הרבנות הראשית: "לא ייתכן שרב יתקוף את הרבנים הראשיים"

הרבנות הראשית: "לא ייתכן שרב יתקוף את הרבנים הראשיים"

ברבנות הראשית ממשיכים לדבוק בטענותיהם ומאשימים את הרב שלמה ריסקין במתקפה כנגד הרבנים הראשיים שהוא נציגם. הרב ריסקין: "אני בין הנאמנים ביותר לרבנות"

author-image
"לא ייתכן שרב יתקוף את הרבנים הראשיים"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערת הרב ריסקין ממשיכה לעורר תגובות מצד הצדדים המעורבים בה.

לאחר שבצעד חסר תקדים פרסמה מועצת הרבנות הראשית הודעה ובה היא מגנה את השיח של חלק מרבני הציונות הדתית ואף כינתה אותו "שפה בוטה ובריונית", ממשיכה הרבנות לדבוק בעמדתה וטוענת כי לא ייתכן שהרב שלמה ריסקין יתקוף את המוסד בו הוא מכהן.

"לא ייתכן שרב יתקוף את מועצת הרבנות הראשית ואת הרבנים הראשיים שהוא נציגם", אמר גורם בכיר ל'ישראל היום', והוסיף כי "בית המשפט לא היה ממנה שופטים שתוקפים את המערכת וכך גם במקרה הזה".

הרב ריסקין מצידו טען שאין כי הטענות נגדו אינן נכונות וכי הוא הולך לפי הדרך שמטווה הרבנות הראשית: "יש הרבה מהלכות הרבנות הראשית שאני הולך לפיהן, אבל אני רב בישראל. יש לי דעה יש לי אחריות".

הרב ריסקין הוסיף כי לאחר שהוא יתייצב מול מועצת הרבנות וישמיע את טענותיו הוא יקבל הארכה לתפקיד: "אופתע אם זה לא יהיה ככה. אני בין הנאמנים ביותר לרבנות".

כאמור, אמש הוציאה מועצת הרבנות הראשית הודעה כנגד טענותיהם של רבני 'צהר': "ברבנות הראשית לישראל דוחים בתוקף את הניסיונות של גורמים וגופים שונים, להפעיל לחצים פסולים על מועצת הרבנות הראשית ולנסות להלך אימים על חבריה, מתוך מטרה להשפיע על החלטתה בעניין הארכת כהונת רבה של אפרת".

עוד נאמר בהודעה כי "השימוש בשפה בוטה ובריונית כלפי הרבנים הראשיים, מוסד הרבנות הראשית לישראל ומועצת הרבנות הראשית, הינו מעשה חמור ביותר ואין זה מדרך תורתנו להתבטא בצורה שכזו".

בתגובה להודעת הרבנות בשיחה ל'סרוגים' מסרו גורמים מארגון 'צהר' כי "נסיון הרבנות הבלתי מוסרי להדיח רב ומנהיג רוחני אהוב ומקובל על קהילתו בטענות פרוצדרליות לא יקום ולא יהיה".

לדבריהם: "מילים יפות לא ישנו את העובדה כי היה ניסיון הדחה ביום שני השבוע שסוכל ברגע האחרון על ידי רבה של ירושלים הרב אריה שטרן".

בנוגע להודעה שפרסמה מוקדם יותר מועצת הרבנות הראשית, מסרו הגורמים כי "בכירים ב'צהר' שמחים לשמוע כי אנשי הרבנות הבינו את הטעות במעשיהם ומבטיחים להמשיך לעמוד על המשמר ולייצג את רוב רובו של הציבור בישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה רב לא יכול לתקוף את הרבנות? הם מפחדים מביקורת?
אזרחי | 28-05-2015 12:45