"מתקפה מיסיונרית" על בית כנסת הגדול בתל אביב - סרוגים

"מתקפה מיסיונרית" על בית כנסת הגדול בתל אביב

שלמה פיבקו, נשיא בית הכנסת הגדול: כל הזמן אנו מקבלים חומרי תעמולה שלהם מארצות שונות. לפני שלוש שנים - שני מיסיונרים מחופשים ל'חרדים' הגיעו למקום ובאמצע התפילה החלו לצעוק 'הביאו את המשיח'

"מתקפה מיסיונרית" על בית כנסת הגדול בתל אביב
  פיבקו עם חומרי התעמולה של המסיון (יח"צ)

מה רוצים המיסיונרים מבית כנסת הגדול בתל אביב ? מתברר כי מיסיונרים מארצות שונות 'מפציצים' את תיבת הדואר של בית הכנסת, עם חומרי תעמולה שלהם בשפות שונות. "התופעה הזו לא חדשה לנו, הם שולחים מכתבים הזויים כאלה ממדינות שונות. פעם זה היה מכתב בכמה חודשים, היינו מקבלים ומיד זורקים. אבל בחודשים האחרונים, קצב המכתבים עם חומרי התעמולה שלהם תפס תאוצה. אני לא יודע אם זו 'מתקפה מכוונת' של המיסיונרים או שהם שולחים את זה לעוד מקומות", מתאר נשיא בית הכנסת הגדול, שלמה פיבקו, המדגיש כי גם בשנים עברו, 'סבל' בית הכנסת ממתקפות דומות.

לדבריו פיבקו, הוא נוהג כמו קודמו בתפקיד והחל לאסוף את החומרים ולאחסן אותם בקופסא במחסן בית הכנסת. אגב, החומר המיסיונרי כולל בעיקר דפים שנכתבו בכתב יד צפוף.באחד המכתבים שמקורו בשבדיה, כתב להם המיסיונר השבדי כי "אני מתיר לכם לתרגם את הספר לעבירת ולעשות בו שימוש"…

לפני כשלוש שנים ה'מתקפה המיסיונרית' על בית הכנסת כללה גם הגעה פיזית של שני פעילים. "אני זוכר שזה היה בערב שבת, נכנסו שני אנשים מחופשים לחרדים. מיד קלטנו שמדובר במיסיונרים כי לא היה להם פאות או זקן, אבל הלכו בלבוש חרדי. זמן קצר לאחר שהתפילה החלה הם ניסו להשתלט עליה והחלו לצעוק 'צריכים להביא את המשיח', 'תצעקו למשיח'", מתאר גבאי בית הכנסת יוסף מדר, שפנה אל השניים ואמר להם "לכו לישו שלכם", הם לא הגיבו, ועזבו במהרה את המקום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מכניסים נחש ובוכים כשהוא הורג!
אבי | 01-01-2016 15:49
כנס דתות ברבנות בשבוע שעבר התקיים דיאלוג בין מנהיגי הדתות, רבנים, מנהיגים מוסלמים, דרוזים וקתולים, בלשכת הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט"א. כולם יחד יצאו בקריאה משותפת נגד הטרור ובעד השלום. המנהיגים הפוליטיים נקראו ע"י באי הכנס להתייעץ ולהסתייע במנהיגים הדתיים כדי למנוע הסתה ושנאה. הראשון לציון דיבר על חשיבות השלום ביהדות, ועל פעליו של אביו הגר"ע יוסף זצ"ל למען השלום, במהלך הכנס הציג למנהיגי הדתות השונות את תליון עשרת הדיברות שקיבל מאביו ז"ל ואמר "עשרת הדברות שה' נתן לנו, הן צריכות להיות הבסיס לחיים של שלום באנושות". הרב רצון ערוסי, ראש המשלחת לדיאלוג בין-דתי מטעם הרבנות הראשית לישראל, ציין את חשיבות המפגש דווקא בירושלים עיר הקודש. בו זמן שהטרוריסטים פועלים בתוך ירושלים ושופכים דמי חפים מפשע ומחללים אותה ואת קדושתה, המנהיגים הבינדתיים נפגשים דווקא בירושלים מאחר וירושלים בשביל כולנו היא ירושלים של אמונה, ירושלים של אחדות ושלום, "שמחתי באומרים לי בית ה' נלך", "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים".