בצלאל סמוטריץ': "אני נאמן לצו האלוקי; לא מוכר בית לערבים"

בצלאל סמוטריץ': "אני נאמן לצו האלוקי; לא מוכר בית לערבים"

סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הצהיר כי הוא מעדיף לפרנס יהודים ולכן גם לא היה מוכר את ביתו לערבים. "אני נאמן לצו האלוקי 'וכי ימוך אחיך עמך ונמכר'"

author-image
"אני נאמן לצו האלוקי; לא מוכר בית לערבים"
  (מרים אלסטר/פלאש90)

סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), עורר את זעמם של חברי הכנסת הערבים לאחר שהצהיר כי הוא מעדיף לפרנס יהודים ולכן גם לא היה מוכר את ביתו לערבים, כך דווח בחדשות 10.

במהלך דיון שנערך היום (רביעי) בוועדת הכנסת, בעקבות חשיפת ערוץ 10 על כך שבשכונה במעלות תרשיחא לא מאפשרים לערבים לרכוש דירות, אמר סמוטריץ': "מי שרוצה לשמור על העם היהודי ומתנגד לנישואי תערובת אינו גזען, מי שרוצה לאפשר ליהודים לשמור על אורח חיים יהודי ללא גוים הוא לא גזען".

סמוטריץ' המשיך בדבריו והבהיר כי "מי שמקופח הם היהודים שלא מקבלים מגרשים בחינם בנגב".

"הגיע הזמן להפסיק את זעקות הקוזאק הנגזל. אני נאמן לצו האלוקי 'וכי ימוך אחיך עמך ונמכר'. אני מעדיף פרנסה ליהודים ולא מוכר בית לערבים".

חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני), שהשתתף בדיון אמר לסמוטריץ': "אם זה היה קורה באירופה היית קורא לזה אנטישמיות".

ראש עיריית מעלות תרשיחא, משה בוחבוט, השתתף אף הוא בדיון ודחה את הטענות כי עירו גזענית: "דוחה אותי לשמוע שמעלות גזענית ואני מצפה מהח"כים לפני שמגישים הצעה לבדוק איתי".

"קלטנו 70 משפחות צד"ל והיום יש שכונה חדשה עם 75% ערבים", הוסיף ראש העיר, "האדם בא ממעיליה שלא קולטת אף זר לעשות פרובוקציה נטו. כל אדם יכול לגור בכל מקום שהוא רוצה. אתם מדברים על גזענות? למה כשבמעלות יוצא מכרז זה 50% לבני המקום ובתרשיחא 100%. אנחנו לא עיר של גזענים וחבל שהתקשורת לא באה פעם אחת לעשות כתבה על שיתוף הפעולה והקשר המיוחד בין מעלות לתרשיחא".

יו"ר הוועדה, דודי אמסלם (הליכוד), פנה לח"כים הערבים ואמר: "זה נכון שהחברה שלנו תהיה מעורבת אבל עוד לא ראיתי יהודי נכנס לגור בכפר ערבי. האם יש פה מוסריות כפולה? האם אתם מקבלים שבסכנין יגור יהודי? אם ישראל מוציאה מכרזים בישובים ערבים שהם רק לבני המקום, למה אתם לא מגינים גם על יהודים? גזענות היא לשני הצדדים".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר בתגובה: "העמדה נגד גזענות ערכית נגד כל תופעת גזענות. מי שרוצה לבוא לגור אצלי אהלן וסאהלן. עד שנות ה-80 השכונה שלי הייתה ערבית והיום רבע ממנה מעורבת. זה דבר מעשיר ומוסיף. יש פה סיפור קונקרטי האם השיקול היה ענייני או לא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כמה יהודים גרים באום אל פאחם? וכמה בג'לג'וליה וכמה
אופס... | 15-07-2015 18:10
בשועפת ואיפה שלא תבחרו בעיר ערבית כמובן?? אז מי גזען? אופס...
2
אתה רק נותן להם לבנות לך כל פינה ביו"ש.... צביעות.
צביקה | 15-07-2015 18:23
3
זאת לא גזענות ללכת לפי התורה שלנו!
| 15-07-2015 18:44
4
איך אמר לי ערבי נוצרי
יהודיה מעיר מעורבת | 15-07-2015 19:12
זה מתסכל שאין לי איפה לקנות דירות חוץ מבכפר. אבל אני מבין אתכם- גם אני לא אלך לגור בשכונה שיש בה כבר ערבים ולא אעשה מנוי לבריכה שיושבים בה משפחות ערביות בחוץ. אם מדינת ישראל תשכיל לבנות לערבים במקומות שהם ערביים במובהק הם לא יבואו לגור אצלנו.
5
כמליון עדים
מעלה זיתים וסילוואן | 15-07-2015 19:51
רק מדברים על משהו והח"כים הערבים: "ישפך פה דם" (עיין ערך זאחלקה שם רשעים ירקב) דם דם דם דם ושוב דם- אין עם מי לדבר