רבני הציונות הדתית: "המעשים חמורים יותר אם הם נעשים "לשם שמים"

רבני הציונות הדתית: "המעשים חמורים יותר אם הם נעשים "לשם שמים"

עשרות רבנים מהציונות הדתית פרסמו גילוי דעת המגנה את האירועים האחרונים וקוראים לשן את הדיבר "לא תרצח". "נדרשנו בעבר, ואנו נדרשים גם היום לעמוד ולהילחם על ערינו ועל ערי אלוקינו. אבל כל זה - רק בשליחותם של הגורמים המוסמכים"

author-image
עשרות רבני הציונות הדתית בקריאה: לא תרצח
  הבית בכפר דומא (פלאש 90)

עשרות מרבני הציונות הדתית פרסמו גילוי דעת המבקש להתייחס לאירועים האחרונים ביניהם רצח התינוק בן השנה וחצי מכפר דומא.

ראוי לציין כי טרם הוכח כי הרוצחים הם יהודים והנושא עוד נמצא בבדיקה.

בגילוי הדעת שפורסם הערב (ראשון) כתבו הרבנים: "בשחר ההסטוריה של עמנו קיבלנו בהר סיני את שני לוחות הברית ובהם עשרת הדברות. בראש הלוח השני נכתב ונחרת הציווי: "לא תרצח". ציווי זה קדום הוא מראשית צמיחתה של האנושות התרבותית, בציווי: "שופך דם האדם באדם דמו יישפך, כי בצלם אלוקים עשה את האדם".

עוד הוסיפו הרבנים כי "מאז ועד היום אחד המאפיינים של יהודי באשר הוא היה הרגישות הגבוהה לערך הגדול של חיי אדם הנברא בצלם אלוקים, כאשר כל חריגה שלא כדין מעקרון מנחה זה זכתה לגינוי חריף בדברי הנביאים וחכמי ישראל לדורותיהם".

"הבית הראשון חרב, בין השאר, בשל עוון שפיכות דמים, והבית השני חרב בשל שנאת חינם שהביאה למלחמת אחים נוראה", הזכירו הרבנים.

"גם כאשר באנו לארצנו וזכינו להקים את מדינתנו תוך מאבקים ומלחמות כבדות, עיקרון זה הוא נר לרגלינו ואור לנתיבתינו, כעם וכפרטים. אמנם נדרשנו בעבר, ואנו נדרשים גם היום לעמוד ולהילחם על ערינו ועל ערי אלוקינו. אבל כל זה – רק בשליחותם של הגורמים המוסמכים, בהתאם לעקרונות של מוסר המלחמה ולא בהתרת רסן מופקרת. המציאות המורכבת בה אנו חיים, והאתגרים הגדולים העומדים בפנינו, דורשים מאיתנו לשנן מחדש את העיקרון הפשוט של תורת ישראל: "לא תרצח".

"חזון שיבת ציון קשור בטבורו אל השאיפה לתיקון עולם והבאת שלום אמת לאנושות כולה כפי שחזו נביאי ישראל. על כן, לא יעלה על הדעת לזהם אותו על ידי מעשים פסולים של רצח. חומרה יתרה יש במעשים כאלה, אם הם נעשים "לשם שמיים", בהיותם פוגעים בקב"ה, אשר אחד משמותיו הוא השם 'שלום'".

1

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מה לגבי ידוי אבנים בשוטרים?
| 02-08-2015 18:49
זה גם עלול להסתיים ברצח אבל כניראה זה לא דחוף בינתיים
2
שאלת תם
| 02-08-2015 21:08
מבחינה פרשנית האם עשרת הדברות לא שייכים רק בעם ישראל? (לגבי התינוק הערבי) אמנם ישנם פסוקים נוספים שצותתו שופך דם האדם באדם ...וכו' שהם האיסורים המפורשים יותר אך לצתת בראש מכתב רבנים כך נראה מביך.
3
איסור "לא תרצח" זה רק לגבי יהודים!!!
משה | 02-08-2015 23:10
הגמרא אומרת במפורש שרק עם ישראל קרויים אדם ולא אומות העולם !! ועוד לא תרצח אומר הרמב"ם זה רק לגבי יהודים. אמנם זה לא אומר שמותר לרצוח ערבים, אבל צריך לדייק בלשון חז"ל. וחבל שלא מדייקים
4
ומה עם מחית עמלק?
מהו בין עובד אלוהים לאשר לא עבדו - הבירור הגדול | 03-08-2015 0:23
נא לעיין בספר יהושוע ולראות את הטבח הגדול שעשו יהושוע ועם ישראל בשבעת העמים הכנעניים שהשם ציוה אותנו למחות בגלל שהם היו עובדי עבודה זרה.
5
מה לגבי איסור ריבית? או גזל?
אריאל | 03-08-2015 1:20
אני מחכה בסבלנות לפשקבילים בנושאים חשובים אלו. במילים אחרות ... אני לא מבין איך הפילו את הרבנים בתמימות שכזו. וכי אנחנו רצחנו.. אני לא מתנצל על כלום.
6
בלי חתימה של גדול הדור הרב ברוך אפרתי
| 03-08-2015 7:40
העצומה לא שווה
7
וודאי שיש איסור לא תרצח, היכן לא תנאף
פינחס | 06-08-2015 12:40
החנופה האוטומטית של רבנים היא מפתיעה. מילה אחת לא קיימת שם על הטומאה הנוראה שמסתובבים בחוצות ירושלים עיר הקודש בריש גלי. למי כותבים עבור השמאל. צריך לכתוב כי למרות האיסור החמור אין ביכולתנו לא רק לדון זאת, אלא אפילו מעשה קנאות אינו נכון, מאחר ולא עשו את תועבתם ברבים. יש סידרה ארוכה של התגרויות, וחוסר התגובה שלנו, אפילו מבחינה ערכית הוא שמצמיח את הקיצונים. מי שלא מוחה על המעשה הנפשע שלא יתפלא אם יקומו לאחר מכן קיצונים. (שלא עפ"י תורה)