מה מבקש הרב נחום רבינוביץ' לתקן?
הנצרות בימינו אינה עבודה זרה ואין איסור בשיקום חצר כנסיה כשיש בזה צורך גדול כדנן. רבים מהנוצרים הם אנשים טובים וידידים לישראל למרות השקפותיהם המשובשות
רבים תמהו על קריאת הרבנים ובראשם מו"ר הרב רבינוביץ' שליט"א לתרום לשיקום חצר כנסיית "הלחם והדגים". יש שתמהו על מה שהם ראו כהתרפסות לדת המייצגת אכזריות ושמד ויש שראו באקט ביטוי של רגשי אשם שאינם במקומם. הרי למה לשחק לידיהם של הצדקנים יפי הנפש שזועקים על כל "תג מחיר" אך נאלמים כדגים כשמדובר בבית כנסת?
כתלמיד מעריץ לרב רבינוביץ' תמהתי בעיקר על הקריאה לתרום לשיקום חצר הכנסיה. אינני יודע לכמה אנשים כיום כל כך חשובה הקניית הדעות הנכונות לפרט ולכלל, ובייחוד בענייני אמונות ודעות, כמו הרב. עומק הסלידה של הרב מדעות המגשימות את האל בכל אופן מורגשת היטב לכל מי שזכה לבא מעט בשערי תורתו. מכאן עולה התמיהה: מדוע הרב קורא לסיוע שיקום חצר כנסיה?
כמה תלמידים ואנוכי שאלנו את הרב בעניין. הרב ענה שבסיוע לאדם שנעשה לו נזק אין כל התרפסות. אף רגשי אשם אין כאן. מה שנעשה פה הוא לקיחת אחריות על מה שקורה במדינה שלנו, מניעת איבה ונזק ליהדות העולם, מניעת חילול ה', ובעיקר תיקון הדעות בציבור ודאגה למימוש תכלית בחירתו של עם ישראל כעם ה'.
ידועה דעת בעלי התוספות (סנהדרין סג:) שבימינו אין הנוצרים עובדי עבודה זרה, וכך פסק הרמ"א (אה"ח קנ"ו). (ואף לרמב"ם עלינו לנהוג עמהם בדרכי רחמים וחסד. עיין הל' מלכים י, טז "אפילו גויים.." וברמב"ם גויים הם עכו"ם.) אף שוודאי הנצרות אינה משאת נפשנו בלשון המעטה, וטומאה יש בה, היושבים בכנסיית "הלחם והדגים" הם סך הכל אנשים טובים.נוצרים רבים אוהבים את ישראל, מוחים כנגד כל עוול הנעשה לנו, ואף מסייעים כלכלית להעלאת יהודים לארץ ולמוסדות שבה. מיליוני האנווגליסטים שבארה"ב שבזכותם ארה"ב מסייעת כלכלית לישראל במליארדים הם אנשים טובים שאנחנו מחוייביםבהכרת הטוב כלפיהם. חוסר לקיחת האחריות והמחאה הממשית והמוחלטת כנגד מעשה השחתת חצר הכנסייה הוא עוול של כפיות טובה ורשע שחובה עלינו לבער מקרבינו.
לעם ישראל נעשו ניסים ונפלאות כדי שהוא יגדל ויקדש את שם ה' בעולם. ללא קיום מצוות "והחזקת בו, גר ותושב, וחי עימך"(ויקרא לה, כה) אין תכלית ומשמעות לניסים שנעשו לעם ישראל. חילול ה' הגדול שנעשה במעשי השוטים ששרפו את חצר הכנסיה,הדעות שגרמו למעשה הזה, והדעות שאינם סולדים כראוי מהמעשה – צריכים להיעקר מהשרש. מחאות פה עמומות, מחוייבות מתוקף תפקיד, המשתלבות היטב בשגרה – לא יחוללו את התיקון המתבקש. תלמיד חכם גדול שיקרא לתיקון מעשי של הנזק –אולי כן.
הקריאה לשיקום חצר הכנסייה יקנה לציבור את הפרופורציות וההשקפות הנכונות, השקפות שלצערנו אינן מובנות לרבים בציבור. הנצרות בימינו אינה עבודה זרה ואין איסור בשיקום חצר כנסיה כשיש בזה צורך גדול כדנן. רבים מהנוצרים הם אנשים טובים וידידים לישראל למרות השקפותיהם המשובשות. אנו נדרשים ליחסי ידידות עימם לא רק מהצד הפוליטי אלא בעיקר מצד האמת. האנשים שפגעו באנשים טובים אלו וחיללו את שם ישראל ושם שמיים הם טפשים או רשעים ודעותיהם מרושעות. רחוקים דעות אלו מה' ועלינו לפעול שיהיו אף מרוחקים מישראל.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו