אסון החתונה: האורח ניצל בזכות ברכת המזון - סרוגים

אסון החתונה: האורח ניצל בזכות ברכת המזון

אחד האורחים בחתונה שהתקיימה השבוע באולם 'עדיה' והסתיימה בטרגדיה, מעיד כי היה אמור להיות במקום בו נפל גשר התאורה, אך ניצל בזכות שהתעקש לברך ברכת המזון. "אני לא מבין בניסים או בחשבונות שמיים, אני רק יודע שכנראה שקיבלנו את החיים שלנו במתנה"

author-image
אסון החתונה: האורח ניצל בזכות ברכת המזון
  גשר התאורה באולם עדיה (מתוך ynet)

בצל הטרגדיה שאירעה השבוע באולם השמחות 'עדיה' ביבנה, בה נספתה אביבה חיון ז"ל, היה גם אירוע של 'השגחה פרטית' עבור אורח אחד לפחות.

יקיר גואטה, העלה לעמוד הפייסבוק שלו עדות אישית כיצד ניצל מהאסון. "שלום לכולם, החלטתי להעלות את זה בעצמי כדי לעשות סדר בשמועות", הוא פתח את הפוסט שהעלה ברשת החברתית אתמול. "השבוע הלכתי לחתונה של חבר ילדות שלי, מהחברים האלה שגדלים איתם ביחד ממש כמו תאומים. ישבתי בארוע עם אמא שלי ושני האחים שלי.. היה ארוע מדהים ושמח, בשלב מסוים אחרי המנה העיקרית אחד האחים רצה שנלך לבר לשתות עוד כוסית."

"אמרתי לו שכדאי שקודם נעשה זימון (משהו שאפשר לעשות רק כשיש שלושה גברים שאכלו ביחד) ונברך על המזון אז שיישאר איתנו לברכה. מה שעד היום אף פעם לא התעקשתי לעשות. אז אחים שלי ואני עשינו את הזימון ובירכנו ברכת המזון.

ברגע שסיימנו לברך, הבר הפך למלכודת מוות והארוע המשמח הפך לטרגדיה נוראה. והכל קרה מטרים מאיתנו, בדיוק במקום שבו היינו אם היינו הולכים לבר. בשלב הזה אשתו של אחי מתעוררת בבהלה אחרי שהיא חלמה שהיא נמצאת בהלוויה שלו, ומתקשרת לבדוק איך הוא מרגיש עוד לפני שהיה פרסום על האירוע."

"אני לא מבין בניסים או בחשבונות שמיים, אני רק יודע שכנראה שקיבלנו את החיים שלנו במתנה. אני מפרסם את זה כדי שיידעו שאני לא איזה דוס או אברך גדול, גם אני חוטא ולא תמיד מקיים מצוות. אני בסך הכל בן אדם פשוט שעשה מצווה אחת קטנה. רק כי הוא החליט להגיד תודה על המזון שהוא אוכל. אז תודה על המזון ועל המחיה."

באירוע עצמו נהרגה כאמור אישה אחת ועוד ארבעה בני אדם נפצעו באורח בינוני. גוף תאורה ענק קרס על הבר ורחבת הריקודים. בשיחה של יובל, אחד האורחים בחתונה עם מד"א שהזעיק את כוחות ההצלה ניתן לשמוע את ההלם בקולו.

האזינו לשיחה בין יובל ובין מוקדנית מד"א

(באדיבות מד"א)

בשיחה נשמע יובל אומר: "נראה לי מישהו מת, אני לא יודע מה הולך כאן. תביאי כמה שיותר אמבולנסים… נראה לי ראיתי מישהי מתה, אני לא יכול להסתכל על זה, אני לא יכול להתקרב לשם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
תקדשו שם שמיים
ניסים | 25-06-2015 15:59
ברכת מזון שווה חיים
2
בזמן אסון המסוקים אחד ניצל בזכות מצוות שרוך הנעל..
אין גבול לשכר המצוות | 25-06-2015 17:04
באותו אסון נספו 73 חיילים. מי שהיה אמור להיות ה-74 וניצל היה יהודי מתחזק שקיבל על עצמו מצווה קלה כביכול של שרוך הנעל ואיחר למסדר באותו בוקר של יציאה למבצע כי הוא היה עסוק בקשירת השרוכים על פי העדפת ההלכה ורותק לבסיס ולא עלה על ההליקופטר שהתרסק בשאר ישוב. אין פלא שאחד עכשיו ניצל בזכות מצוות ברכת המזון. ישתבח שם ה' לעד.
3
אין עוד מלבדו
אלין | 26-06-2015 3:40
כל מצווה בוראת מלאך שאמור להגן על עושיה.. בדיוק כפי שכתוב בתורתינו הקדושה
4
ההיגיון הזה הזוי ואני אסביר למה
צאו מהסרט | 26-06-2015 10:20
כביכול אתם מעלים את הטיעון הבא: תאמר ברכת המזון -> לא תפגע. עכשיו, אם בחתונה היו בערך 300 איש. מתוכם עשרים ומשהו נפצעו ואחת נהרגה אז יש יותר מ250 איש שלא נפצעו ולא נהרגו. האם כל ה250 שלא נפגעו אמרו את ברכת המזון? אני חותם לכם ש249 מהם לא חשבו על זה בכלל, אבל לקחתם מקרה בודד והסקתם מזה על הכלל. אני דווקא מסיק לא תאמר ברכת המזון -> תנצל כי לי יש 249 דוגמאות ולכם רק אחד
5
איזה באסה לאישה שלא אמרה ברכת המזון
חבל שמתה ככה סתם, איזה אל נחמד | 26-06-2015 19:05
6
כל הכבוד לקב'ה
| 28-06-2015 19:55
מי שלא מברך ראוי שיסקל באבנים!
7
ההבדל הוא
ל-4 | 28-06-2015 21:03
שה-249 לא התכוונו להגיע לנקודת האסון והאחד שבירך כן התכוון. מסקנה: המצווה כן הצילה. חשב מסלול מחדש.
8
זה עוד כלום!
| 29-06-2015 15:25
שמעתי על מישהו שיצא לעשן וניצל! אני מתחיל לעשן היום בע"ה