הרב שטרן לא ישב בשימוע של הרב ריסקין - סרוגים

הרב שטרן לא ישב בשימוע של הרב ריסקין

לפני חודש וחצי היה זה הרב אריה שטרן שהביא לדחיית ההחלטה בעניינו של הרב שלמה ריסקין עד לעריכת השימוע, אך מחר, כשהרב ריסקין ישב מול מועצת הרבנות, יהיה זה הרב שטרן שייעדר מהשימוע

הרב שטרן לא ישב בשימוע של הרב ריסקין
  (צילום: Revkin Fenton/Flash 90)

בכל מהלך חייו, במשך יותר משבעים שנה לא עזב רבה של ירושלים הרב אריה שטרן את ארץ ישראל עד אתמול. אמש (שבת) עלה הרב בפעם הראשונה על מטוס בדרך לחמישה ימים בקהילות יהודיות בניו-יורק.

"מעולם לא יצאתי את גבולות הארץ… רואה אני בנסיעה זאת כחלק מתפקידי הציבורי וכל מטרתה הינה לטובת העם היושב בציון", מסר הרב עם צאתו מהארץ. אל הרב יתלווה עוזרו האישי, אבינועם קוטשר והם צפויים לחזור לקראת יום חמישי.

אלא שליציאתו של הרב מהארץ יש השפעה באפיק אחר לחלוטין. הרב שטרן מתוקף היותו הרב הראשי לירושלים הוא חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, שאמורה לקיים מחר שימוע לרבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין, שהגיע לגיל 75 והרבנות נדרשת להאריך את כהונתו בחמש שנים נוספות.

במועצת הרבנות הראשית מבקשים שלא להאריך את כהונתו בגלל פסיקותיו ודעותיו הליברליות ונתלים בגיל הפרישה.

בכדי להבין את המשמעות של היעדרותו של הרב שטרן, ראוי להיזכר כי לפני כחודש וחצי, היה זה הרב שטרן שבישיבת מועצת הרבנות הראשית הביא לדחיית ההחלטה בנושא עד לעריכת שימוע לרב ריסקין שאמור להתקיים מחר.

למורת רוחם של הרבנים החרדים, לא ניתן להדיח את הרב ריסקין בשל דעותיו, והדיון יהיה רק בנושא מצב בריאותו וכשירותו של הרב להמשיך בתפקיד חמש שנים נוספות. בשל כך – ההערכה היא שכהונתו תאושר, כפי שאושרה כהונתו של הרב שטרן בהגיעו לגיל 70, לפני כשמונה חודשים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרב שטרן
מנחם | 05-07-2015 1:52
כדאי לבדוק לפני שמפרסמים - הרב שטרן היה בארה"ב בשבוע שעבר נא בקשו ממנו סליחה