נוער בסיכון: לאהוב ללא תנאי, כמו הקב"ה - סרוגים

נוער בסיכון: לאהוב ללא תנאי, כמו הקב"ה

אנחנו מקבלים את בני הנוער כפי שהוא, באהבה ללא תנאים. זו גם האמת. הקב"ה אוהב כל יהודי גם אם הוא עושה את העבירות החמורות ביותר שבתורה

author-image
נוער בסיכון: לאהוב ללא תנאי, כמו הקב"ה

לעם ישראל ניתנו כוחות רבים שנועדו לסחוב את העולם כולו אל הקב"ה אבל לצערנו לפעמים הכוחות הולכים למקומות לא נכונים. יש מציאות שאנשים רוצים לעשות חיים, והרבה פעמים דווקא אז מגיעים אל המוות ועושים את הדברים הכי לא נכונים לגבי החיים.

צריך לכוון אותם לעשות חיים אמיתיים, עם גבולות ועם צמיחה בריאה וטובה ולא תמיד, לצערינו, המרחב שיש בעולם נותן להם את זה. יש הרבה פיתויים שהם היפך החיים – סמים, אלכוהול, זנות ומציאויות קשות ופיתויים שנראים מפתים מבחוץ ובסוף הם תוקעים אותנו עם ארס שקשה להתפטר ממנו.

יש שכל ויש רגש. לצערינו כשהרגש עובד השכל טובע. כל אחד מבין בצורה השכלית את כל מה שאמרתי, כמו שכל מעשן רואה את האזהרות של משרד הבריאות על הקופסה. הטעינו לו את האזהרה הזו למידע הבסיסי שלו אבל לצערינו כשהרגש לא בנוי בצורה טובה ולא באיזון אמיתי הוא סוחב למקומות שאינם בריאים, כך בסיגריות, כך בסמים, כך במרחב שבין בנים לבנות.

בשכל אני יודע את האמת אבל כפי שהתורה אומרת לנו שהעיקר הוא הלב והקב"ה רוצה את הלב. הלב הוא שמושך למקומות לא טובים. בלי לדעת איך להשליט את השכל על הרגש אדם ייפול למקומות שאליהם השכל מושך אותו.

בשביל שבפועל יהיה אפשר לייצר אצל בני הנוער את היכולת להשליט שכל על רגש יש לעבוד עם השכל אבל לפנות אל הרגש. ב"זולה" אנחנו עובדים עם שכל אבל פונים אל הרגש. ראשית, אנחנו מקבלים את בני הנוער כפי שהוא, באהבה ללא תנאים. זו גם האמת. הקב"ה אוהב כל יהודי גם אם הוא עושה את העבירות החמורות ביותר שבתורה.

אחר כך הקב"ה יעשה לו 'נו-נו-נו' אבל לפני ה'נו-נו-נו' יש אהבה. אנחנו מקבלים אותם עם העגילים והפרסינגים והסמים, מקבלים אותם באמירה חדה שמקבלים אתכם ללא תנאיוהם, בני הנוער, לא חשים שמקבלים אותם באהבה כדי לשנות אותם שהרי מטומטמים הם לא. הם יודעים שאני אוהב אותם והם יודעים שאני מאוד רוצה לשנות אותם, אבל אני לא מקבל אותם כפי שהם על מנת לשנות אותם כי האהבה שלנו היא ללא תנאים.

אם יבוא אדם ל"זולה" ולא ישתנה וישאר במרבץ שלו, מבחינתי אלך איתו שלושים וארבעים שנה. מובן שברור לי שאם אקבל אותו ללא תנאי ולא על מנת להשתנות כי הוא אח שלי ובן שלי, אני מאמין שזה עצמו יביא אצלו את הרצון להשתנות.

חשוב להדגיש שוב, מובן שאעשה הכול כדי לשנות את המצב למקום הבריא ולהביא אותם לחוף מבטחים, אבל לא בגלל זה אני אוהב אותם. אני אוהב אותם כי הם אחים שלי, בשר מבשרי והם חלק מעם ישראל, חלק אלוה ממעל, וכל הרע הוא חיצוני. 'רשע' זה גם ראשית תיבות ריבונו של עולם. גם ברשע טמון ריבונו של עולם. השאלה היא אם אני יודע לזהות את זה או לא.

(הכותב הוא מייסד הזולה של חצרוני)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כל כך נכון, יישר כוח
| 31-07-2015 11:17
2
לא נכון. ישנם רשעים שד' שונא וגם אנו צריכים:
| 31-07-2015 13:19
דוד המלך כבתב "הלא משנאיך ד' אשנא ובתקוממיך אתקוטט, תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי.
3
אהבת ה' ללא תנאים
אילה מעין | 31-07-2015 14:18
אחות יקרה אני מבינה את ההרגשה שלך. אבל אני מגלה לך פה דבר חדש שגם לי הוא היה חדש- עד לבעל שם טוב הקדוש עיקר העבודה בעולם היתה- בחירה. הכל היה מותנה בבחירה שלנו. ככה דיברו על זה, ככה זה היה בספרים ככה זה היה בספרי מוסר ותשובה- הכל תלוי בבחירה. לפי זה ה' מנהיג אותנו- אתה בוחר רע? אין יותר אהבה, אתה רע, הכל רע! אחרי כן הבע"שט בא וחידש חידוש עצום. מה הוא חידש חידוש עצום? הוא דיבר על המקום של ההשגחה. השגחה היא מושג חדש. אז לא שאין בחירה יותר. עכשיו הבעש"ט בא והפך את הכל. מה? שבוודאי שעדיין יש מקום לבחירה אבל היא הופכת להיות הרבה יותר מינימליסטית. הרבה יותר -לא כזאת משפיעה. הבחירה הופכת להיות גילוי מסויים אבל היא לא בלעדית. הדבר היותר משפיע כאן בעולם זה הרבה יותר התנהלות מול המקום של ההשגחה. כי מול המקום הזה שבעצם מה? יש משהו גדול ממני.חושב עליי, שמביא לי את מה שאני צריכה לקבל, שאני אמורה בכלל נקרא לזה לקבל דברים - בלי קשר- זה אני לא מקטינה את ה' רק לעשיות שלי, לה' יש תוכניות בשבילי, הוא לא הולך להתקטן לפי המעשים שלי או אי המעשים שלי. ממש לא! הוא מכין לי דברים וייתן לי אותם בין אם אני כזאת ובין אם אני כזאת כי זה שייך לתוכנית הכללית שלו כי התכנית הזאת זה מארג אחד גדול, את עושה משהו, את מקבלת משהו שזה משתלב בעשיות של עוד 20 אלף אנשים שהם המעשה הזה שלך מתגלגל איתם ועושה איתם וכבר בכלל זה לא רק חשבון פרטי שלך, זה משהו הרבה יותר גדול. זה מארג גדול ואת שמה, ולכן ככל שמתעסקים יותר עם התורה הגלויה- שכתוב-'ראה אנכי נותן לפניך את הברכה ואת הקללה' 'אם שמוע תשמעו' -ברכה. אם לא-קללה. זה ככל שלומדים את התורה הנגלית.
4
מה לגבי נערים הומואים?
| 31-07-2015 15:22
גם אותם תקבל באהבה?