למה מפיצים רוע נגד הרב דוד סתיו? /תגובה - סרוגים

למה מפיצים רוע נגד הרב דוד סתיו? /תגובה

דבריו של הרב סתיו בכלי התקשורת ופועלו דרך ארגון צהר באו לקדם את הרבנות הראשית לישראל ולרומם את מעמדה. ארגון צהר פועל דרך מוסדות הרבנות ובכך הארגון והרב מקדשים שם שמיים. מדוע הדבר כה מפריע באופן אשר מביא אנשים להפיץ דברי רוע כפי שהפיץ?

author-image
למה מפיצים רוע נגד הרב דוד סתיו? /תגובה
  יניב הולצמן (ש) ואסף גרינוולד

הרבנות הראשית לישראל היא כלי חיוני לחיי היהדות במדינה. תפקידה – משמעותי ביותר; מעמדה – מורם מעם. אמנם הרבנים השונים בציונות הדתית חולקים בסוגיות שונות, אך אין מחלוקת ביניהם בעניין זה.

רבות דובר על ניסיונו של הרב דוד סתיו שליט"א להיבחר לרב ראשי. זמן לא מועט כבר עבר מאז בחירות אלו, אך נדמה כי בשטח עדיין ישנם גורמים שונים, המונעים ככל הנראה ממניעים שונים, אשר מנסים לשנות בדיעבד את המציאות ואת העובדות ולשכנע את הציבור כי מה שקרה, לא אכן קרה, אבל בכלל קרה להיפך. מר סיידמן הינו אחד מאותם גורמים.

קשה להתעלם מאי-הדיוקים, או שמא נאמר – מהשקרים המכוונים, המוזכרים בדבריו של האחרון. כך, למשל, בניגוד לעולה מדבריו של סיידמן, הרב יעקב אריאל שליט"א הבין בזמנו בעצמו שאין לו אפשרות להיבחר לתפקיד הרב הראשי; כך גם התבטא פעמים רבות בפומבי. אין כאן המקום להסביר מדוע היתה זו דעתו, ישנם דברים הטובים לשעתם. לאור הבנה זו החליט הרב אריאל להסיר את מועמדותו. ל-"אנשי הרב סתיו" לא היתה כל נגיעה בהחלטה.

גם בדבריו על ההפגנה כנגד ההצגה הנוצרית בבניני האומה הכותב לא מדייק, בלשון המעטה. כאשר היתה ההפגנה הרב צבי יהודה זצ"ל כבר לא היה בין החיים; הוא נפטר שנה קודם לכן. הרב צבי טאו הוא זה שארגן את ההפגנה אך ראש הישיבה הרב אברהם שפירא זצ"ל ששנה לאחר מכן התחיל לכהן כרב הראשי לישראל היה נגדה! הרב דוד סתיו ייצג את עמדת הרב שפירא.

ואם כך, על מי ניתן לומר שהינו פועל נגד הרבנות הראשית לישראל?

דבריו של הרב סתיו בכלי התקשורת ופועלו דרך ארגון צהר באו לקדם את הרבנות הראשית לישראל ולרומם את מעמדה. ארגון צהר פועל דרך מוסדות הרבנות ונמצא בקשר יומיומי איתם; שיתוף הפעולה בא להיטיב עם העם ובכך הארגון והרב מקדשים שם שמיים. מדוע הדבר כה מפריע לסיידמן, באופן אשר מביא אותו להפיץ דברי רוע כפי שהפיץ?

אין אנו משלים את עצמנו, כי ישנם חילוקי דעות ומחלוקות בין חלק מרבני הציונות הדתית. אך למרות המחלוקות, לא ניתן לקבל פגיעה בכבודם של תלמידי חכמים, אי דיוק בעובדות ושימוש בשפה צינית ומזלזלת.

כמעט שניתן להסיק מדבריו של הכותב שמי שלא נמנה על תלמידי הר המור – אינו ראוי; הדבר מעורר בנו סלידה.

והאמת והשלום אהבו.

==

אסף גרינוולד ויניב הולצמן חברים בארגון "אמונת חכמים"- צעירים למען עתיד יהודי יותר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
29 תגובות - 29 דיונים מיין לפי
1
שני הצדדים לא מדייקים וחבל
| 08-06-2015 22:29
הטענה נגד הרב סתיו בעניין הרב אריאל היא שהוא לא הסיר את מועמדותו כשהיה מונח חוק שיאפשר לרב אריאל להתמודד. הללו טוענים שעצם העובדה הזו היא חוצפה והללו טוענים שאין כאן חוצפה והרב סתיו גם הודיע מפורשות שיסיר מועמדותו אם החוק יעבור והרב אריאל יתמודד. אישית אני מצדד בעמדת הרב סתיו גם לאור ידיעות אישיות שאלה שהריצו את הרב אריאל לפני שהחוק עבר אמרו בשיחות פנימיות שכל מטרתם היא הכשלת הרב סתיו (לצערי אין ביכולתי "לחשוף מקורות"). אך יש לדייק בעובדות ולא כמו שנעשה כאן במאמר.
2
למה הרב סתיו מפיץ רוע כנגד הרב סתיו?
שבברל | 08-06-2015 22:39
למה הרב סתיו מילא את האוטובוסים בירושלים במודעות שמבזות את כבוד הרבנות (מהמודעות השתמע כי רק כאשר הוא ייבחר תחזור הרבנות ותלך בדרך של הארת פנים; כאילו יש לו המונופול על הארת הפנים לחילוניים). הרב סתיו לא הפסיק לגנות את מצב הרבנות הנוכחי במהלך הקמפיין. אפילו אם כל הדברים שאמר נכונים (והם לא), הפירסום שלהם ברבים מהווה לשון הרע חמור על גדולי ישראל ששימשו ברבנות עד היום. ומאז, גם אני הקטן שלא תמיד הבנתי למה יוצאים רבנים שונים נגד הרב סתיו, הבנתי מאד.
3
כמה דמגוגיה וחוסר אמת
אבנר | 08-06-2015 22:42
א. ארגון צהר מבטא לאורך שנים ביקורת חריפה על הרה"ר. ב. הרב שרלו קרא זה עתה לפרק את הרה"ר אם לא תאריך את כהונת הרב ריסקין. ג. שי פירון התגאה בכך שהיה שותף לסיכול מועמדותו של הרב אריאל ד. נעשו דברים כנגד דעת הרב אריאל בזמן שהיה נשיא הארגון (כמו פניה לבג"ץ והוצאת החוברת ג' באלול). ה. הרב שפירא יצא בזמנו כנגד ארגון צהר ו. ארגון צהר הוא ארגון של כ 5 רבנים שפועלים כאילו בשמם של מאות רבנים מחתנים, שמעולם לא נתנו את הסכמתם לדברים שנעשים בשמם (עיין בביקורתו של הרב ביגל על ההנהלה) ז. יש כאלה שכדי להצדיק את עצמם משתמשים בטיעון השחוק כאילו מישהו כתב שרק בהר המור נמצאת האמת. די לרדידות הזאת. מדובר בביקורת לגיטימית על קבוצה ליברלית קטנה.
4
אני שואל ברצינות
מישהו | 08-06-2015 22:44
בס״ד אם ארגון ׳צהר׳ פועל על פי הרבנות הראשית,למה הם לא חלק מהרבנות הראשית? מחכה לתשובה, למרות שאני חושד שמי שטוען את הטענה הנ״ל הוא גם אחד שטוען שחוק הגיור לא משנה כלום מהמתב העכשוי. אם הוא לא משנה כלום,למה יש חוק כזה? אולי יש פה נסיון של שכנוע עצמי להיפך המציאות
5
כנראה יש שני הרב סתיו!
מענין | 08-06-2015 22:47
