שעת המבחן של שרת המשפטים איילת שקד - סרוגים

שעת המבחן של שרת המשפטים איילת שקד

שלטון הפקידים במשרד המשפטים, מתחיל להראות כמו סוג של פוטש. כעת זו שעת המבחן של איילת שקד. האם היא נותנת לאנשי משרדה שמונו על לבני וקודמיה, או ש'משהו חדש מתחיל' וגם במשרד המשפטים תהיה משילות

שעת המבחן של שרת המשפטים איילת שקד
  זמן להכרעה. שקד (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

שרת המשפטים איילת שקד נמצאת בנקודת מבחן והיא חייבת לפעול.

הודעתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דנה זילבר המבטלת את החלטתו של שר החקלאות אורי אריאל, לביטול תקני השירות הלאומי בארגונים 'בצלם' ו'האגודה לזכויות האזרח' היא שוב התערבות של פקידים הקובעים לשרים מדיניות.

החריצות של זילבר ראויה לציון, היא חיוותה דעתה בתוך יממה כדי להודיע לשר שאינו ממונה עליה דרך אמצעי התקשורת שהחלטתו אינה תקפה. גם אם יש צדק בהחלטתה של זילבר, ההתנהלות היא הבעייתית – הכוח המפורז שלוקחים לעצמם היועצים המשפטיים, לאשר או לבטל החלטות של שר ממונה וכן לקבוע מדיניות של משרד ממשלתי של נבחרי ציבור הוא סוג של דיקטטורה מסוכנת. הציבור בחר את אורי אריאל ולא את זילבר או ויינשטיין.

איילת שקד נמצאת רק חודשיים בתפקיד, אבל זו כבר הפעם השנייה שפקידי המשרד שלה מרימים את הראש. היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין העז למתוח ביקורת על השרה ולכנות את תפיסתה כפשטנית. בהתקפה אישית על השרה איילת שקד בכנס במרכז הבינתחומי אמר ויינשטיין: "יש מי שסבורים כי בישראל של היום, המשילות אינה מסורה עוד בידי נבחרי העם, אלא בידי מערכת המשפט. בעיני גורמים אלה, חל טשטוש סמכויות בין הרשויות, ויש למצוא נוסחה חדשה לאיזון ביניהן. אני חולק לחלוטין על הדברים האלה. זו בעיני תפיסה פשטנית ובלתי מבוססת של המושג משילות. היכרותי עם מערכת המשפט הישראלית ועם האופן שבו היא מבצעת את תפקידה, שונָה בתכלית."

שלא לדבר על החלטתו התמוהה של היועץ המשפטי לממשלה שלא להציג את עמדת הרבנות הראשית לישראל בבג"צ בנושא תעודות הכשרות. למה? כי מתחשק לו. בג"צ כבר נזף בויינשטיין, אבל איילת שקד דוממת.

קחו את הדוגמה של משרד המשפטים ותעבירו אותה למשרד אחר. מה היה קורה עם ראש מערך הגיור היה פותח פה על שר הדתות ואומר כי תפיסתו ההלכתית היא של עם הארץ? מה היה קורה אם ראש אגף התקציבים באוצר היה מבטל לשר האוצר החלטה? ואם אלוף פיקוד היה פותח פה על שר הבטחון? כולם היו מפוטרים באותו יום.

שלטון הפקידים במשרד המשפטים, מתחיל להראות כמו סוג של פוטש בצילו של החוק, כמובן. הם יקבעו, הם יחליטו, הם יאשרו. זו שעת המבחן של איילת שקד. האם פניה לשלטון פקידים שמונו על ידי השרה ציפי לבני וקודמיה, או ש'משהו חדש מתחיל' גם במשרד המשפטים. משילות היא קודם כל למשול – להראות שמי שקיבל את הזכות מהציבור צריך גם לממש את המדיניות שלו. עכשיו הכדור במגרש של שקד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נכון מאד!!!
שמואל | 25-06-2015 11:05
היא צריכה להתעורר!!! יאללה לעבודה!!
2
אם - אילו
מורה | 25-06-2015 11:52
כתבתם: "גם אם יש צדק בהחלטתה של זילבר,"' הייתם צריכים לכתוב: "אילו היה צדק בהחלטתה". שכן "אם" הוא תנאי שיכול להתקיים ולהיות מציאותי. לעומת זאת "אילו" = תנאי שאין לו כל בסיס במציאות.
3
מעניין מה היא תעשה?
| 25-06-2015 12:03
4
מדוע המנכלית עוד לא הוחלפה
אורי | 28-06-2015 5:15
מילא פקידי המדינה שאי אפשר לפטר או להעביר מתפקדם כמו זילבר והיועמש . אבל למה תפקידי אמון כמו מנכל משרד המשפטים לא מתחלף. אילת שקד תתעוררי! פלמור השמולנית היא מינוי של לבני ועושה ככל העולה על רוחה במשרד וכי אין בציונות הדתית מישהו מתאים ? וכי לא הגיע הזמן?