נתניהו על ההסכם עם איראן: "נמשיך להגן על עצמנו תמיד"

נתניהו על ההסכם עם איראן: "נמשיך להגן על עצמנו תמיד"

בנאום באנגלית התייחס ראש הממשלה להסכם הרע עם איראן "המעצמות הימרו על עתידנו המשותף" ושיגר איום מרומז "ישראל אינה מחויבת לעסקה הזאת עם איראן"

author-image
הסכם רע עם איראן: "נמשיך להגן על עצמנו תמיד"
  (צילום: מארק ישראל סלם/פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להסכם שנחתם בין המעצמות לאיראן. נתניהו נשא דברים במשרד ראש הממשלה באנגלית וכהרגלו לא איפשר שאלות לעיתונאים. הדברים נאמרו לפני כינוס ישיבת הקבינט המדיני בטחוני.

"היום, העולם הוא מקום מסוכן פי כמה מכפי שהוא היה אתמול", פתח נתניהו, "המעצמות המובילות בעולם הימרו על עתידנו המשותף בעסקה עם נותנת החסות העיקרית של טרור גלובלי בעולם. הן הימרו על כך שבתוך עשור, משטר הטרור באיראן ישתנה, תוך שהן מסירות את כל תמריץ אפשרי לשינוי מסוג זה. למעשה, העסקה מעניקה לאיראן את מלוא התמריצים שלא להשתנות".

על פרטי ההסכם אמר נתניהו: "בעשור הקרוב, העסקה תתגמל את משטר הטרור בטהראן במאות מיליארדי דולרים. כסף מזומן זה ישמש למימון פעילות הטרור של איראן ברחבי העולם, תוקפנותה באזור ומאמציה הבלתי פוסקים להשמיד את ישראל". כאן עבר נתניהו לדבר על הטרור שמפעילה איראן כולל נגד ארה"ב, "למרבה התדהמה, עסקה זאת אינה דורשת מאיראן להפסיק את התנהגותה התוקפנית בשום צורה שהיא. ורק ביום שישי האחרון, התוקפנות הזאת הייתה גלויה לעין כל. בשעה שהנושאים והנותנים עסקו בסגירת העסקה בווינה, הנשיא המתון כביכול של איראן בחר להשתתף בעצרת בטהראן שבה המון משולהב שרף דגלים אמריקניים וישראליים וקרא "מוות לאמריקה, מוות לישראל!" זה לא קרה לפני ארבע שנים. זה קרה לפני ארבעה ימים."

נתניהו המשיך ותיאר את הקשר של איראן לארגוני הטרור השיעים בראשם החיזבאללה והזכיר הסכמים גרועים אחרים של האמריקנים: "בנוסף למילוי כספות הטרור של איראן, העסקה הזאת חוזרת על הטעויות שנעשו עם צפון קוריאה. גם שם הובטח לנו שפיקוח ואימות ימנעו ממשטר חשוך מלפתח נשק גרעיני. וכולנו יודעים איך זה נגמר."

נתניהו סיים את דבריו באיום: "ישראל אינה מחויבת לעסקה הזאת עם איראן, וישראל אינה מחויבת לעסקה הזאת עם איראן כיוון שאיראן ממשיכה לחתור להשמדתנו. נמשיך להגן על עצמנו תמיד."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צודק!!!
| 15-07-2015 13:13
תוכן