הרב אמנון בזק: "לפעול נגד בתי המדרש הפועלים ברוח הרב כהנא"

הרב אמנון בזק: "לפעול נגד בתי המדרש הפועלים ברוח הרב כהנא"

הרב אמנון בזק קורא לכלל הזרמים בציונות הדתית לפעול נגד האלימות המצויה במגזר ותוקף את בתי המדרש המחנכים על פי תורתו של הרב כהנא. "קשה להתעלם מן התשתית הרחבה שבתי מדרש אלו מעניקים לפעולות אלימות וקיצוניות"

author-image
"לפעול נגד בתי המדרש הפועלים ברוח הרב כהנא"
  (יח"צ; ישיבת הרב עציון)

בעקבות אירועי הימים האחרונים, ביניהם תפיסת מציתי הכנסיה והחשד כי יהודים הם אלה שהציתו את הבית בכפר דומא שהביא למותו של תינוק בן שנה וחצי, קורא הרב אמנון בזק, מרבני הר עציון, לפעול נגד בתי המדרש הפועלים ברוח הימין הקיצוני ומחנכים על פי תורתו של הרב מאיר כהנא.

בהודעה שפרסם מוקדם יותר (ראשון), כתב הרב בזק: "אסור שהמתקפה המכוערת מצד חוגי השמאל המנצלים את אירועי הימים האחרונים למתקפה כוללת על הימין, תסיח את הדעת מן ההבנה שהגיעה העת לפעולה ממשית כנגד הבסיס הרוחני והרעיוני של הימין הקיצוני ולקרוא לילד בשמו – בתי המדרש הפועלים ברוח הרב כהנא ותלמידיו".

הרב בזק טוען כי "קשה להתעלם מן התשתית הרחבה שבתי מדרש אלו מעניקים לפעולות אלימות וקיצוניות, באמצעים שונים, באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות, שבהן האלימות המילולית מרקיעה שחקים".

"רק לדוגמה, באתר 'הקול היהודי' מופיעים בריש גלי דבריו של נכדו של הרב כהנא, הכוללים שבח להצתת כנסיות", כותב הרב בזק ומצטט: "לא יודע מה התכוונו אותם מציתים אלמונים להצית, אבל האש הזאת נגעה לי בלב, משהו בפנים – איזה תקווה לראות מהרה – מהר ככל הניתן ב'תפארת עוזך' ", והכרזה: "יש המון המון יהודים, הרבה יותר ממה שחושבים, שסולם הערכים שונה לחלוטין מזה של בג"ץ או שב"כ, ושהחוקים שמחייבים אותם הם לא חוקי המדינה – הבורות הנשברים, אלא חוקים הרבה יותר נצחיים, אמיתיים ממקור מים חיים".

בסוף דבריו קורא הרב בזק לכלל הזרמים בציונות הדתית לפעות נגד האלימות: "בעניין הזה צריך לשלב ידיים – ישיבות ההסדר וישיבות הקו, שמרנים עם פתוחים, חרד"לים עם ליברלים – נגד מה שמאיים על כולנו, נגד הפגיעה בתורה ובמוסר, במדינה ובחברה, נגד חילול השם ונגד הנזק העצום הנגרם מפעולות אלו. הציונות הדתית צריכה לצאת בתוכנית ברורה למלחמה בתופעות הכהניזם ובאלו המעניקים תמיכה לתופעות אלו, כי בנפשנו היא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
אכן, בנושא זה יש תמימות דעים מהר המור ועד הר עציון
נתי | 02-08-2015 19:13
ולכן כדאי לנצל אותה במאבק נגד הקיצונים.
2
מדהים איך שאתה עסוק בלפלג ולזרוע מחלוקת
אבי | 02-08-2015 19:22
למה תמיד אותם רבנים חובבי הפסקה של הרב קוק, על כך ש"הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרישעה" - תמיד יזרעו מחלוקת בתוך הציבור הדתי, אך במקביל יביעו אהבה ועין טובה וסלחנית כלפי הציבור הכללי.
3
הרב כהנא
עליזה קרבט | 02-08-2015 19:40
במקום לדבר על הרב כהנה הי"ד כדאי שתקראו את ספריו יאור הרעיוןײ ואת ײפרוש המכביײ ואז צביון שהרב כהנה לא דבר על ללכת סתם לרצוח. זה לא היה דרכו והגיע הזמן שיפסיקו ללכלך את הצדיק הזה שנרצח בגלל שפעל למען עם ישראל. כמי שגדלה על "תורת כהנא" אומרת לכל המלכלכים- כולל רב בזק- די ללכלך וכדאי שתקראו מה שהרב אומר וההפך להפיץ את דבריו האמיתיים והתורניים כך שכולם יבינו שהוא לא דבר על רצח חפים מםשע
4
ומה דעתך על המשפט: לפעול נגד בתי המדרש
| 02-08-2015 19:57
הפועלים ברוח הרב בזק או........כל אחד אחר. תקים חברת כשרות לבתי מדרש...... אתה יכול לא להסכים אתה יכול להתווכח ,אך אינך יכול לסתום פיות או לצנזר מה שלא לפי רוחך.
5
קריאה זו מצטרפת לקריאותך נגד החרדים החרד"לים
מאיר | 02-08-2015 20:44
בשם הסובלנות והליברליות בשנים האחרונות אתה כותב מאמרי רבים נגד החרדים ונגד החרד"לים. כעת כתבת נגד בתי המדרש של הרב כהנא. זה לא חידוש. בית מדרש זה מצטרף לבתי מדרש רבים שאתה קורא להאבק בהם.
6
ממש נפלא
מישהו | 02-08-2015 21:16
פלורליזם זה חשוב. עד שמגיעים לרב כהנא הי״ד. אנחנו מקבלים את כולם: ליבוביץ׳, אסא כשר, חיים נבון ואפילו את הרב קוק! אבל הרב כהנא או הרב טאו, זה כבר מחוץ לגבולות הפלורליזם...
7
לא נותן למציאות לבלבל אותו
אבי | 02-08-2015 22:27
אין שום בתי מדרשות שתומכים באלימות וברצח, גם הרב כהנא לא תמך בזה. אפילו בציטוט שהרב בזק מביא מאתר הקול היהודי אין תמיכה במעשים, אז גם אם מה שכתוב שם לא ממש מקובל על הרב בזק. זה לא מצדיק את סתימת הפיות המכוערת הזו
8
הרב כהנא אמר את ההלכה ברמב
ר | 02-08-2015 22:34
9
לפעול נגד בתי המדרש שמשנים את ההלכה כלבבם
תמר | 02-08-2015 23:19
זה הרבה יותר נפוץ לצערנו במגזר מאשר ישיבות בדרכו של הרב כהנא.
10
עיקום
יהודי | 03-08-2015 3:23
מאד נחמד להוציא ציטוט מהקשרו ולבטל מאות פסוקים המדברים על הטוטליות של המלחמה בעמים הזרים בארץ ישראל תוך שהתורה נותנת טעם גם של סיכון ביטחוני אכן "דבר נחמד" אך אין להלין על דוברי האמת שאינם נכנעים ל"תורה הנחמדה" שלך ואם תנסה לסתום את פיהם אל תשכח שגלגל חוזר בעולם
11
רב כהנא ע״ה מעולם לא אמר לרצוח ילדים
| 03-08-2015 3:24
12
איפה חופש הביטוי הסובלנות והפלורליזם
גלעד | 03-08-2015 15:36
אני אומר את זה בתור איש שמאל דתי וליברל
13
תפסיק כבר להגיב על כל עניין ולייחצן עצמך!!
מישהו שמבין | 03-08-2015 22:44
הרב בזק, כבודך במקומך מונח, אל תטלטל אותו (כבודך) יותר מידאי שמא ייבול... אתה יודע קצת תנ"ך ושמעתיך ולמדתי בספריך. אבל אל תתהדר במה שאין לך. תפסיק כבר עם תגובות כל הזמן למה שקורה. די למתג עצמך. יש לך צורך להתפרסם אז תרסן אותו. תמשיך בבינוניות של התנ"ך שלך וטוב לך.
14
לסגור בתי מדרש
מאיר צפוני | 03-08-2015 23:41
לרב בזק איזה שיא שפלות הגעת אתה תחליט מנקודת מבטך לסגור לפתוח עוד מעט תחליט לאיזה רבנים מותר להביע דעה ולמי לא יש לי תחושה של סלידה ממך ומרעיונותך זה מזכיר לי את החבר שלך יואל בן נון אחרי רצח רבין היתה לו רשימה של רבנים שקראו להסתה
15
הפכת להיות הצנזורה הנוצרית???
שלמה | 04-08-2015 7:16
חייבים לנהל דיון חפשי בבתי המדרש - כדי להגיע להלכה הצרופה
16
ישיבת הר עציון
מאיר | 04-08-2015 13:16
לרב בזק אני מקוה שאינך מייצג בדעותיך את ישיבת הר עציון וגם מייחל שהרב ברוך גיג מתנגד לרעיונותיך ואם אכן אתה מייצג מוסד זה אנחנו נפעל ונקרא לכל שלומי אמוני ישראל המאמינים בתורה שבכתב ושבעל פה ברבותינו הראשונים והאחרונים לא לשלוח תלמידים אליכם ולא למככללה שלכם הידועה ביראת שמים שלה להפרד מכם ומהרעל שאתם מרעילים את הציבור
17
מס' 16 אל תדאג הוא עוף מוזר גם בישיבה שמאלן כבר שנים
א. | 04-08-2015 14:42
וגם בישוב שבו הוא גר. ישיבת הר עציון מעולם לא היתה שמאלנית. אחד מראשי הישיבה עשה תפנית (הרב עמיטל) וגם הוא היה שמאל מאד מתון. כמעט 100% מהתלמידים הם אנשי ימין. וכך גם אלון שבות שאני מכיר היטב.