מירב מיכאלי על כניסה לממשלה: "אין דבר כזה שאין דבר כזה"

מירב מיכאלי על כניסה לממשלה: "אין דבר כזה שאין דבר כזה"

בדרך לממשלת אחדות? בהמשך לאמירות בימים האחרונים על הצטרפות 'המחנה הציוני' לממשלת נתניהו אמרה ח"כ מירב מיכאלי ברדיו גלי ישראל כי "אין לדעת מה יהיה" על הצטרפות אפשרית לממשלה ו"אין דבר כזה שאין דבר כזה"

author-image
כניסה לממשלה? "אין דבר כזה שאין דבר כזה"
  מרב מיכאלי בדרך לקואליציה? (מרים אלסטר/פלאש90)

יו"ר סיעת המחנה הציוני מירב מיכאלי לא פוסלת כניסה עתידית לממשלה. את הדברים אמרה בראיון עם נחמה דואק וישראל פריד ברדיו גלי ישראל.

לאחר דיון בנושא איראן והסכם הגרעין, נשאלה מיכאלי האם תצביע נגד כניסה לממשלה, במידה וראש הממשלה יעביר את התקציב ויזמין את הרצוג להיכנס לממשלה בעבור חבילה מאוד מפתה.

"ראי, את יודעת איך אומרות- אין דבר כזה שאין דבר כזה" ענתה מיכאלי והוסיפה, "להגיד היום משהו שבקונסטלציה יגידו לי 'את אמרת' זה באמת יהיה ממש מטומטם מצידי".

בנוסף הבהירה מיכאלי כי היא נגד כעת, אבל לא יודעת מה יהיה בעתיד. "אני אגיד לכם בצורה המפורשת ביותר, אני מתנגדת לכניסה שלנו לממשלה באופן מאוד חד משמעי. אני מתעבת ספקולציות, אין דבר יותר מופרך מזה להגיד, אז מאין לי לדעת מה יהיה".

האזינו למירב מיכאל באדיבות רדיו גלי ישראל

מנגד אומר יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ איתן כבל ב'רדיו קול חי' כי הפרסומים על ממשלת אחדות הם "לגמרי מניפולציה, קודם כל של נתניהו. במשחק לקראת התקציב ולקראת ההכרעות המתרגשות עלינו, ראש הממשלה רוצה לסמן או לאותת הן למפלגות החרדיות והן לבנט, הן לכל האחרים, 'מי שלא מתיישר ידע לו שהמחנה הציוני יש מצב שיכנס לתוך הממשלה'. זה כל כך שקוף. אין לנו שום סיבה לסייע לו, אנחנו לא גלגל רזרבי, אנחנו אלטרנטיבה.

כבל נשאל: אתה מצטרף לדברים של יאיר לפיד על ראש הממשלה, שהוא חייב ללכת הביתה על הכישלון הזה בגלל ההסכם?

 

"חד משמעית כן. אני אומר את זה גם כאן בצורה ברורה. ההתנהלות של ראש הממשלה בעניין האיראני נכשלה. אם זו הייתה חברה פרטית היה הדירקטוריון קורא לו ואומר לו 'אדוני, הולכת אותנו בדרך לא נכונה'. התוצאות הן עגומות מבחינתנו, קל וחומר כשמדובר במדינה(…). זה לא רלוונטי מה אני הייתי עושה אחרת, כשאני ממנה אותך או אתה מתחייב לי להוליך מהלך, אל תבוא אלי בסוף ותגיד לי 'עשיתי כל מאמץ'. אני אגיד לך מה כן הצענו, אנחנו לאורך כל הדרך אמרנו שהמאבק שהוא מנהל חזיתית מול אובמה, במקום לגייס את אובמה, במקום לגייס את מדינות העולם לצד שלנו, הוא התנגח כי היה לו נוח בגלל הבחירות. (….).

 

הרצוג היה מצליח להביא או למנוע את ההסכם הזה? להביא להסכם אחר טוב יותר?

 

ח"כ כבל: כן! כן! אני בטוח שכן! אתם שניכם מכירים את המשפט 'אל תעלו בחומה ואל תתגרו בם'. זה לא כי אנחנו לא חזקים, זה לא כי אנחנו לא מסוגלים. אני מנסה לומר שזאת לא השאלה מה אנחנו היינו עושים. אתה יודע מה, לא בטוח שהיינו מגיעים לתוצאות קיצוניות אחרות, אבל לטובות כן. בהסכם. כי היה ברור שנשיא ארה"ב החליט ללכת על ההסכם הזה, לפחות היינו יודעים ללכת יד ביד ולהיות במערכת יחסים כזאת שהנשיא אובמה היה מבין שהוא חייב ללכת בדרך אחרת. אובמה העניש את ביבי. הוא נשיא ארה"ב, הוא לא נשיא מדינת היהודים, צריך גם להגיד את האמת הזאת. בשורה התחתונה, חייבים להיות מאוחדים בשאלה הזאת, אין ברירה אחרת… ראש הממשלה צריך ללכת הביתה אבל הוא לא ילך, ראית מישהו לוקח אחריות על משהו פה?".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו