גלעד שרון: "אף אחד לא מתגעגע לגוש קטיף, אפילו המפונים"

גלעד שרון: "אף אחד לא מתגעגע לגוש קטיף, אפילו המפונים"

גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, סבור כי למרות כל המלחמות מאז ההתנתקות הייתה טובה לישראל. "אי אפשר להתעלם מזה שחיים של מאות אנשים ניצלו"

'אף אחד לא מתגעגע לגוש קטיף, אפילו המפונים'
  (גדעון מרקוביץ'/פלאש90)

עשר שנים עברו מאז גירוש היהודים מגוש קטיף ומארבע יישובי צפון השומרון, אך גלעד שרון בנו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, עדיין סבור כי מדובר במהלך טוב.

בריאין לגל"צ אמר שרון: "הצעד שהוא עשה, גם במבט של 10 שנים אחורה, היה הצלה לישראל".

לדבריו: "אנחנו עשור מחוץ לרצועה, וברור שאף אחד לא באמת מתגעגע, אפילו בקרב המפונים לא בטוח שמדובר ברוב. הרי חזרנו אל המקומות הללו בכל המבצעים שהיו בעזה, גם ב'צוק איתן', ומלבד משוליים סהרוריים אף אחד לא הציע להישאר שם".

שרון סבור כי העם אינו רוצה לחזור ליישובים שפונו ואף יש לו הסבר לכך: "אין אחד שרוצה לעשות שם מילואים, כפי שאף אחד לא רוצה שהבנים שלו ישרתו שם במסגרת ביטחון שוטף". שרון גרס כי גם אם ישאלו שוב האם לחזור לעזה, התשובה תהיה חד משמעית: "לא רוצים להתבוסס במדמנת הטרור והמוות הזאת".

גלעד שרון התייחס גם לכך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצליח להתנער מתמיכתו בהתנתקות: "היה מיעוט שהתנגד ליציאה מעזה והיו להם נימוקים מוצדקים, אך נתניהו לא יכול להיכלל בקבוצה הזו, מכיוון שהוא הוציא את עצמו ממנה פעם אחר פעם".

שרון אך ציין כי תמך בהתנתקות ואף היה אחד ממנסחי החלטת הממשלה לצאת מעזה. "נתניהו בעצמו עמד מעל דוכן הכנסת, מול המצלמות, וקרא לעבר חבר הכנסת אורי אריאל: 'שלא תהיה לך טעות, במשאל עם אני אתמוך בתכנית'", אמר שרון, "גם לציניות צריך שיהיה גבול".

"אי אפשר להתעלם מזה שחיים של מאות אנשים ניצלו", אמר שרון על היציאה מעזה. לדבריו: "על מנת לבצע את המהלך הזה נדרשה מנהיגות יוצאת דופן. זה היה קשה וכואב, אך הכרחי".

"אבא שלי לא היה תמים, הוא הכיר את השכנים שלנו טוב מאוד", סיפר גלעד, "הוא יודע שבכל פעם שהייתה להם הזדמנות לבחור בין חיים טובים לטרור וסבל, הם בחרו באפשרות השנייה". בתייחסות להתנהלות הישראלית בתגובה לירי מהרצועה אמר: "אבי העריך שיהיה טרור גם אחרי הנסיגה מעזה, אבל הוא היה מגיב במלוא העוצמה".

"אבי האמין שכשאנחנו כבר לא נהיה הריבון בעזה, אז יש לנו את האפשרות להגיב ביד קשה – הוא קירב סוללות תותחים לרצועה", סיפר גלעד, "בלילה כשהוא אושפז אני שמעתי אותו משוחח עם הרמטכ"ל ומורה לו להפגיז גם מספינות חיל הים בתגובה לירי". הוא הוסיף: "דבר אחד אני יכול להגיד – לטפל בטרור אבי ידע מצוין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
הבל פיך מקבילים לחטאי אביך.
יחיאל | 02-07-2015 16:49
אביך היה צורר העם היהודי לעת זקנתו ונענש .אין בך ובאביך שמץ של מושג כמה נזק עצום הסב אביך לעם היהודי .בגירוש יהודים מביתם . גרושים בין זוגות .עוני. השפלות .היתאבדויות . אין חטא יותר גדול ממעשי אביך .אתה המנותק מהמציאות החי בחווה שרום העולם לא מאפשר לך להוריד את עיניך לעניי העם .יכול בעזות מצח לומר כי אין בנו געגוע לאדמתנו ? מי שמך לשר ולשופט עלינו ? הלהורגנו כמו אביך הינך חפץ ? בוש והיכלם כי לא נישכח ולא ניסלח לעולם ועד ! חקוקה היא בספרי העם היהודי לעד
2
צודק במטה אחוז חייהם של מאות חיילים ניצלו
ייייייייייייששששששש | 02-07-2015 16:58
כל שנה לפחות 25 חיילים נהרגו כדי לשמור על המתנחלים ועוד כמה אזרחים. מאות זוגות הורים לא צריכים להגיע לבתי קברות ביום הזיכרון.
3
די עם המזוכיזם הד
| 02-07-2015 17:54
תוכן
4
די עם המזוכיזם הדת"ל!
| 02-07-2015 18:00
כל שנה פותחים את פצעי העקירה מחדש ואתרי אינטרנט של המגזר מחפשים בקשת סליחה ממחולליה. זה לא יקרה. אנשים גאים מדי ובטוחים בצדקתם. לא תהיה התנצלות. הגיע הזמן לעבור הלאה ולתת לצלקת להגליד. לראיין את גלעד שרון זה לא דרך להביא לכך.
5
אף אחד לא מתגעגע לאבא שלך!
ג קטיף | 02-07-2015 18:17
אדם שתיחמן ותיחמן את כולם. מורשת שרון גברה אצלו על מורשת הציונות ובסוף כולם יודעים שבזכותו מקסטינה ודרומה נהיה כבר מסוכן.
6
גוש קטיף
ניסים | 02-07-2015 21:08
הייתה פנינה בלב מדבר- כולם מתגעגעים לגוש קטיף- שאריאל שרון פינה והרס-ואנשים רבים עדיין לא שוקמו עם דיור -ומבחינה מנטלית -זו טראומה ופצע בלב האומה.
7
ועל זה נאמר
| 02-07-2015 21:20
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
8
לא לחינם קראו לפארק הזבל בחירייה ע"ש שרון. עוד בחייו
רמירם | 03-07-2015 8:26
לא לחינם קראו לפארק הזבל בחירייה ע"ש שרון. עוד בחייו. המיץ של הזבל האנושי. והתפוח לא נפל רחוק כל כך. אולי בסוף התהליך ניתן יהיה לעשות מהם קומפוסט.
9
גם לחוות השיקמים אף אחד לא מתגעגע
יוסי | 03-07-2015 14:10
10
אוי הצביעות..
נתן | 04-07-2015 9:12
להזכיר למר שרון הצעיר את המכתב המשתפך שכתב אך לפני מספר שנים בעיתון, על עצי האקליפטוס הגדולים שהיו נוף ילדותו מול חוות השיקמים, שאנשים "רעים" רצו לכרות כדי להרחיב את הכביש ליד החווה? איך שיחק עליהם כשהיה ילד, ואני מה אגיד? אני שעברתי ילדות נפלאה בחולות גוש קטיף ושבכיתי כנער מתבגר על אובדן נוף הילדות והתום, לא זכיתי לשמוע מילה אחת של אמפטיה לנושא.. אלא רק ביטחון וביטחון.. בנוסף, 60% הצבעה נגד תכנית ההתנתקות במשאל הליכוד לא נראה לי כמו קומץ קטן כלשונך.. מה שקיבלנו מאז ההתנתקות הינו התעצמות הטרור העזתי, מנהרות, טילים מתקדמים והברחות נשק ותחמושת מסיביים מכיוון מצריים, 4 מבצעים צבאיים מסיבים שנהרגו שם מאות חיילים. זאת ועוד אפשר בהחלט לזקוף לאביך ז"ל.. אביך קיבל את עונשו, ונראה לי שאם היה יכול לדבר בשנותיו האחרונות היה מכה על חטא..
11
שקרן אני מתגעגעת
הקבה נקום נקמת דם עבדך השפוך | 04-07-2015 22:55
לך אתן את הארץ הזאת ולזרעך עד עולם
12
עוד נשוב לכול ישוב אתה או עיוור או שקרן גדוווווווווווול
לא נשכח ולא נסלח | 05-07-2015 0:07
הנזק ניראה עד היום טילים עוני אנשים מתו ועוד ועוד בלי קשר לנזק הכספי העצום למשפחות מדינה וצהל..אז בוא נירא מבחינת עובדות בשטח מי צודק ודרך אגב מאיפה לדעתך הטילים יוצאים נ.ב תשובה מאיפה שהיה פעם חממות של חקלאים מהגוש
13
או שהוא עיוור וחירש - או שהוא סנילי - או שהוא שקרן
אוראור | 11-02-2018 20:48
או ש3 התשובות נכונות - וזה כמובן הכי סביר.
14
חוצפן בגללו מליוני...
שמואל | 31-07-2020 9:11
חוצפן בגללו מליוני תושבים סובלים מטילים!
15
מעניין מה הוא אומר
מעניין | 13-10-2023 12:42
לגבי טבח סוכות 2023.