד החרדים, אלא נגד תרבות הקומבינות והג׳ובים״.

בניגוד למפלגת 'יש עתיד', יש מי שדווקא מתח ביקורת על בג"צ ששוב התערב בפוליטיקה פנים מפלגתית.

מהתנועה למשילות ודמוקרטיה נמסר כי "רשות שופטת שמתערבת בענייניה הפנימיים של רשות אחרת, ללא כל טענה על פגיעה בזכויות אדם או עותר שיכול להצביע על פגיעה ספציפית, חושפת את עצמה להתערבות בענייניה הפנימיים".

בתנועה ביקשו להבהיר כי "גם אם פסק הדין של בית המשפט העליון נכון משפטית, הייתה זו הזדמנות נדירה להחיות את מושגי "זכות העמידה" ו"אי השפיטות המוסדית" ולדחות את העתירה מבלי לדון בה לגופה".

"בית המשפט ממשיך להתערב בפוליטיקה המפלגתית ולא מראה כל סימן שביכולתו או בכוחו לרסן את עצמו. נראה כי אין מנוס מהתערבות חקיקתית שתמנע מבית המשפט העליון להתערב בנושאים שכאלה, באמצעות מיסוד הצורך בזכות עמידה בחוק היסוד".

כאמור, הערב הכריע בג"צ כי על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות שר למשרד הבריאות בתוך 60 יום.

בעקבות עתירתה של מפלגת 'יש עתיד' הודיע בג"צ כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך עוד זמן רב והבהיר כי מדינת ישראל לא יכולה להמשיך להתנהל ללא שר בריאות.

בהכרעה נכתב, בין היתר, כי "על כן אציע ליתן בזה צו מוחלט לפיו יחדל הרב ליצמן לכהן כסגן שר הבריאות תוך 60 יום מהיום. הוא כמובן יוכל להתמנות לכהונת שר הבריאות ככל משפטה וחוקתה".

כזכור, העתירה לביטול מינויו של ליצמן לסגן שר הבריאות ומינויו לשר הוגשה על ידי מפלגת 'יש עתיד' לפני כשלושה חודשים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
"אינטרס ציבורי": להוציא כסף מיותר כשהכל דופק גם בלי הוצאה זו...
| 23-08-2015 20:27
ליצמן מתפקד כשר ומתוגמל רק כסגן שר . לפיד שמחפש את הכסף גורם להוצאה מיותרת.
2
צביעות במירעה
ברלה | 23-08-2015 23:10
3
מה בדוק השיג לפיד?
| 24-08-2015 7:01
שום דבר לר השתנה, הכל נשאר אותו דבר חוץ מלשדרג את הטייטל של ליצמן
4
אם כך.........
אברהם משה | 24-08-2015 8:59
אם נגמרה תקופת הקומבינה הפוליטית אז אולי יאיר יחזור הביתה .............
5
מר לפיד
ניסים | 24-08-2015 9:26
הגיע הזמן שהממשלה והכנסת ינהלו את המדינה ולא בג"ץ -לנו האזרחים נמאס מאי הצדק של בג"ץ- הפסיקה שלהם לדרום תל-אביב ממש מקוממת . אם השופטים היו גרים ליד הסודנים בטוח אני שהפסיקה שלהם היתה אחרת לגמרי -מר לפיד אל תשמח בניצחונך לגבי ליצמן-בהמשך עשייתך הפוליטית גם לך יהיה אכזבות מהשפיטה......