הרב יהודה גלעד: "אנו פועלים כמו בבתי הדין של הרב דרוקמן"

הרב יהודה גלעד: "אנו פועלים כמו בבתי הדין של הרב דרוקמן"

הרב יהודה גלעד, ממקימי רשת בתי הדין לגיור, דוחה את הטענות כי אינם דורשים מהמתגיירים קבלת מצוות ומבהיר כי הכל מתנהל בדיוק כמו בבתי הדין של הרב דרוקמן.

author-image
"אנו פועלים כמו בבתי הדין של הרב דרוקמן"
  (צילום מסך; מתוך ערוץ היוטיוב של ישיבת 'הר עציון')

ראש ישיבת 'מעלה גלבוע' ורב הקיבוץ 'לביא', הרב יהודה גלעד, מתייחס לדיווחים לפיהם בבתי הדין האלטרנטיביים לגיור, 'גיור כהלכה', לא מקפידים לדרוש מהמתגיירים קבלת עול מצוות ואומר כי הדיווחים אינם נכונים.

בשיחה ל'סרוגים' מבהיר הרב גלעד: "קודם כל חשוב לומר שכל הדיינים בבתי הדין של הרב רבינוביץ' מקבלים על עצמם את ההנחיות ההלכתיות של הרב רבינוביץ'. אין מדיניות עצמאית. כולם עומדים על קבלת מצוות. ולא רק זה, כיוון שיצא לי לדבר עם הרבה דיינים ורבנים בבתי הדין של הרבנות הראשית, מה שמוכר כבתי הדין של הרב דרוקמן, המדיניות של קבלת המצוות בבתי הדין שלנו אינה שונה באופן מהותי מבתי הדין לגיור של הרב דרוקמן. ממש כך".

הרב גלעד נשען על דבריו של הרמב"ם ואומר כי "כתוב ברמב"ם שהגר 'מודיעים אותו מקצת מצוות קלות מקצת מצוות חמורות. קיבל עליו-מגיירים אותו'. זאת אומרת שהוא עדיין לא יודע את כל המצוות והוא נמצא בתוך תהליך של קבלת מצוות, ואם מודיעים אותו חלק מהמצוות הוא מקבל על עצמו להמשיך את התהליך. וזה בדיוק מה שנעשה בבתי הדין של הרב דרוקמן וזה גם מה שנעשה בבתי הדין שלנו. יש תובנה שזהו תחילת תהליך ושאדם מראה נכונות ורצינות להמשיך בתהליך ולהכנס לתוך התהליך ולקבל על עצמו עיקרי דברים אז אנחנו מגיירים אותו. זה ממש כפי שהדברים נעשים בבתי הדין של הרב דרוקמן, והרב שטרן (הרב אריה שטרן;ג"ע) הביע כי זו עמדתו, וזו כמובן דעתו של הרב נחום רבינוביץ' שעומד בראשות בתי הדין שלנו".

אבל הרב שטרן הודיע כי הוא מתנגד להקמת בתי הדין שלכם

"נכון, גם הרב דרוקמן מתנגד לכך בגלל סוגיית הרבנות. זו סוגייה רצינית. אנחנו לא מתכוונים לפגוע ברבנות אבל כבר לא הייתה לנו ברירה. אם הרבנות תחליט בסוף שהיא מכירה בבתי הדין של הרב רבינוביץ' זה יהיה מצויין להכנס תחת כנפיה של הרבנות. אז הרב שטרן והרב דרוקמן לא מקבלים את בתי הדין שלנו אבל את המדיניות ההלכתית הם מקבלים ואת זה אני אומר מידיעה ברורה".

מה יעשו אותם מתגיירים כשירצו להתחתן? הרי איש מכם לא מבטיח להם שהמדינה אכן תכיר בגיור

"אני חושב שבסופו של דבר יהיו גרים רבים אז מדינת ישראל לא תוכל לעמוד מנגד. הרבנות הראשית תקבל את זה. זה אבסורד בעיניי שמדינת ישראל תגיד לגרים שהתגיירו על פי הרב רבינוביץ' והרב רא"ם הכהן שהם לא יהודים. מדובר בתלמידי חכמים מובהקים".

ומה עם עניין הונאת הגר?

"אין כאן עניין של הונאת הגר כי אלה שבאים אלינו יודעים שכרגע זה לא מוכר. הם חותמים על מסמך שמבהיר את זה. אבל אתה צריך שוב להבין, כבוד הרבנות יקר לנו אבל לא הייתה לנו ברירה. לכן נאלצנו לעשות זאת".

ומה עם הטענות, של הרב יעקב אריאל למשל, שמהלך כזה יכול לפורר את הרבנות ולהביא למצב שכל הדיוט יקים בית דין משלו?

"קודם כל הרב רבינוביץ' הוא לא הדיוט. אני באמת מצטער על זה. אבל לא הייתה לנו ברירה. שנים נעשו מאמצים בנושא הזה אבל בסוף לא הותירו לנו ברירה. הממשלה ביטלה את הסכם הפשרה ולא הותירה לנו ברירה. כולנו מחשיבים את כבוד הרבנות אבל אנחנו חייבים לצמצם את נישואי התערובת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
אם אתם בדיוק כמו מה שקיים, אז לשם מה קמתם?
אבנר | 18-08-2015 13:19
2
"חותמים על מסמך שמבהיר את זה"?!
יאיר | 18-08-2015 13:23
מי חותם? הילדים הקטנים?? יש אונאה לקטנים לכשיגדלו!!
3
ודאי "קבלת מצוות"
יאיר | 18-08-2015 13:32
אך בדרגה שונה משאר מותבי הגיור: הללו דורשים קבלת מצוות שלמה (לא מודיעים להם את כולם אלא מבררים את המוכנות הנפשית לקבל הכל - "נעשה ונשמע") ואילו אתם "מודיעים להם מקצת מצוות" ורק אותם דורשים מהם לקבל ומה שלא למדו "אינו נמצא על השולחן".
4
הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות
שמעון | 18-08-2015 13:42
אצלכם מעכשיו כבר מגיעים רק שבורא עולם ארך אפיים וגדל חסד
5
תג מחיר
| 18-08-2015 13:58
אז בעצם אתם תומכים בתג מחיר, למה שלא תגידו זאת בלי כל מיני מכבסות מילים
6
אם זה כמו בית הדין של הרב דרוקמן
| 18-08-2015 14:45
אז למה להקים עוד בית דין פלגני אותו דבר
7
אתם פוגעים בציפןר נפשה של היהדות
בני | 18-08-2015 15:57
לא יהיה מצב לדעת מי באמת בתגייר ומי לא. והקלקול הוא נורא.
8
בתכנית היום בגלי ישראל הסביר אלעזר שטרן שמה שעושים
סתם אני | 18-08-2015 17:29
המגיירים האלטרנטיבים זה: גורמים לגרים לא לשקר, דהיינו לא מבקשים מהם אפילו לשמור מצוות כדי שלו יבטיחו וישקרו. (מקסימום מקריאים לו מה אנחנו מצפים ממנו, משהו הצהרתי לצאת ידי חובה.).
9
לכבוד הרב
המצליף | 19-08-2015 9:47
מה תעשו כאשר יתחילו לכתוב מגילות יוחסין ואז יהיו 2 עמים האם בזה תירצו ולמה במקום להיסחף אחרי התיקשורת החילונית שכל מגמתה היא לעקור תורה מישראל וליפול כך לתוך מחלוקת שהיא לא לשם שמים
10
לכבוד הרב
המצליך | 20-08-2015 8:58
אז תביאו הסמכה מהרב ולא תהיה בעיה