הרב מדן: "בתי הדין העצמאיים הם כלי עזר לרבנות" - סרוגים

הרב מדן: "בתי הדין העצמאיים הם כלי עזר לרבנות"

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, מגיב לביקורת מצד רבני הציונות הדתית ומבהיר כי אין שום כוונה לפגוע ברבנות הראשית. "זה לא נעשה, חלילה, משום התרסה"

הרב מדן: "בתי הדין העצמאיים הם כלי עזר לרבנות"
  (צילום: אורן נחשון/פלאש90)

סערת הקמת בתי הדין העצמאיים לגיור.

הודעתם של מספר רבני הציונות הדתית, בראשות הרב נחום רבינוביץ', על הקמת בתי הדין העצמאיים לגיור, ממשיכה לעורר סערה בתוך הציונות הדתית.

לאחר פרסום ההתנגדות לבתי הדין מצד רבנים בכירים בציונות, ביניהם הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור והרב צבי טאו, מבהיר הרב יעקב מדן, אחד מהרבנים שהקימו את בתי הדין, כי אין שום כוונה לפגוע במעמדה של הרבנות הראשית אלא דווקא לחזק אותה.

"אני מצטער שיש מי שרואים בזה כלי ניגוח ברבנות. אני חושב שזה כלי עזר. זה לא נעשה, חלילה, משום התרסה," הסביר הרב מדן ל'ישראל היום'.

לדבריו: "אני מעריך ומוקיר את הרבנות הראשית ורוצה לעזור לה בכל דבר. אני מקווה שנגיע למצב שהרבנות הראשית תפתח את השורות לרבני גיור ושהכל יהיה בפיקוח של הרב הראשי, ושנראה יותר מתגיירים ויותר בתי דין לגיור ויהיה גיוון."

על אף הסערה וההתנגדות של חלק מרבני הציונות הדתית הבהיר הרב מדן כי אין כל כוונה לחזור מהמהלך.

אמש (שלישי) פורסם ב'סרוגים' כי עשרות רבנים מהציונות הדתית יוצאים נגד היוזמה להקמת בתי דין פרטיים לגיור.

במכתב עליו חתומים עשרות רבנים, בהם רבני ערים, ראשי ישיבות, דיינים ורבני ערים ושכונות של הציונות הדתית הם יוצאים נגד היוזמה שפורסמה אתמול בסרוגים ויוצאים לחיזוק הרבנות הראשית לישראל. את המכתב יזמה תנועת רבני דרך אמונה.

"אנו באים בשורות אלו לחזק את ידי הרבנות הראשית לישראל, אשר היא המרכז היחיד במדינה לענייני הגיור ולכל ענייני היהדות הממלכתיים בישראל.", נכתב בגילוי דעת עליו חתומים הרבנים.

"זכינו בדורנו לתקומתה של מדינת ישראל. במרכז זהותה היהודית של מדינתנו עומדת הרבנות הראשית אשר ייסד מרן הרב קוק זצ"ל. גיורים פרטיים מהווים פגיעה קשה בממלכתיות, ומערערים את יסודותיה של מדינתנו כמדינה יהודית. מעשים אלו מהווים הפרדת הדת מהמדינה דה-פקטו, והנם עומדים בסתירה לתוה"ק שהיא המבוע היחיד למשנתנו הציונית-דתית. זאת ועוד, גיור קטינים המוני שלא על פי דעת רוב ככל גדולי הדורות האחרונים ובראשם מרן הרב קוק זצ"ל- זהו צעד שאינו מקובל הלכתית על פוסקי ישראל."

בסוף המכתב מצהירים הרבנים "נכיר אך ורק בגיורים אשר עברו תחת ידה ואישורה של הרה"ר והעומדים בראשה. אנו קוראים לכל רבני ישראל מכל המגזרים לעמוד כאחד מאחורי הרבנות הראשית, לאמצה ולחזק את ידיה, לרומם את יהדותה של מדינתנו ולשמור על כללי ההלכה".

בראש החותמים על המכתב נמצאים רבה של חברון וזקן פוסקי ההלכה הציונים דתיים הרב דוב ליאור, הרב חיים שטיינר מישיבת מרכז הרב ונשיא ישיבת הר המור הרב צבי טאו. אחריהם הרב איתן איזמן נשיא מוסדות נעם, הרב אליהו זייני ראש ישיבת ההסדר בחיפה, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן, הרב מיכאל הרשקוביץ מרכז הרב, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקוה, הרב מרדכי שטרנברג ראש ישיבת הר המור, הרב עמיאל שטרנברג ראש ישיבת הר המור, הרב שלמה לוי ראש כולל ישיבת הר עציון והרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה. רובו המוחלט של החותמים נמנה על ארגון הרבנים 'דרך אמונה'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
תמימות... מה שנקרא לעזור לרבנות אפילו אם היא לא רוצה
ט | 12-08-2015 9:21
2
טעות בכתבה
זאק | 12-08-2015 9:24
קראתם לרב דוב ליאור ״זקן פוסקי ההלכה של הציונות הדתית״ זו טעות. הרב רבינוביץ׳ זקן פוסקי הציונות הדתית.
3
תמימות?
יצחק | 12-08-2015 9:31
לא להתריס כנגד הרבנות , רק לכפות עליה מדיניות הלכתית של מיעוט, ע"י הפעלת לחץ לא ענייני . הרב לא שם לב שהוא כלי שרת בידי הכוחנות הפוליטית של ארגון צהר?
4
ל 2 זק"ן זב ר"ת זה קנה חכמה
| 12-08-2015 10:37
הרב רבינוביץ אכן רב גדול מאד, אך הוא ראש ישיבה, ולא 'פוסק'. מאז פטירתו של ר' אברום זצ"ל, אין ספק שהרב דב ליאור הוא גדול הפוסקים בציבור הקרוי 'דתי לאומי'. בציבור שלנו ליש בעיה שרב נמדד לפי גילו, זה דבר שיש בו משהו אמתי, אך לפעמים הוא מגיע לידי אבסורד שרב ת"ח עצום כמו למשל הרב מרדכי שטרנברג, ראש ישיבת הר המור לא יחשב לאחד מ'גדולי הרבנים' רק בגלל שהוא עדיין לא בן 70.
5
לעזור למישהו שלא רוצה את העזרה ...
לוי | 12-08-2015 11:17
הרבנות לא ביקשה את עזרתכם... להפיך זה נשמע שהיא אפילו מתנגדת לעזרתכם... אז לא ממש ברור כאן מי מנסה לעזור ומי מנסה לשכנע את כולם שהאחר צריך עזרה ולא יודע על כך... קטונתי אך ממליץ לרבנים הנכבדים שיחזרו לבתי המדרש שלהם ויעזרו שם לתלמידיהם- מה שהם בטוח יודעים לעשות היטב מאשר ינסו לעזור לרבנים הראשים לישראל ולציבור שלם שלא ממש מבקש עזרה...
6
ל4, אתה טועה
| 12-08-2015 11:34
הרב רבינוביץ היה רב מרכזי בקהילות בארהב, קנדה ובריטניה. גם שם וגם לאחר שעלה ארצה עסק רבות וחידש בפסיקת הלכה, לצד קשר הדוק שהיה לו עם גדולי הפוסקים של הדור הקודם בארה"ב.
7
אבל הרבנות לא בקשה בכלל עזרה.
סתם אני | 12-08-2015 17:09
אל תקרי כלי עזר לרבנות אלא עזר כנגדם