מועצת גדול ישראל: "אדם עם סמארטפון לא יכול לשמש בעבודת החינוך"

מועצת גדול ישראל: "אדם עם סמארטפון לא יכול לשמש בעבודת החינוך"

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מכריזה מלחמה על הסמארטפונים ועל עולם הטכנולוגיה. במסמך החלטות של המועצת נאמר, בין היתר, כי אין לקבל לבתי ספר ילדים אשר להוריהם טלפון לא כשר

author-image
"אדם עם סמארטפון לא יכול לעבוד בחינוך"
  (צילום מסך)

חברי מועצת גדולי ישראל של 'אגודת ישראל', התכנסו אתמול (שלישי) בירושלים ודנו במסמך תקנות חדש הקורא שלא לקבל למוסדות חינוך וכן לעבודה בתפקידים רוחניים ילדים ואנשים העושים שימוש בטלפון לא כשר.

במסמך התקנות של המועצת שהגיע לידי האתר החרדי 'כיכר השבת' נאמר, בין היתר, כי: "מוסדות החינוך החרדיים לבנים ולבנות לא יכניסו למוסדותיהם תלמידים שבמשפחתם מחזיקים אינטרנט שלא עפ"י התקנות או שאר מכשירים טכנולוגיים שאינם כשרים. על מנהלי המוסדות לעמוד על כך בתוקף כדי שאלו לא יגרמו חלילה לקלקול שאר התלמידים".

חברי המועצת אוסרים גם את השימוש במכשירי סלולר "לא כשרים" וקובעים כי "מכשירי הטלפון המיועדים לדיבור יהיו ללא שרותי תוכן, ואך ורק אלו המאושרים וחתומים בחותמת ועדת הרבנים לענייני תקשורת. אין להשתמש כלל במכשירים "תואם כשר" ו"תומך כשר". והמספר יהיה שייך לקבוצת הקומות הכשרות. המכשירים שאושרו לבעלי העסקים יהיו אך ורק מכשירים ללא אפשרות דיבור כלל ושאושרו ע"י ועדת הרבנים לענייני תקשורת. כמו"כ יקפידו שלא לקנות מכשירים סלולאריים אלא בחנויות שיש להם תעודת כשרות של ועד הרבנים לענייני תקשורת, שמוכרים אך ורק מכשירים כשרים".

עוד מפורט במסמך כי "אנשים שברשותם אינטרנט שלא עפ"י התקנות או שאר מכשירים טכנולוגיים שאינם כשרים. אינם כשרים לשמש ברבנות, בעבודת החינוך, כשוחטים, מוהלים, משגיחי כשרות, סופרי סת"ם, ומגיהים, וכיו"ב. ואין לסמוך עליהם כלל בענייני דת וכשרות ועבודת הקודש". הרבנים חוזרים וקובעים כי "המוסדות החרדיים לא יקבלו לעבודות המשרד אנשים שברשותם אינטרנט שלא עפ"י התקנות הנ"ל. או שאר מכשירים טכנולוגיים שאינם כשרים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל מי שמבקר באתר זה חוטא בעצמו
| 01-07-2015 10:24
האינטרנט הוא חטא גדול! צריך להסתגף בד אמות וללמוד תורה יומם וליל!
2
כל הכבוד למי שמסוגל!
עמי | 02-07-2015 18:12