דר' ג'קיל ומיסטר הייד
6
ל-3
| 09-06-2015 0:13
א. ביקורת זה לגיטימי. מי שטומן ראש בחול ולא מוכן לבדוק את מה שקורה כי הרה"ר היא "קדושה" הוא זה שצריך לשאול את עצמו שאלות. להזכירך, הרב ישראלי זצ"ל הטיל וטו על הזמנת רב ראשי מסויים לאירועים בישיבת מרכז הרב ב.הרב שרלו מגיב למציאות מאוד בעייתית שהוא ניסה למנוע במשך שנים. ג. הוא לא מייצג את עמדת צוהר מאז כניסתו לפוליטיקה ד. הרב אריאל חתום על החוברת "תכנית ג' אלול" כל מילה נוספת מיותרת ה. אז מה ו. מי שחבר בארגון צוהר לא יכול להיתמם. מי שרצה פרש (הרב מיכה הלוי למשל) ז. ביום שתלמידים צעירים בהר המור יתייחסו בכבוד לרבנים מצוהר יהיה מקום לטענתך. סגנון הכתיבה של אברכים צעירים מהר המור ובנותיה מאפיין גישה חרדית שמבוססת על הנחה שהם לא באמת רבנים ולכן לא צריך לכבד אותם
7
ל-4
| 09-06-2015 0:15
לרב מצוהר אין סיכוי להיבחר כיום לתפקיד רשמי ברה"ר. לא לרב של עיר ולא לנציגות במועצת הרה"ר. עושים דילים על גבי דילים ושטיקים על גבי שטיקים רק בשביל לחסום אותם.
8
אתם מאמינים למה שאתם אומרים???
צביאל | 09-06-2015 0:23
יש סיבה אחת בלבד שהגר"י אריאל איננו הרה"ר כעת, ולסיבה זו קוראים הרב סתיו. הוא וחביריו אמרו שזה הם או אף אחד, כפי שכעת מתברר שהם פועלים בכל כוחם למוטט את הרה"ר. מקורביו ובני משפחתו של הרב אריאל ניסו בכל דרך להציל את הרה"ר מידיו ולשם כך הריצו את הרב איגרא, והציונות הדתית יכלה לפחות להתנחם ברב ראשי בסדר גודל של דיין ותיק וחשוב, אבל כאמור זה צוהר או כלום, וכל השאר הסטוריה.
9
קצת עובדות ל1
אברי | 09-06-2015 0:31
הטענה איננה מדוע הוא לא הסיר את מועמדותו אלא מדוע מנע מבנט ללחוץ לשנות את החוק שמנע מהרב אריאל להתמודד. אילו רבני צוהר היו מעונינים בכך החוק היה עובר שינוי, את זה יודעים כל מי שהיה מעורב בפוליטיקה באותה תקופה.
10
תמימים או מתממים?
לוי | 09-06-2015 1:08
11
מעניין מה זה ארגון אמונת חכמים...
רמז: אורתודוכסיה לא צד חזק שלהם | 09-06-2015 6:21
בחייאת הרב סתיו זה המקסימום שמצאת שיגננו עליך?
12
מענין
ל-1 | 09-06-2015 7:11
מדוערצה הרב אריאל לחסום את סתיו??????????
13
איפה הכיפונת מסתתרת לכם? מאחורה בתוך הרעמה?
אבישי | 09-06-2015 8:21
נראים חילונים. מדברים כמו חילונים.
14
שקר! הרב אריאל לא הסיר את מועמדותו!
ישיבת רמת גן | 09-06-2015 8:31
הרב אריאל ברוך ה' חי, אפשר לשאול אותו. גם הרב דרוקמן חי ב"ה ואפשר לשאול אותו. שניהם אמרו לי אישית דבר אחד - הרב סתיו (בשיתוף הרב שי פירון) טירפדו את הצעת החוק של הרב דרוקמן. היתה הסכמה עם הרב עובדיה זצ"ל על מועמדות הרב אריאל. זה שיש רבנות ראשית חרדית - זה בגלל הרב סתיו
15
סופסוף
דבורה | 09-06-2015 8:45
כבר חשבתי בעצמי לכתוב. לא יתכן שבחור ישיבה צעיר יכתוב כנגד הרב סתו שהוא רב ודיין בישראל. מגמת הרכילות ולשון הרע שיוצאת נגד ארגון צהר והרב סתו כבר ממזמן עברה לכיוון של הוצאת שם רע. שזה כידוע דיבור רע על אדם בתוספת שקרים.
16
הרב סתיו הוא לא "רב" ולכן מותר להגיד עליו מה שרוצים
| 09-06-2015 9:37
גם אם אתה בסה"כ אברך זב חוטם באחת מישיבות הקו. השיטה נלמדה מהחרדים שלא מתייחסים לרבני הצה"ד כ"רבנים" ומכן מותר לכל כתב זוטר ביתד נאמן לכתוב בבוז ובזלזול כלפיהם. אחרי שהשיטה כל כך הצליחה להם, גם בישיבות הקו ראו כי טוב.
17
ישר כוח לכותבים. טוב שיש מי שאומר את האמת.
דניאל | 09-06-2015 9:53
במיוחד מול כמויות הרעל והרוע שמופצות ע"י גורמים שונים וזחוחי דעת
18
לא נמאס לכם????
כולם צודקים/טועים | 09-06-2015 10:18
איך יש להבין את מאמר חז"ל: "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם"? כך: תלמידי חכמים מרבים "שלום" בעולם, או כך: תלמידי חכמים "מרבים" שלום בעולם, או אולי כך: תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם?
19
בית אל
יהודי | 09-06-2015 10:25
אמרו המזרוחניקים וכישכשו בזנבם... יאללה יאללה אפילו את הכיפות לא רואים לכם אז אל תטיפו מוסר לאנשים שרוצים למנוע מ"רבנים" כמעט רפורמים להשתלט על המדינה
20
ל-12, לא הרב אריאל רצה זאת (וגם ל-14)
| 09-06-2015 10:46
ההצעה להריץ את הרב אריאל באה מלכתחילה מצד הרב דרוקמן שעשה זאת בתום לב ומתוך שאיפה אמיתית למועמד גדול בתורה שיהיה מקובל על כולם. מיד עם העלאת ההצעה עלתה הטענה שהמהלך חסר סיכוי מבחינה חקיקתית גם במישור הפוליטי וגם במישור המשפטי. מנגד, אוייביו של הרב סתיו קפצו על ההצעה הזאת כמוצאי שלל רב ומינפו אותה להפעלת לחץ על הרב סתיו להפסיק את הקמפיין, כביכול כדי לא להפריע לחקיקה. בשיחות סגורות הם אמרו בפה מלא שכל כוונתם היא הכשלת הרב סתיו והם בכלל לא רואים סיכוי להצעה של הרב אריאל. הרב אריאל מעולם לא היה מועמד היות וחוקתית המהלך לא התאפשר. הרב סתיו הכריז חד משמעית שאם החוק יעבור הוא יסיר את מועמדותו. החוק נפל לבסוף לאחר שש"ס (!!!!) משכה את הצעת החוק לטובת הרב עמאר. אנא אל תשכתבו את ההסטוריה
21
ניכרים דברי אמת. מקווה שימשיכו להעמיד במקום את המכפישים
תלמיד מוטרד | 09-06-2015 11:21
שאינם רק מכפישים רבנים, אלא גם מחטיאים את כולנו בלשון הרע.
22
גועל נפש של תגובות. מאמר מדוייק . ישר כח
נעמה | 09-06-2015 12:45
הרב סתיו וצהר פועלים לפי התורה וההלכה. טוב שיש מי שתומך בהם גם בבמה זו
23
ארגון "אמונת חכמים"-עוד ארגון נאו רפורמי ממומן ע"י הקרן
| 09-06-2015 14:22
יחד עם צוהר, ארגון הרבייז ורבניות בית הלל, "נאמני תורה ועבודה", ארגון הומואים דתיים, ושאר מראין בישין. מטרתם חיסול הצניעות, חיסול הקדושה, גלובליזציה מתירנית בכל העולם.
24
פשוט להקיא עוד לפני שקוראים
יואב | 09-06-2015 14:27
רק מלהסתכל על התמונות שלהם. פירות באושים של תפיסת עולם שהרקיבה.
25
בדף הפייסבוק של הארגון של 2 הכותבים - רואים שהארגון קרא
| 09-06-2015 14:32
לתמוך הכי הרבה בסופיה רון-מוריה, פרופסור אשר כהן ואורי אורבך בפריימריז בבית היהודי. זה אומר דרשני. הם גם הביעו צער על כך שהבית היהודי לא יזם חקיקה ליברלית יותר והשאיר את זה למפלגות אחרות (בטח כוונתם - שטרן, פירון, קלדרון, וכ"ו). ובכן הבית היהודי פגע בדת מעל ומעבר. אבל זה כנראה לא הספיק לארגון הרפורמי הזה. ידע הציבור ויזהר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
26
עזבו דיוקים, בוא נדבר תכל'ס
שמעון | 09-06-2015 17:07
אביא כמה עובדות שניתן להיזכר בהם בקלות ע"י הקשה בגוגל. 1. הרב אריאל הכריז על מועמודות משותפת לו ולרב עמאר לאחר שראה היתכנות למהלך החקיקה. 2. מיד לאחר מכן השעו הרב איגרא והרב שפירא את מועמדותם 3. הרב סתיו לא עשה זאת 4. היה ידוע כי יש עתיד&חלקים באגף הליברלי מתנגדים, כי הם מעוניינים דווקא ברב סתיו 5. עקב כך הרב דרוקמן חזר וביקש מהרב סתיו להכריז כי הוא פורש כדי לאפשר את חקיקת החוק, וכדי לשכנע חלקים אלו לתמוך במורו ורבו. 6. כבוד הרב סתיו סירב 7. בעקבות הדברים הללו, הגיע הרב אריאל למסקנה כי אין לו מה לחפש בצוהר, והוא פרש מנשיאות הארגון. 8. לכן, נראה לי כי זו דמגוגיה להגיד שהרב סתיו לא התמודד מול הרב אריאל, אם כי טכנית-רשמית זה נכון. 9. כל אלו היוצאים נגד הרב סתיו בשם הרב אריאל, נראה לי כי אם תדברו עם הרב אריאל אודות הרב סתיו תגלו שגם יש לו הערכה כלפיו, ובטח שהוא קורא לו רב..
27
תגובות 22, 23 ו-24 דיי זהות ונכתבו בהפרש של 5 דקות
קורא מוטרד | 09-06-2015 17:41
האם יכול להיות שכל 'המוני המתנגדים' הם לא יותר מאנשים ספורים ודאי קולניים?
28
למה הוא הפיץ רוע כנגד הרב אלון?
אביחי | 09-06-2015 19:19
בלי שאי פעם התעמת איתו או בדק בעצמו את הדברים. סוף גנב לתלייה. סוף מכפישן - להכפשה.
29
הרב סתיו
??? | 10-06-2015 10:51
חכמים ! היזהרו בדבריכם (גם בכתיבה ) לא היגעתם למדרגתם של אלו אשר אתם נוטלים לעצמכם חרות לדבר בם.שמא ישתו התלמידים ( הקוראים ) הבאים אחריכם וימותו (לשון הרע הורג שלושה ) ונמצא שם שמים מתחלל . הסו אחים החשו ולואי ותיחשב לכם לחכמה. לכשתלמדו 20 שנה לפחות בישיבה שמא ואולי תוכלו לחוות דיעה ברומו של עולם.