לראשונה: עיריית ירושלים תממן שיעורי תורה של ארגונים פלורליסטים

לראשונה: עיריית ירושלים תממן שיעורי תורה של ארגונים פלורליסטים

ועדת התמיכות של עיריית ירושלים כללה לראשונה גם את 'רשות הרבים' בארגונים המקבלים תקצוב על הפעלת שיעורי תורה. ביין הארגונים שיזכו למימון: אלול, מכון הרטמן, בית הלל, בית מדרש חברותא, בית פרת, היברו יוניון קולג, מכון קרן, טנא ירושלמית, ממזרח שמש ועוד

חדש: עיריית י-ם תממן בתי מדרש פלורליסטים
  עיריית ירושלים (אביר סולטן/פלאש90)

עיריית ירושלים תממן בתי מדרש של התנועות הפלורליסטיות בהן גם הרפורמים והקונסרבטיביים.

ועדת התמיכות של עיריית ירושלים בראשותו של חבר המועצה חנן רובין (התעוררות) המורכבת מנציגים מכלל סיעות בעירייה, החליטה על שישה ארגונים שיחלקו את תקציב העיריה לאספקת שיעורי תורה למבוגרים ונוער. הרעיון העומד מאחורי התמיכה הוא לעזור לגופים המקנים ידע במסגרת ערכית וחינוכית בשעות הפנאי המיועדת לקהל הרחב.

הארגונים שכל אחד מהם מאגד מספר ארגונים הם: אל המעיין, תודעה, תורה ויהדות לעם, א.ל.ה מפעלי חינוך ורווחה, רשת שיעורי תורה מעיינה של תורה ולראשונה 'רשות הרבים' – המרכז תחתיו עשרות ארגוני התחדשות יהודית ירושלמים בהם: אלול, מכון הרטמן ,אמנים ומוזיקאים למען ארץ ישראל, בית הלל, בית מדרש חברותא, בית פרת, היברו יוניון קולג, מכון קרן, טנא ירושלמית, ממזרח שמש ועוד.

הגופים אשר מתמודדים על התמיכה נדרשו לעמוד במספר קריטריונים ביניהם מינימום של 400 שעורים שבועיים  שהם מחוץ לתוכניות לימודים בית ספריים או של מוסדות חינוך פורמליים.

ב'רשות הרבים' מברכים על ההכרה שתוביל למימון ואומרים: "תחום ההתחדשות היהודית בירושלים נמצא בצמיחה מתמדת, כאשר עשרות ארגונים פועלים באופן קבוע לקידום הרוח הפלורליסטית של העיר בעשייה חינוכית, תרבותית ודרך טקסי חיים. מרכיב חשוב בעשייה הם מאות השיעורים המועברים מידי שנה לעשרות אלפים מתושבי העיר. החלטת הוועדה תאפשר לארגוני ההתחדשות היהודית להדביק את הדרישה לעוד ועוד שיעורים המשקפים את מגוון הדעות והתפיסות בעיר."

חנן רובין, יו"ר ועדת התמיכות: "פעמים רבות יוצא לירושלים שם של מקום בו המגזרים השונים נמצאים במלחמה. הוועדה בראשותי מורכבת מנציגות הסיעות במועצת העיר – ובהם חרדים, חילונים ודתיים, ופני ירושלים האמיתית נמצאים בהחלטה האמיצה שהתקבלה פה אחד. אני נרגש מהעובדה שהתמיכה בארגוני ההתחדשות היהודית עברה בהסכמה מלאה, ובגיבוי ראש העיר, מתוך הבנה שירושלים היא עיר מגוונת ומכילה וכי עליה להישאר כזו. זו אינה הפעם הראשונה שירושלים היא החלוץ שהולך לפני המחנה, וגם פה הוכח שוב כי דווקא בעיר הבירה מתקיימות שותפויות נדירות שמבשרות הרבה תקווה."

לורה גילינסקי, יו"ר רשות הרבים: "אנו מברכים את ראש העיר ואת חברי הועדה על החלטתם לתמוך בירושלים רבת פנים ומקווים לעוד שיתופי פעולה פוריים בעתיד. תחום ההתחדשות היהודית זוכה לצמיחה אדירה בעיר בשנים האחרונות וכמות המשתתפים בשיעורים ובמגוון העשייה של הארגונים החברים ברשות הרבים מעידה על רצונם של תושבי העיר להיות מעורבים אינטימית עם יהדותם באופן שהולם את אורח חייהם.  בבחירה לתמוך במגוון דעות ואורחי חיים, ירושלים מהווה דוגמא ומופת לקיום משותף בתחום הדתי, האזרחי והחברתי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
זה טוב אן רע?
| 21-07-2015 17:20
2
תשובה
אברהם | 21-07-2015 22:11
בושה וחרפה שממנים אנדים דנלחמים נגד התורה