ניצני מרד: אלקין ייעדר מההצבעה על מינוי ארדן - סרוגים

ניצני מרד: אלקין ייעדר מההצבעה על מינוי ארדן

שוב זעזועים בקואליציה? זאב אלקין שייאלץ לוותר על המשרד לאיומים אסטרטגיים, עושה שרירים מול נתניהו והודיע כי ייעדר מההצבעה על מינוי ארדן. בני בגין יפרוש מהכנסת?

author-image
ניצני מרד: אלקין ייעדר מההצבעה על מינוי ארדן
  פוטר ממשרדו אחרי שבוע. אלקין (יונתן סינדל/פלאש90)

שוב זעזועים בקואליציה?

שבועים אחרי הקמת הממשלה הנשענת על רוב שברירי של 61 חברי כנסת, ושוב לא שקט בקואליציה. חזרתו הצפויה של גלעד ארדן לממשלה, כפי שדווח בסרוגים מוקדם יותר היום, תבוא על חשבונו של השר זאב אלקין שמצדו מתחיל לעשות שרירים מול נתניהו. לפי הסיכומים בין נתניהו וארדן, ימונה ארדן לשר לבטחון פנים, לשר לאיומים אסטרטגיים ולשר ההסברה, עם תוספת תקציבית של מאות מיליונים למשטרה וסמכויות בשני המשרדים האחרים.

מי שייפגע הוא אלקין שייאלץ לוותר על המשרד לאיומים אסטרטגיים, אליו נכנס רק בשבוע שעבר. היום הוא כבר הצביע נגד מדיניות הממשלה כשהתנגד להחלטה על דחיית הגשת תקציב המדינה במספר שבועות, כדי לתת לשר האוצר החדש משה כחלון זמן התארגנות. בסביבתו אומרים כי אלקין לא אוהב את נטילת הסמכויות והפרת הסיכומים עם נתניהו. מאוחר יותר כבר אמר כי יתנהג כ"שר מפוטר" ובהמשך הודיע כי ייעדר מההצבעה על מינוי ארדן במליאת הכנסת.

נפגע אחר מחזרתו של ארדן לממשלה, הוא השר ללא תיק בני בגין, שהופתע ממינויו לשר ביום הכרזת הממשלה, וכעת ייאלץ לוותר גם על התואר. בגין שכרגע אין לו תפקיד מוגדר, שוקל את המשך דרכו הפוליטית וייתכן כי יתפטר מהכנסת. מי שכבר נכנסת לכוננת היא שרן השכל, מקום 31 בליכוד שבמקרה של פרישת ח"כ, תכנס לראשונה לכנסת. היום היא הוזמנה לישיבת סיעת הליכוד, אולי כחלק מהחפיפה לקראת כניסתה לממשלה.

אפשרות נוספת ששוקלים במשרד ראש הממשלה היא מינויו של השר אופיר אקוניס לשגריר ישראל באו"ם, מה שיפנה תפקיד אחד של שר, ובעיקר את משרד התקשורת. התפקיד הוצע בעבר לארדן, שסרב לקבלו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ואז 34 בליכוד , יהודה גליק יכנס...
| 25-05-2015 15:34