הרב שלמה הכט: 'האשמה היא גם של הדתלי"ם שהצביעו ליכוד'

הרב שלמה הכט: 'האשמה היא גם של הדתלי"ם שהצביעו ליכוד'

מנכ"ל ארגון רבני 'בית הלל', הרב שלמה הכט, מתייחס להחלטות שעלו היום בממשלה וסבור כי על אף הכעס כלפי מפלגת הבית היהודי, מי שאשמה יותר מכל היא מפלגת השלטון. "מאז ומתמיד היה הליכוד מוכן למסור את כל ענייני הדת בידי המרבה במחיר"

'האשמה היא גם של הדתלי"ם שהצביעו ליכוד'

מנכ"ל ארגון רבני 'בית הלל', הרב שלמה הכט, מתייחס להחלטות שעלו היום (ראשון) בממשלה בנושא דת ומדינה וסבור כי על אף הכעס כלפי מפלגת הבית היהודי, מי שאשמה יותר מכל היא מפלגת השלטון, הליכוד.

הרב הכט מתייחס לשלוש ההחלטות בהן דנה בממשלה: "החלטה אחת מעבירה את מערך הגיור ממשרד הדתות למשרד ראש הממשלה, ההחלטה השניה מעבירה את הסמכות על בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד הדתות, וההחלטה השלישית משנה את החלטת הממשלה הקודמת מלפני הבחירות, בנוגע לבתי הדין המקומיים לגיור".

"שתיים מההחלטות רעות מאוד", אומר הרב הכט. לדבריו: "בתי הדין הרבניים עשו מספר צעדים, לא מספיק, בתחום שקיפות הדיון, בחירת הדיינים והמנהל התקין בהיותם תחת משרד המשפטים. יש חשש גדול שהחזרה לשטיבעל של משרד הדתות תאותת לחלק מהדיינים שימי ההפקרות חזרו. שינוי החלטת הממשלה בדבר הגיור הוא אכזבה קשה למי שהתאמץ להביא אותה לאויר העולם. ההחלטה הקודמת כפי שהייתה עדיין לא הספיקה כדי ליצור שינוי אמיתי, ובפרט מאחר שעדיין לא נכנסה לתהליכים מעשיים".

"מי אשם בשינויים האלה?", תוהה הרב הכט ומבהיר כי "על המפלגות החרדיות – ש"ס, יהדות התורה ותקומה אין לנו מה להלין. אנשיהם ומנהיגיהם מתנגדים באופן קבוע לכל התערבות של המדינה בתהליכים ובהליכים שקשרים בבתי הדין ובגיור, וכל שינוי לטובה היה צריך להיעקר מליבם בצבתות, בקושי ובחירוק שן".

על חלקה של 'הבית היהודי' בהעברת ההחלטות מוקדם יותר היום, אומר הרב הכט: "הרבה מרמור מובע כלפי הבית היהודי. כביכול בעצם כניסתם לממשלה על דעת קבלת השינויים האלה הם תומכים בהם וגורמים אותם. הטענה החזקה יותר כלפי הבית היהודי צריכה להיות מופנית כלפי פעולותיהם בקדנציה הקודמת. אז הייתה הזדמנות פז שבה רוב הגורמים המעכבים, מלבד תקומה, היו מחוץ לקואליציה, אך אנשי הבית היהודי פסחו על שני הסעיפים, התלבטו, רבו על קרדיטים עם אלעזר שטרן ועם אנשי יש עתיד, וגררו רגליים. לו היינו כבר שנה וחצי או שנתיים אחרי החלטת הממשלה, לו היו כבר מותבי הגיור החדשים פעילים ומגיירים בפועל, היה קשה יותר להפוך את ההחלטה. הביקרות כאן מופנית גם כלפי אלעזר שטרן וחברי יש עתיד, שנהנו יותר לעקוץ את הבית היהודי ולהתעקש על קוצו של יו"ד, מאשר לפעול ולקדם בפועל את השינויים הנדרשים".

בסוף דבריו מבהיר הרב כי כי "האשמה העיקרית מוטלת בסוף על כתפי מפלגת הליכוד ובוחריה. מאז ומתמיד היה הליכוד, ובפרט בראשות נתניהו, מוכן למסור את כל ענייני הדת בידי המרבה במחיר, בלי שיביע שום העדפה, שום עניין ושום רצון משלו. לא ראינו את נתניהו מפעיל אפילו מאית מהכוח שהפעיל בענייני הכלכלה בנושאים אלה".

הרב הכט ממשיך ומבהיר כי "כל אנשי הציבור הדתי לאומי שהצביעו לו ידעו בדיוק מה תהיה התוצאה, והאשמה מוטלת גם לפתחם. גם חברי הכנסת הדתיים מן הליכוד, המקשטים את המפלגה כולה בהשקפותיהם הנכוחות בזמן הבחירות, הם חסרי השפעה בכיוון, והם שותפים לעמדת ראש הממשלה באשר לחשיבות הנושאים האלה".

הרב הכט מתייחס גם לדרישה לשבור את הכלים בכל פעם שהממשלה נוהגת הפוך ממה שנראה לנו. "ולסיום, מילה של פרופורציה: יש נושאים רבים על סדר היום של הממשלה: כלכלה, ביטחון, חינוך, בתי הדין, גיור, בריאות, ועוד ועוד. איננו יכולים לצאת ולטרוף את כל הקלפים ברגע שפעולה אחת של הממשלה לא נראית לנו. אפשר להביע אכזבה, אבל בסופו של דבר הממשלה וחבריה נבחנים על מכלול פעולותיהם ולא על פעולות יחידות, וכל מרכיבי הממשלה שוקלים בדעתם אלו דברים חשובים להם יותר ואלו פחות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
רמה של ילד
דובב עוז, ר"ג | 05-07-2015 17:10
סליחה אבל חייב לומר
2
נכון שאתה רוצה כמה שפחות דת שהיא לצנינים ולמטרד לך?
אבי | 05-07-2015 17:36
3
הליכוד התברר כמבוגר האחראי.
אריאל | 05-07-2015 17:41
והבית היהודי הילד עם גלידה כנתון ללחצי לוביסטים של צוהר ובית הלל. (כמה עלו הלוביסטים...מקווה שלא הרבה). טוב שלקחו לו את המושכות. אבסורד, אבל זו התוצאה שהמלכנו עלינו אטד.
4
ברור שרוב הציבור נגד החלטות הממשלה היום
דורון | 05-07-2015 22:28
ובכל זאת כל ה-10 חרד"לניקים מקבלים במה וגם מטקבקים כאילו הם הרוב. תפנימו את זה, אלי ישי בחוץ, מרזל בחוץ, הליכוד זורק אתכם ולא מסתכל לכיוונכם, החרדים אף פעם לא ספרו אתכם ונשאר רק הבית היהודי. אז למי תצביעו פעם הבאה? כמובן שלכולם חוץ מלבית היהודי. למי תבואו בטענות שניה אחרי הבחירות- לבית היהודי. סינדרום של נאנסת יש לציבור שלנו.
5
ל1
אריה | 06-07-2015 19:24
לא של ילד אבל גם לא של בוגר. בהחלט לא רמה של מי שאמור להיות בראש ארגון של מאות רבנים...מביך ומוזר.
6
גן ילדים,תת רמה של כתיבה ודעה..
חי | 08-07-2015 13:52
גנון האיש הזה...