לא סדום: נפלה הצעת חוק לנישואים חד-מיניים בישראל

לא סדום: נפלה הצעת חוק לנישואים חד-מיניים בישראל

הכנסת הסירה שתי הצעות חוק שביקשו לאפשר בישראל נישואים אזרחיים. ישראל ביתנו נעדרה מההצבעה למרות שתמכה בברית הזוגיות. רק 39 ח"כים הצביעו בעד

author-image
לא סדום: נפלה הצעת חוק לנישואים חד מיניים
  (צילום: פלאש90)

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית שתי הצעות חוק לברית זוגיות האזרחית, של חברת הכנסת עליזה לביא וקבוצת חברי הכנסת ושל זהבה גלאון וקבוצת חברי כנסת.

שתי הצעות החוק עלו ונפלו אחת אחרי השנייה ברוב גדול, כשרק 39 ח"כים תמכו בהצעה לאפשר נישואים אזרחיים או נישואים לחד מיניים בארץ.

זהבה גלאון אמרה במליאה: "לפני שבועיים בית המשפט העליון בארה"ב הכיר בנישואין חד מיניים וציין שהחוקה האמריקאית מבטיחה לאזרחיה הגנה שוויונית תחת החוק. נשיא ארה"ב בירך על כך. אצלנו הכל נובע מהחטא הקדמון שכנסת ישראל אימצה ב1953 את החוק הדתי שנחקק לפני 3000 שנה ומתבסס על תפיסות גזעניות. זה חוק גזעני אנטי דמוקרטי שמפלה בין נשים וגברים."

ח"כ עליזה לביא אמרה: "אין זו מקריות שההצעה הזו עלתה לוועדת שרים  ביום ראשון, יום שחור שבו נשבר אמון בין ממשלה לציבור. שימוש ציני ומנוכר בבירוקרטיה הדתית והפיכתה לאתנן פוליטי. מכירת חיסול שפוגעת בחיי רבים. אין בברית הזוגיות התרסה נגד או מאבק בנישואים הלכתיים. היא אינה באה לפגוע במסורת היהודית או בסמכות הרבנות, אלא מבקשת להציע חלופה לזוגות המנועים מקשר נישואין באמצעות הרבנות, או לזוגות אשר אינם מעוניינים בכך. נסיבות פוליטיות בלתי ענייניות הן שהעניקו למיעוט את היכולת לכפות את רצונו על הרוב ולפגוע בזכויות אדם. אלא שנסיבות הן רק נסיבות, גם אם הן שוררות כבר עשרות שנים. וברגע שהנסיבות יחלפו, יחלוף מן הארץ גם העוול הזה, שאין בו לא הלכה, לא אמת, לא היגיון ולא צדק."

שרת המשפטים איילת שקד השיבה בשם הממשלה: "מתוך רצונם של סיעות הקואליציה ללמוד את הסוגיה לעומק, קבעה הממשלה לדחות את הדיון בהצעה ב45 יום. נוכח העובדה שההצעה עולה היום הממשלה מתנגדת." על ההצעה השנייה אמרה: "יש קשיים משפטיים מהותיים בהצעה שעשויים ליצור חוסר בהירות בדין האישי. בין גוריון החכם ואחריו מנהיגים רבים קבעו הסדרים מתוך הסכמה רחבה ולא נכון לשנות אותם אלא בהסכמה רחבה."

סיעת ישראל ביתנו שבתעמולת הבחירות העלתה את נושא הנישואין האזרחיים כהבטחת בחירות נעדרה מהמליאה בשעת ההצבעה מה שלא הותיר שום סיכוי להצעת החוק. בהצבעה שמית תמכו בהצעה 39 ח"כים בלבד והתנגדו לה 50.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
ברית הזוגיות היא דרך להכרה בחד מיניים ובכפיית דרכם
צריך לדעת, כנסו | 08-07-2015 16:22
במסצ'וסטס הכירו קודם בברית הזוגיות אך הלהטבים הפכו זאת תקדים להכרה בנישואין חד מיניים על ידי שימוש בבתי המשפט ובחוקים עוקפי בתי המשפט ועל ידי כפיית תכנית חינוכיים המקדמים חד מיניות.
אין דבר כזה
אין דבר כזה | 23-09-2020 15:27
אף אחד לא רוצה לכפות שום דבר חוץ מכם שכופים את הדת הפרימיטיבית שלכם על כל העם
2
אתם אנשים עלובים! מה מפריע לכם
אנשי החושך | 08-07-2015 17:50
שיש שני אנשים שאוהבים אחד את השני?? לא כפו עליכם כלום! אתם כופים עליהם להרגיש שונים!!
3
ועליזה לביא הזאת קוראת לעצמה דתיה?
יניב | 09-07-2015 7:06
היא דתיה של הערב רב אולי.
4
תורה
המצליף | 09-07-2015 8:39
הרי כתוב בתורה מה לגבי הנושא ולעליזה אני מאמין שאת מהערב רב
5
סדום מביטה מהמראה שבחדר המקלחת של הכותב
| 10-07-2015 11:44
כמה שנאת חינם ורשע צריך בשביל לתת כותרת שכזו נראה שאנשים בתקשורת הדתית מבוהלים מהרוח שמגיעה מארצות הברית, והם מקצינים את הטון עוד ועוד. בעולם המערבי הומואים ולסביות נתפסים כבני אדם שונים. בית המשפט העליון של ארצות הברית נתן את המילה האחרונה ומעכשיו השאר זה עניין של זמן. ישראל צריכה להחליט אם היא מדינה במרחב המערבי או במרחב המוסלמי. סלאמתכ שבת שלום
אנחנו מרחב יהודי לא מוסלמי ולא מערבי
| 13-07-2015 14:28
שום שנאת חינם. חד מיניות זה לא נורמלי! לפי דעתי. כי אלוקים שברא אותנו אסר עלינו לעשות כך ובזה אני מאמינה אף אחד לא יכפה עליי להאמין אחרת. זכותי להאמין בתורה! וזכותי להביע את דעתי. ואם בא לי אני גם יהיה פרימיטיבית! אין חוק שאוסר זאת.. וזה לא מפריע לאף אחד שאני הולכת בדרך תורה מצוות ומעשים טובים. ואין בזה רע! כל אחד יעשה מה שטוב לו.
6
וזאת עליזה לביא ה"דתיה"
יעל | 12-07-2015 12:49
העיקר שהיא מפרישה חלה... "היא עקרה חלתו של עולם"
7
ל-2 כופר לא כפו עליהם כלום...
יניב | 12-07-2015 17:28
רוצים להתחתן שילכו לחו"ל ולא יעשו את התועבות שלהם בארץ ישראל ובעם ישראל.
נכון צודק! ״תורה ציוה לנו משה״ !!
| 14-07-2015 19:57
תוכן
8
ל2. אתם באמת שונים
מרחמת עליכם | 25-10-2015 14:09