גדולי תורה ספרדים: "אין לסמוך על הבד"צ בענייני לחמניות מתוקות"

גדולי תורה ספרדים: "אין לסמוך על הבד"צ בענייני לחמניות מתוקות"

עשרות רבנים ספרדים פרסמו אגרת המזהירה וקוראת שאין לסמוך על כשרות הבד"צ בכל הנוגע ללחמניות מתוקות. על פי הרבנים, גם לחמניות אשר יש עליהן הכשר הבד"צ וכתוב שיש לברך עליהן מזונות אין לסמוך על כך ויש לבדוק.

author-image
"אין לסמוך על הבד"צ בענייני לחמניות מתוקות"

עשרות רבנים ספרדים פרסמו אגרת המזהירה וקוראת שאין לסמוך על כשרות הבד"צ בכל הנוגע ללחמניות מתוקות. על פי הרבנים, גם לחמניות אשר יש עליהם הכשר הבד"צ וכתוב שיש לברך עליהן מזונות אין לסמוך על כך ויש לבדוק.

על פי הרבנים, ביניהם הראשון לציון הרב יצחק יוסף, "ידועה דעת השולחן ערוך בסימן קס"ח סעיף ז', שכתב לגבי מהו העיסה שיברכו עליה מזונות. יש אומרים "שהיא עיסה שעירב בה דבש, או שמן או חלב או מיני תבלין ואפאה והוא שיהיה טעם התערובת שערב בה או התבלין ניכר בעיסה".

עוד עולה מדבריהם כי "ולפי זה הלחמניות המזונות המצויות בזמנינו שלשין אותן עם מי פירות או חלב וכדו' צריך לבדוק בהם: א – אם טעם המתיקות ניכר או טעם השמן או החלב וכיוצ"ב כגון מי פירות טהורים וטעמם ניכר – יברכו מזונות, ואם לא ניכר בהם המתיקות מברך המוציא. ב – וכשיבדוק את טעם המתיקות יבדוק דווקא את הבצק הרך שבלחמנייה ולא את חוץ הלחמניה הקשה שפעמים מורחים דבש אחריהם לאחר האפיה בתנור ואין זה פת כיסנין אלא פת גמורה".

"אשר על כן אין לסמוך על אותם המפרסמים על לחמניות שונות שברכתן מזונות אף אם יש להם הכשרים של בדצי"ם, אלא יש לברר היטב אם המתיקות ניכרת בלחמניות ואפשר לטעום קודם הברכה טעימה בלבד כדי לבדוק אם המתיקות נרגשת ואח"כ לברך בהתאם".

בין החותמים על האגרת ניתן לראות את שמותיהם של הגאון הרב שמעון בעדני, הרב משה צדקה, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב ציון בוארון, הרב יהשוע מאמאן, רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר, הרב דוד יוסף, הרב ראובן אלבז, הרב יהודה כהן ורבנים נוספים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
זה ידוע שלחמניות מתוקות נאפות עם שומן חזיר
בדצקי | 06-08-2015 17:01
רק הרבנים הספרדיים אמינים
2
היכן חכם שלום כהן
טופסי | 06-08-2015 17:19
האם לדעתו מותר ואין בעיה?
3
מוזר. לחמניה עם שומשום היא מזונות אצל ספרדים והמוציא לאשכנזים.
| 06-08-2015 17:28
אז מה הם רוצים???
4
יש להחמיר
| 06-08-2015 18:01
אני ממליץ לא לאכול למץ כלל. לא רק בפסח אלא כל השנה!
5
כותרת מטעה! אין פה אסור או מותר, אלא איזו ברכה לברך
| 06-08-2015 18:40
6
למה הרב יצחק יוסף צריך בד״ץ ? הוא לא אחראי על הרבנות ?
| 01-09-2015 13:58
מה הולך פה ?