הרב בזק: "תפקיד הרבנים זה לתת ברכה לא טיפול" - סרוגים

הרב בזק: "תפקיד הרבנים זה לתת ברכה לא טיפול"

הרב אמנון בזק, מרבני 'הר עציון', מתייחס לפרשת הרב מהצפון החשוד ביחסים אסורים עם נשים וטוען כי זוהי תוצאה של תופעה של רבנים המציגים את עצמם כבעלי יכולות רוחניות.

author-image
הרב בזק: "תפקיד הרבנים זה לתת ברכה לא טיפול"
  (יח"צ; ישיבת 'הר עציון')

הרב אמנון בזק, מרבני 'הר עציון', מתייחס לפרשת הרב מהצפון החשוד ביחסים אסורים עם נשים וטוען כי זוהי תוצאה של תופעה של רבנים המציגים את עצמם כבעלי יכולות רוחניות.

"פרשת מעצרו של ראש הישיבה מהצפון בעקבות תלונות על תקיפות מיניות של נשים שהתייעצו עמו בעניינים אינטימיים היא תוצאה עגומה של תופעה שהלכה והתפשטה בשנים האחרונות, של רבנים המציגים את עצמם כבעלי כוחות רוחניים המסוגלים בדרכים מיסטיות לטפל בבעיות הדורשות טיפול מקצועי", כתב הרב בזק, והציג כללי יסוד שיכולים למנוע הישנותם של מקרים כאלה.

לדבריו: "רב הוא כתובת לנושאים שבתחום מקצועיותו. לבעיות שאינן בתחום מקצועיותו – רפואיות, נפשיות, כלכליות – פונים לטיפול אצל איש מקצוע (תמיד אפשר לבקש תפילה או ברכה מרב, אך לא טיפול)".

הרב בזק מוסיף כי "יש להתייחס בחשדנות לרב המציג את עצמו כבעל כוחות רוחניים מיסטיים לפתור בעיות כאלו, ולהיות ער לסכנה שהוא מנצל את הפונים אליו לאינטרסים שונים".

"בשום מקרה אין לקבל מצב שבו רב פועל או מציע לפעול בניגוד להלכה, גם אם הדברים נעטפים בהילה של מיסטיקה. כל אדם שנתקל במצב כזה צריך לפנות לסמכות תורנית כדי לברר את העניין לאשורו".

