שמעון ריקלין: "הבית היהודי ויתרה על החיבור בין הציונות לדת"

שמעון ריקלין: "הבית היהודי ויתרה על החיבור בין הציונות לדת"

איש התקשורת וההסברה, מותח ביקורת על התנהלותה של מפלגת 'הבית היהודי', בכל הנוגע להעברת ההחלטות היום בממשלה בנושאי דת ומדינה. "על מה הבית היהודי נאבק? מה חשוב לו מספיק כדי להילחם בשבילו?

author-image
"הבית היהודי ויתרה על החיבור בין הציונות לדת"
  (מרים אלסטר/פלאש90)

איש התקשורת וההסברה, שמעון ריקלין, שהתמודד בפריימריז האחרונים של הבית היהודי, מותח ביקורת על התנהלותה של מפלגת 'הבית היהודי', בכל הנוגע להעברת ההחלטות היום (ראשון) בממשלה, ביניהן העברת בתי הדין הרבניים ממשרד המפטים למשרד הדתות וביטול חוק הגיור.

"הבית היהודי אמור להיות בדיוק בנקודת המפגש בין הציונות לדת ולחבר בינהם", טוען ריקלין בפתח דבריו.

ריקלין מוסיף כי "הויתור היום בממשלה על האפשרות שרבני ערים יוכלו להקים בתי דין לגיור הוא ויתור על נקודת המפגש הזו. על היכולת להשפיע עליה. וכך גם ההסכמה להעביר את בתי הדין הרבניים מהפיקוח של משרד המשפטים לפיקוח של ש״ס".

"הויתורים האלה", טוען ריקלין, "מנציחים את האבסורד שהרבנות הראשית תיהיה בשליטה למעשה של אלו שלא מקבלים את מרותה ובליבם בזים לה".

בסוף דבריו אומר ריקלין כי נראה שלבית היהודי אין שום נושא שחשוב לה להלחם עליו: "אם לא בנושא הגז ואם לא בנושא הטרור המתגבר ואם לא בנושאי דת ומדינה, על מה הבית היהודי נאבק? מה חשוב לו מספיק כדי להילחם בשבילו?

ריקלין אינו איש התקשורת הסרוג היחיד שתקף היום את הבית היהודי.

כתב ערוץ 2 עמית סגל שחצה בשבוע שעבר את גבול 100,000 העוקבים בטוויטר, יצא בסדרה של ציוצים נגד התנהלות הבית היהודי בפרשה: "לבית היהודי יש 8 מנדטים, לשס רק 7. בקואליציה יש 15 דתיים לאומיים ורק 13 חרדים. ובכל זאת גם בממשלה הזו היא תיכנע לש״ס ויהדות התורה." ולאחר מספר דקות הוסיף: "לא יעזור, נושא הדת והמדינה פשוט לא מעניין את בנט ושקד. וכמובן שבראש ובראשונה הוא לא מעניין את נתניהו. הטרגדיה של הויכוח על יהדותה של המדינה הוא שלחרדים זה תמיד היה הנושא מס׳ 1, לדתיים לאומיים רק מס׳ 2 או 3, ואת הליכוד והעבודה זה פשוט לא מענין."

בציוץ עוקצני משהו הוסיף סגל: "למען האיזון, הנה רשימת ההישגים של בנט ושקד בנושאי דת ומדינה מאז 2013:" והשאיר את המקום ריק.

חברו לחברות החדשות יאיר שרקי, היה קצת יותר מעודן: "האכזבה באגף הליברלי של הציונות הדתית מול כניעת הבית היהודי בענייני דת ומדינה מוצדקת לחלוטין, אבל מה נזכרו עכשיו? זה נסגר במו״מ הקואליציוני", אך גם הוא הוסיף את התובנה על חשיבות סוגיות דת ומדינה אצל הבית היהודי: "וצריך לומר את האמת: בסדר העדיפויות של רוב מצביעי הבית היהודי ההתנחלויות חשובות יותר מענייני דת ומדינה ועדיף שקד במשפטים יותר מבן דהן בדתות"

בציוץ נוסף סייג את הביקורת: "למרות כל הבכי והנהי על שינוי החלטת הגיור של הממשלה הקודמת, בנוסח החדש רבני עיר (כמו הרב סתיו) עדיין יוכלו להקים בי״ד לגיור. רק פחות עצמאיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
החיבור בין ציונות לדת הוא רק סיסמא
| 05-07-2015 22:15
אין שום חיבור. מעולם לא היה ומעולם לא יהיה. הציונות רוצה מדינה אזרחית. אנחנו רוצים מדינת הלכה.
2
כמה קשקשנים! מה אתה רוצים? שיהיו פה 2 עמים?
| 05-07-2015 22:22
3
ל-8 מנדטים אין די כוח לשאת אינסוף דגלים
| 05-07-2015 22:31
מפלגה עם 8 מנדטים צריכה לבחור נושא אחד ולהאבק עליו. רק מפלגה חזקה מסוגלת להציב סדר יום שלם במגוון נושאים
4
1 חתיכת קשקשן
| 05-07-2015 22:54
ציונות = מדינה. גם שתוקם בעז"ה מדינה ע"פ רוח התורה היא התחילה את דרכה מראשית הציונות. את זה לא תוכל לשנות.
5
שקר! הדת זלגה לציונות אך הציונות לא התקרבה לדת.
| 05-07-2015 23:03
למישהו עוד נדמה שהציונות החילונית עוד תתקרב לדת?
6
בנט הביתה. מה זה עוזר שאתה מביא לנו מנדטים
אליה | 06-07-2015 0:16
אם תכלס החרדים עושים לך בית ספר שוב ושוב?? ברגעי האמת אתה מתגלה פעם אחר פעם כאדם חלש ולא רציני. תחזור לעולם ההייטק. שם אתה כריש רציני. בפוליטיקה אתה פשוט אכזבה אחת גדולה.
7
מה פירוש לחבר בין הציונות לדת? האם הכוונה לחתום לציונות
!!!!! | 06-07-2015 9:06
החילונית על ויתורים על הלכות שלא מוצאים חן בעיניה? האם הכוונה לסרס את ההלכה כדי למצוא חן ולהתחבר עם הציונות החילונית? אז הנה עובדה -החרדית דוקא מצליחים, ב"ה, יותר. הם לא מתיפיפים הם פשוט עובדים. (גילוי נאות, אינני חרדית אך בין בנט ושקד ובין החרדים, מבחינה דתית אני עם החרדים)
8
וכבר אמר הרב אלחנן וסרמן ה"יד - דת וציונות זאת
צופה מהצד | 06-07-2015 9:57
עבודה זרה בשיתוף.
9
הבית היהודי הגיע עם כח מועט למשא ומתן. נתניהו בגד.
איתן | 06-07-2015 9:59
הבית היהודי הגיע עם כח מועט למשא ומתן. נתניהו בגד בציבור הדתי לאומי. הדתיים בליכוד חסרי כח או חסרי עמוד שידרה. להבא יש לתת הרבה יותר כח לבית היהודי. ואכן - ענייני דת ומדינה כלל לא מעניינים את בנט.
10
to be or not to be
טילי | 10-08-2015 14:56
מדינה יהודית ו-דמוקרטית, זו הבעיה! היא תהיה או דמוקרטית או יהודית. היא תהיה או לא תהיה.