להחליף את חודש ספטמבר בחודש אלול / דעה - סרוגים

להחליף את חודש ספטמבר בחודש אלול / דעה

כאשר רואים את החידלון אליו מוליכים אותנו אותם מנהיגים, אשר עבורם "ספטמבר" מסמל את תחילת השנה, אני יורד למערת המכפלה ורואה את הילדים שיושבים ומשננים את ספר הספרים והתוצאות ניכרות כאשר אצלנו הילדים ב"ה יוצאים מלאים וגדושים בידע

author-image
להחליף את חודש ספטמבר בחודש אלול / דעה

השבוע, עם תחילתו של חודש אלול, נפתחה שנת הלימודים במוסדות רבים בארץ, אשר אינם שייכים למשרד החינוך. המוסדות הללו, מרחבי הקשת הדתית לאומית והחרדית, קבעו את ראש חודש אלול כתחילת השנה החדשה. זאת, מתוך הבנה, כי נדרש חודש על-מנת להתכונן כראוי ליום הדין, ליום בו ה' מגלה את מלכותו ודן את כל בריותיו. כפי שעדות הספרדים מתחילים כבר כעת לומר סליחות, ואילו האשכנזים תוקעים בשופר בסיום תפילת שחרית, כך מוסדות החינוך ראו לנכון לקבוע את ראש חודש אלול כאות וסימן לכך שאנו עומדים בפתח ימי הדין, וראוי להתכונן בהתאם.

משרד החינוך, לעומת זאת, אינו מכיר בחשיבותו של ראש חודש אלול. לדידו, השנה אינה מתחילה באותו יום תרועה, בעת תקיעת שופר, אלא בתחילת החודש הלועזי ספטמבר, יחול מתי שיחול. פעם זה בתחילת אלול ופעם בסופו, ההכנות ליום הדין אינן מעסיקות את קרבניטי המשרד. דבר אחד קובע עבורם והוא כיצד נוהגים הגויים. ומכיוון שאצלם שנת הלימודים מתחילה בספטמבר, כך נהוג גם אצלנו. עוד אתגר לשר בנט.

אולם הפעם ברצוני לכתוב על תופעה מופלאה, החורגת מהרגיל אף בקרב יראי ה', והיא אותם תלמודי תורה, המקיימים כפשוטם את מאמרי חז"ל ואת פסוקי התורה והנביאים, אשר קובעים כי לימוד התורה מחזיק את העולם, ואל להם לתינוקות של בית רבן להתבטל כלל מלימודם.

הגאון רבי יצחק שלמה זילברמן זצ"ל, הקים תלמוד תורה, בו לומדים במשך כל השנה, גם בשבתות ובימים טובים, למעט תשעה באב. כן, קראתם נכון, אין חופש בכלל. הילדים לומדים בשמחה גם ששכניהם נמצאים חודשיים בחופש של בטלה וחוסר מעש. אותו תלמוד תורה, השוכן בעיר העתיקה בירושלים, נוהג בעוד תחומים רבים כפי שהורונו חז"ל במדוייק. התלמידים חוזרים ומשננים את החומר שוב ושוב, הם מסיימים את התנ"ך כולו עם ידיעה ברורה, אחר-כך לומדים את המשנה (לפחות חמישה סדרים), כשתלמידים רבים ממש יודעים בעל-פה מסכתות שלמות ואפילו סדרים, ורק אחר זאת, כשהם כבר בישיבה קטנה, מתחילים ללמוד גמרא, מסכת אחר מסכת.

מתחילים בברכות ומסיימים במסכת נדה. זהו הסדר המקורי שחז"ל הנחילו לנו. בעקבות הרב זילברמן הלכו עוד ועוד תלמודי תורה ברחבי הארץ, ואנחנו בחברון זכינו להימנות עליהם, וילדינו לומדים כל השנה בלא חופש כלל במערת המכפלה. ולמי שתוהה כיצד עושים זאת, למי ש"מרחם" על הילדים – אני מזמין אותו לבוא ולראות אותם לומדים בשיא החשק והשמחה בימי הקיץ הלוהטים. אף התלמידים האלו מתחילים את השנה בתחילת אלול, אלא שאצלם אין זאת אלא יום בו עולים כתה. אתמול הלך התלמיד לכתה ג', והיום הוא בכיתה ד'.

הרב זילברמן זצ"ל זכה לחולל מהפכה אדירה, שאנחנו עדיין בעיצומה. הוא היה בעל מוח מבריק, חוקר חריף מאין כמותו בכל סוגיה, ואין זה מפליא, שבכל הסוגיות הציבוריות שעל הפרק, ראה את המציאות עין בעין עם מו"ר הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד. הוא והתבטא על הספר "אור הרעיון" של הרב כהנא, כי "זהו הספר החשוב ביותר שנכתב ב200 שנים האחרונות

כאשר רואים את החידלון אליו מוליכים אותנו אותם מנהיגים, אשר עבורם "ספטמבר" מסמל את תחילת השנה, כשרואים את הניוון האידיאולוגי, את קריסת המערכות הרעיונית שאוחזת בכל מקום, כאשר אני פוגש בוגרי בתי ספר טובים במערכת החינוך שאינם יודעים את שמות האבות והאימהות, אני יורד למערת המכפלה ורואה את הילדים שיושבים ומשננים את ספר הספרים והתוצאות ניכרות כאשר אצלנו הילדים ב"ה יוצאים מלאים וגדושים בידע.

אני חושב עליהם ועל רבים כמותם הפזורים ברחבי הארץ, ואז עולה שוב החיוך על השפתיים, ושלוות הנפש שבה לאיתנה. אני נזכר בפסוק מתהילים ח', ג' – "מפי עוללים וינקים יסדת עז, למען צורריך להשבית אויב ומתנקם". ואז אני יודע, שהיאוש לא היה מוצדק. אותם אנשים חסרי חוט שדרה שמנהיגים אותנו כיום, אותם פוליטיקאים בוגרי מערכת החינוך הממלכתית– אלו הם אנשי העבר. העתיד טמון באותם ילדים נפלאים, באותם תינוקות של בית רבן שלא טעמו טעם חטא, אשר בעתיד יהפכו את אותה תורה שהם חוזרים עליה שוב ושוב – לתורת החיים של עם ישראל. הם העתיד שלנו, וכבר כעת העתיד קורם עור וגידים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ירבו כמותך ברוך
| 17-08-2015 19:48
2
סתם דמגוגיה של ברוך - כנסו ותבינו
מאיר | 18-08-2015 16:16
ברוך היקר - בכתיבה אתה טוב אבל העובדות רחוקות. תת זילברמן חברון מונה כמה עשורות תלמידים סהכ. בקיץ תלמידים רבים לא נמצאים בת"ת ולא לומדים "כל השנה" ובנוסף, הת"ת הזה הוא כישלון!! כל שנה עוברים לבתי ספר אחרים תלמידים שחוץ מלשיר לא למדו בזילברמן כלום ורק בבית הספר החדש לומדים לקרוא... כתיבתך היא דמגוגיה כי כולם מסכימים שחשוב ללמוד ב"אלול" וחשוב לקצר את החופש הגדול אבל זה עניין לדיון מול וועדי מורים חזקים ולא משרד החינוך ובמיוחד לא קשור לבנט שאתה אוהב להשמיץ.