מבחינת החוק כותב הרב בזק כי "כל בעל סמכות רוחנית המטריד מינית את הפונים אליו עובר על עבירה פלילית גם אם מדובר בבגיר, ולכן מי שחלילה נתקל בתופעה כזו צריך לפנות לרשויות המתאימות, במיוחד כדי למנוע ניסיונות פגיעה נוספים בעתיד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
רק שלרב זה יש באמת כוחות. יודע בוודאות!
ישראלי | 02-07-2015 9:57
2
תהיתי כמה זמן ייקח לאמנון בזק להגיב
תעשו לייק לבזק הוא חייב את זה | 02-07-2015 10:17
מדהים כמה אדם שלא מכיר ולא יודע כלום חייב לקפוץ בראש. יש זמנים שהשתיקה יפה. ולא תמיד צריך לחפש כותרות. איזו עליבות. כבר אמרו חכמינו: חמור קופץ בראש.
3
רק בציבור הסרוג קיימים תופעות אלו
דוד הרא"ם | 02-07-2015 11:19
כך זה שעסוקים כל היום בלגנוב תקציביםפ וג'ובים מהמדינה. תורה ויהדות יש רק אצל חרדים
4
לגלעד - מוצאו מהעולם החרדי ולא הדתי לאומי.
י' | 02-07-2015 12:56
לכן דבריך אינם נכונים. סבו היה אחד מגדולי התורה בעולם החרדי וכן אביו. תחזור בך.
5
אפילו נביא אמת לא יכול לשנות את תורת משה
ביני | 02-07-2015 13:29
גם נביא אמיתי לא יכול לשנות משהו קטן מהתורה, וודאי שלא להתיר עריות. הרי חש פרשה שלמה בתורה שמתעסקת ביחס לנביא כזה, משמע שהתורה הבינהשיהיו בעלי כוחות שיפעלו נגד התורה. זה בדיוק פרשת שבוע על בלעם הנביא הרשע
6
מיזרוחניק או חרדי? זה הזמן???!!!
יעל | 02-07-2015 14:40
למה להתעסק בגועל הזה ובשנאה הזו? הרב ישלם על חטאו! אין מה לעמוד על הבדלים בעם כרגע ומי טוב יותר .. שיח מטופש לחלוטין!!!
7
גלעד קליינר אתה חב"ד=חמור בלי דעת
יהודה הכהן | 02-07-2015 14:54
תמשיך לדמיין דמיונות עם כל השפויים בחסידות ההזויה שלך.
8
חייבים לעזוב את המיסטיקה ולחזור לרמב"ם ולגאונים ולחז"ל
ת"ח | 02-07-2015 14:56
חיזרו בתשובה אל תורת משה אמת. תורת משה בן מימון. תורה המשליטה את הדעת על היצר! תורת הקבלה היא תורה חדשה. חז"ל לא הכירוה. אם היו רואים את הזוהר היו קורעים בגדיהם!!! כל איש אמת שחוקר כדי להגיע לאמת, יודע בוודאות שספר הזוהר התחבר למעלה מ1000 שנה לאחר רשב"י זתע"א. רשב"י הקדוש לא חיבר את הזוהר. הספר הזה גדוש בהמצאות על זיווגים ותיאורים מיניים שהם כביכול משל. קשה לצאת ממנו. אבל בעולם האמת כולם ידעו את האמת. בואו ונחזור בתשובה אל תורת משה בן מימון. זתע"א!!!
9
תפקיד הרבנים הוא להרביץ תורה בישראל ולא לכתוב בפייסבוק
ובוודאי לא כשהוא יודע שדבריו יגיעו לעיתון אינטרנטי | 02-07-2015 16:40
עולם הפוך ראיתי.
10
ל2
רפי | 02-07-2015 16:53
הרב בזק צריך להציל את הציבור התמים. ועל זה שקראת לו חמור אתה כבר תשלם בשמים.
11
ני לא תלמיד הרב ובלי קשר מה יתברר בסוף גילעד קליינר רשע
| 03-07-2015 6:26
שונא ממלכתים שונא יהודים ,לך לטיפול נפשי לפני שמחלת שנאת החינם שיותר גרועה מעריות ושכיבת בהמות תגמור אותך לחלוטין. אמא שלך מסריחה , לא כל מחזיק כיפה סרוגה הוא מסרוחניק אולי אבא שך. והחראדים השונאים והמחבלים וכל שאר הירקות לא יותר טובים. גם ני נגד תנועת פגם הברית בני עקיבא וכו אבל אתה פשוט חולה ושונא וזה לא קשור לענין.תה מלא סיפוק שזה אחד מהאלה שאתה אוהב לשנוא כדי לצדק עצמך ולהרגיש דמין של חשיבות יאללה כדורים או אשפוז. לך זה חשוב. ועוד משהו: הוא לא תלמיד של הרב אליהו. הוא הקים מכינה קדם צבאית אחרי שלמד בישיבת קרית כו אחר כך הפכה לישיבה. הרב אלי ו קירב אותו אבל הוא
12
די ליהיות פתתי
לדוד הראם מס 3 | 03-07-2015 7:53
אני חרדי ולמשפחה שלי זה קרה אז מה אתה מבלבל את המוח מי ששמתי עליו את כל חיי וחיי משפחתי בסוף רימה אותי תבינו חזרה יש נמון כאלההההההההההההההה אוי לנו ונהיה תמימים מי שחושב שבמגזר או בעדה או בחברה שלו זה לא נמצא אז הוא פתתי זה הכל ה ירחם עלינו אנחנו עד עכשיו לא יתלננו במשטרה כי אנחנו מפחדים מהתגובות תודה לכםםםם
13
יצר הרע מתגרה בגדולים.
מיכאל | 05-07-2015 14:19
חברים יקרים אין מה לעשות השטן מתגרה בגדולים- הוא מבזבז כוחות על פשוטי עם. הגמ' מספרת לנו על שועי עולם שהשטן התגרה בהם בינם רבי עקיבא ורבי עמרם חסידא. וכבר אמרו כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו שכן השטן מתגרה בו וצריך שימור נוסף. לא לחינם אנחנו מתפללים בהוצאת ספר התורה בשבת בבוקר ותגער ביצר הרע מן הנשואים...
14
חב"ד אינה בעד ריבוי מחלוקת!
תמים | 05-07-2015 14:25
הרב שיינברג היה יהודי יקר שקרתה לו נפילה , זה לא אומר שום דבר על הזרם שאליו הוא השתייך וגם לא על המקורות התורניים שעליהם הוא נסמך. אדם מועד לעולם יש מספיק אנשים מזרמים אחרים או שאינם מתעסקים בפנמיות התורה שנפלו נפילות דומות. לצערי הדברים של גלעד הם ההפך המוחלט מערכיה של חב"ד- קרי אהבת ישראל וכבוד התורה ולומדיה. אני לא רואה צורך להתנצל בשם חב"ד כי חבדני"ק הוא מי שהולך בדרך חב"ד ולא מי שמתיימר לדבר בשמה. אבל אני כן מצטרף לגינויים אודות גלעד שאינו אלא שוטה בער מדעת ולצערי יש לי איתו הכירות אישית.