צפו בכתבה: עולמם של החוזרים בשאלה - סרוגים

צפו בכתבה: עולמם של החוזרים בשאלה

לחזור בשאלה - דרך לא פשוטה לאדם דתי - בוודאי למי שהקים את משמרות הצניעות, או למי שכתב ספר על התלמוד. כתב ערוץ 1, איציק הלפרין - בעצמו חוזר בשאלה - הלך לבדוק את הדרך להחלטה: המכשולים והמאבקים. את החלל שבין משמרות הצניעות לשפינוזה.

צפו בכתבה: עולמם של החוזרים בשאלה
  (צילום מסך; מתוך ערוץ היוטיוב של רשות השידור)

לחזור בשאלה – דרך לא פשוטה לאדם דתי – בוודאי למי שהקים את משמרות הצניעות, או למי שכתב ספר על התלמוד.
כתבנו איציק הלפרין – בעצמו חוזר בשאלה – הלך לבדוק את הדרך להחלטה: המכשולים והמאבקים. את החלל שבין משמרות הצניעות לשפינוזה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
חבל שהבירורים האלה צריכים להיות כה דיכוטומים.
| 02-08-2015 10:33
2
רק מההבדל לפני ואחרי רואים כמה התורה היא אמת.
רפי | 02-08-2015 10:49
פשוט רחמנות.
3
מסכן בדיוק אבי ...
ברסלבר | 02-08-2015 11:00
מסכן אבי הזה מי שיודע את העבר שלו ומה עבר עליו לא מתפעל מהכתבה הזו ...
4
נו באמת
ברוך | 02-08-2015 13:19
לחזור בשאלה – דרך לא פשוטה לאדם דתי – בוודאי למי שהקים את משמרות הצניעות, או למי שכתב ספר על התלמוד.???????? הרי ברור שמדובר באדם לא יציב!!!!!! מישהו מכיר את ה"ספר על התלמוד" ש"מרן" הוציא???????
5
כל מי שרוצה שהאמונה שלו תהיה אמיתית
אני | 02-08-2015 14:14
שיראה את זה ושאל את עצמו את השאלות האלה, ויראה אם התורה שהוא מאמין בה היא תורה שנותנת מענה לכל תביעות החיים,בפרט למה שאותם אנשים העלו בסרט. "תורת ה' תמימה משיבת נפש" - תורה שאינה תמימה=שלמה, היא לא משיבת נפש. אם לא, שיעשה תשובה, אם כי אם הוא לא יעשה, זה יעבור הלאה לדור הבא, שם לא בטוח שיעשו את התשובה הזאת, ויכולים בסוף לעזוב הכל, כמו הנ"ל. אורות התשובה זה ה-ספר לתקן את כל הקלקולים מהסוג הזה.
6
אתר דתי לא אמור לתת רעיונות לחבר'ה צעירים שעדיין לא מעו
אבא | 03-08-2015 9:41
חבל שאתם נותנים במה לכאלה דברים, יש פה נוער שנכנס, ועדיין לא יודע להתמודד, למה אתם לא חושבים על התוצאות? איך אתם מחלישים את הנוער, הנה רב חזר בשאלה... מה אומר בחור שקשה לו קצת... למה להחליש? אני מצפה מאתר דתי להוריד כתבות כאלה, יש מספיק אתרים חילנויים שיתנו להם במה..
7
זה מה שקורה למי שתורה שלנו לא ממלאת את כל החיים
מישהו | 04-08-2015 15:45
בס"ד יש כאלה שאומרים: לא לשאול שאלות. בלי לדון בנושא אם צריך לשאול או לא (וצריך) - השאלות האלו קיימות, ומישהו צריך להתמודד איתן. אז אפשר לעשות את זה מתוך בית המדרש, ברוגע,בשמחה - ואפשר לעשות את זה מתוך כפירה, מתוך העולם הפתוח וכו'. זה רק מוכיח את דברי הרב קוק, שהדור כולו התעלה למדרגת 'הצדיק' שעליו מדבר רבי נחמן מברסלב, ולכן כל הדור כולו צריך לעסוק בשאלות הקשות של האמונה.
8
הוא גם כדתי היה מחופש
צחי | 05-08-2015 19:09
הבעיה המרכזית שהדת עליה הם מדברים היא אינה היהדות הם רק גלמי יהדות לצערי הוא מימיו לא למד את יסודות הדת הכל היה אצלו מלומדה ולכן הוא הגיע לרשעות של ועדת קבלה הנה זה עומד אחר כותלנו יהדות אמיתית
9
למי שההלכה עדיין מענינית אותו
יהודה שמעון | 06-08-2015 15:14
אסור לראות וידאו שצולם בשבת לכן לא אוכל לצפות בכל הסרטון ( כי אחרי כמה שניות רואים שזה מצולם בשבת .. )
10
ברגע הראשון זה מרגש ויש קנאה אבל אחרי רגע זה מתחלף ברחמ
נועם | 09-08-2015 15:42
ברחמים גדולים והבנה כמה הקיצונית הדרך החרדית החסידית וכמה נזקים היא עושה והבן אדם הזה אבוד. לעולם לא ימצא מנוחה
11
קראתי שזה מה שיקרה ממש באחרית הימים היכנסו!!!
רבקה | 19-08-2015 10:19
בס"ד כן אינני זוכרת היכן אבל קראתי שממש באחרית הימים החרדים הדתיים מבית מקטנותם עקב המצב שישרור בארץ בגלל הפחדים והחרדות האמונה תתערער ויעזבו את הדת והחילונים אפילו האפיקורסים לאחר שיראו את גדולת הקב"ה בעולם על הניסים והנפלאות על מה שיקרה בעולם הם אלה שיזכו לראות פני משיח בגלל שהם אלה שהאמונה תחדור לנפשם ויתחילו להאמין בקב"ה ויחזרו בתשובה. אז אני מודה לקב"ה שנתן לי את האמונה להאמין בו, מודה לו ומבקשת מבורא עולם שיתן לי ולכל עם ישראל ולכל בני משפחתי הקרובים והרחוקים את הכוחות העל אנושיים להחזיק חזק חזק בחבל שהקב"ה זרק לנו ואפילו לא למעוד אלא להחזיק חזק ולהאמין שאין עוד מלבדו.
12
הבלים
יוסי | 26-08-2017 6:56
הסיבה שאותם חרדים עזבו את הדת, זה רק בגלל סיבה אחת, הם מכירים אותה טוב מכולנו. עם כל הכבוד לכם אליהו פלדמן ואליאור אברהם, אם אתם הייתם באמת מכירים את הדת, גם אתם הייתם עוזבים. המגוחך הוא שאתם עם הידע המזערי שלכם בדת, מעוותים אותה כדי למתג אותה טוב. תיצאו מהסרטים, תלמדו את הדת טוב, וגם אתם תבינו כמה סכנה ונזק נפשי יש בה. ואני לא אתן דוגמאות, כי אני לא יגמור. אבל אתם יודעים למה לא תעשו את זה? כי אין לכם את האומץ, הכנות, הידע, והחינוך שיש לתפילינסקי וחבריו
13
לא לשפוט אותם: אתם הרי לא יכולים
אוראור | 05-07-2019 10:24
לדעת מה עבר עליהם ומה עשו להם - שבגלל זה הם החליטו לחזור בשאלה - וכבר היו מקרים כאלו הרי - והמבין יבין.