הרב חיים אמסלם: המתנגדים לפשרות יחריבו את הרבנות הראשית

הרב חיים אמסלם: המתנגדים לפשרות יחריבו את הרבנות הראשית

בטור מיוחד לאתר סרוגים כותב הרב חיים אמסלם: "המתלהמים אינם מוכנים להקשיב לקול האחר, ולהודות על האמת, ש"אלו ואלו דברי אלקים חיים" ויש לכל דעה ושיטה על מי לסמוך. כל המצב הזה כבר מזמן גרם לחילול השם הנורא אשר אנו חווים כעת ביתר שאת. אך כלום לא יועיל, הם בשלהם, לא ינוחו ולא ישקטו עד שבהתנגדותם לכל פשרה במסגרת ההלכה, הם יחריבו את הרבנות בישראל, וימיטו חורבן על הכלל"

המתנגדים לפשרה יחריבו את הרבנות הראשית
  (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

ככל שאנחנו עוסקים בנושא הכאוב של הגיור בזמנינו, אנו שמים לב כמה חוסר ידע מתגלה פעם אחר פעם על ידי כותבים שונים, ואפילו על ידי רבנים ותלמידי חכמים בנושא הרגיש הזה, חלק מחוסר ידיעה וחלק בזדון.

סערת הרב ריסקין הציפה שוב את הבעיתיות, הרב אשר סבאג במאמרו המצויין כאן בסרוגים הסביר יפה והצביע על הבעיה האמיתית אשר אנחנו כל הזמן מתריעים עליה. "מנסים לטעון כל מיני טענות כאילו ההלכה היא זו שנגד החוק, אבל, קריאה פשוטה של החוק מובילה למסקנה אחת, אין כאן בעיה עם החוק, יש להם בעיה אישית עם רבנים מסוימים שהם לא סומכים עליהם".

נכון מאוד, מפני שאפילו ג' הדיוטות שגיירו גיורם גיור, ואינו מתבטל גם אם חזר לסורו, כנפסק ברמב"ם ובשו"ע, וכל שכן וקל וחומר רבנים בישראל, שאינם חשודים חלילה לעוות ההלכה ושכל מעשיהם קודש.

והרי אין כאן שום בעיה של חוסר קבלת מצוות, כי כולם מקבלים עליהם את המצוות, יתירה מזאת אין שום ב"ד בעולם הנשמע להלכה, שידלג על בירור הסיבה לגיור [רובם ככולם "זרע ישראל"] אין ב"ד שלא יגייר מבלי שעמד על כנות כוונתו ורצונו של הבא להיות יהודי באמת, ועל כך שהגר יודע בדיוק מהי יהדות ומה מידת מחוייבותו מכאן ולהבא, ושעמדו על כך והתברר ללא שום ספק, שהוא לא יחיה מכאן ואילך עוד חיי גויות, וכניסתו בעול המצוות תבוא לידי ביטוי ממשי בקיום לא מעט מצוות, הבעיה בפרשנות הבלתי אפשרית שלא מן הדין, שמנסים לכפות בכוח הפוליטיקה זה כמה שנים, והבעיה ברבנות ששינתה הנהגה וידיים במשך השנים.

איפה הרבנים כמו הרב עוזיאל? הרב אונטרמן? הרב גורן? הרב ישראלי? ועוד רבים וטובים. והרי לדידם של אנשי ההקצנה, "הוועד העולמי" מטעם עצמו, וכל הרעשנים למיניהם, אין הכרה לכל גיורי מערך הגיור, ולדידם כולם גויים… למרות שהלכה פסוקה "הלכה כולם גרים", למרות שההחמרה בגיור היא הגברת ההתבוללות, והגדלת הקיטוב בעם, הם בשלהם.

גדולי פוסקים העידו ותיארו את דרך הגיור שהם ביצעו, דרך שבבתי הדינים שבזמנינו לא יקבלום, אולם הם סמכו על מסורת הפסיקה ועל גדולי עולם שהורו להם כן… אלו אינם דעות יחידות וזניחות כפי שמנסים להציגם, הוכחנו זאת לא פעם ואין זו הבמה כאן לעסוק בבירור ההלכה, הדברים נכתבו ופורסמו. הבעיה שהמתנגדים השתלטו מזמן השתלטות עוינת על הרבנות…

המתלהמים אינם מוכנים להקשיב לקול האחר, ולהודות על האמת, ש"אלו ואלו דברי אלקים חיים" ויש לכל דעה ושיטה על מי לסמוך.

כל המצב הזה כבר מזמן גרם לחילול השם הנורא אשר אנו חווים כעת ביתר שאת. חז"ל הורונו: מוטב שתעקר אות מן התורה ולא יתחלל שם שמים! אך כלום לא יועיל, הם בשלהם, לא ינוחו ולא ישקטו עד שבהתנגדותם לכל פשרה במסגרת ההלכה, כבימי רבי זכריה בן אבקולס (גיטין נ"ו) הם יחריבו את הרבנות בישראל, וימיטו חורבן על הכלל.

העת כעת קריטית, ואין מקום לגינוני כבוד, כי במקום שיש חילול השם ויש חילול השם גדול, אין חולקין כבוד לאף נברא. לא עת כעת לשתוק, לחשות, או לעמוד על הגדר, בבחינת "פוליטקלי קורקט" וכעקביא בן מהללאל [עדיות פ"ה ה"ה] שאמר מוטב לי להיקרא שוטה כל ימי ולא לעשות שעה אחת רשע לפני המקום!

הרבנים התומכים בדרך המקרבת, צריכים לצאת חוץ למחיצתם, ולזעוק "עד מתי אתם גוזרים גזרה על הציבור שאינו יכול לעמוד בה"? ההתבוללות מתפשטת כאש בשדה קוצים, ולציבור נמאס מהמנגנון הנוקשה. וכי אלמן ישראל? וכי עיני הכל טרוטות? לא למדו ספרי הלכה ופוסקים? לא שידדו מערכות? לא מודעים לכך שהיתה רבנות ראשית בישראל שפסקה אחרת, מתוך ראיית טובת הכלל?

כבר הזהיר הקדוש ברוך הוא את יהושע "שאם אתה מרחק את הרחוקים סופך שתרחק את הקרובים"…

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כשהוא תומך בסבג..........
בבאברוך | 01-06-2015 15:41
קשקוש, אכן כל שלושה יכולים לגייר, אך, אם יתברר ריטרואקטיבית, שהיו פגמים מהותיים הגיור לא החל לחול!
2
אני איתו בואו פשרה
חנוך | 01-06-2015 19:55
מהיום מותר לאכול גם סוסים וגמלים, נתיר רק להדליק אור ומזגן שהם צורך שבת בשבת, ועוד דברים שאסורים ללא פקפוק!!!!!!!!!!!!!!! די עם מבזי התורה הללו. הוציאו כל טמא מעלינו.
3
מה אמר הרב עובדיה על דברים אלו
ג | 01-06-2015 23:39
"סילף הלכות גיור וגילה פנים בתורה שלא כהלכה" [הרב עובדיה יוסף במכתבו חודש כסלו תשע"א]
4
אלו רבניך אמסלם ???
יוסי | 07-06-2015 2:31
הרב גורן וישראלי ??? אשרי התלמיד שאלו רבותיו היכן למדת ??? האם בישיבה שלמדת הביאו מאמרים מהרבנים הנ"ל כבוד הרבבב אמסלם