מבצע מתיר עגונות: 5 מדינות, 10 ימים, 15 גיטין - סרוגים

מבצע מתיר עגונות: 5 מדינות, 10 ימים, 15 גיטין

לאחרונה יצא סגן מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אשר ארנטרוי, לביקור בן עשרה ימים במדינות חבר העמים וחזר עם 15 גיטין, חלקם מבעלים מארצות חבר העמים המיועדים לנשים בישראל וחלקם גיטין שהושגו בארץ עבור נשים בארצות חבר העמים. הרב ארנטרוי: "אם אני לא קם ונוסע ואם אין מגע אישי עם האנשים בשטח, אני לא מתקדם"

author-image
מבצע מתיר עגונות: 5 מדינות, 10 ימים, 15 גיטין
  אילוסטרציה שאטרסטוק

לאחרונה יצא סגן מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אשר ארנטרוי, לביקור בן עשרה ימים במדינות חבר העמים במגמה לפתור בעיות עגינות של נשים ישראליות ואחרות. במהלך הנסיעה שכללה ביקור בחמש מדינות חזר הרב אשר ארנטרוי עם 15 גיטין, חלקם מבעלים מארצות חבר העמים המיועדים לנשים בישראל וחלקם גיטין שהושגו בארץ עבור נשים בארצות חבר העמים.

 במהלך הביקור נפגש הרב ארנטרוי עם אנשי שגרירות, סוכנויות יהודיות, רבנים, בתי חב"ד, בעלים מעגנים ונשים עגונות. כשלצד המסע להתקדמות בתיקי גיטין, פעל הרב ארנטרוי בתחום אישורי יהדות, לצד התעסקות בבעיות של מעמד אישי מול הגורמים הממשלתיים בארץ. חלק מהתיקים בהם טיפל לא נגמרו במתן גט, אך הרב ארנטרוי הצליח להתקדם במגעים מול הבעלים המעגנים. כמו כן, טיפל בתיקים בהם נמלטו בעלים מעגנים למדינות עוינות, ולא ניתן ליצור עימם קשר דרך ישראל, כך שבאמצעות ביקורו בארצות אלו הצליח לתקשר עימם.

תיק משמעותי שנחתם במהלך הנסיעה, הוא של אשה שפתחה תביעת גירושין לפני כ-13 שנה, לאחר שבעלה שקיבל צו עיכוב יציאה מהארץ והצליח לחמוק לקווקז. הבעל שאמר שלא יתן לאשתו גט עד שלא תשלח אליו את כל הילדים, סרב לעשות זאת, גם כששלחה לו אותם. בשלב מסוים הבחינו אנשי בית הדין כי הבעל מהתל באשתו ובכל פעם מבקש דבר אחר ולא מקיים את דבריו. הרב ארנטרוי בביקורו נפגש עם הבעל ולאחר שיחה ארוכה התרצה הבעל ונתן גט.

תיק נוסף של אשה שפתחה לפני כשנה תיק בבית הדין בנתניה, לאחר שחיה בנפרד מבעלה למעלה מ-12 שנה. כאשר הקושי שעלה הוא איתור כתובת מגורי הבעל. הרב ארנטרוי פנה למספר גורמים בכדי לסייע בעניין, כאשר הצליח לאתר את הכתובת פנה לבעל וביקש להיפגש איתו. הבעל אמר שמוכן היה לתת גט כל הזמן אך לא הצליח גם הוא לאתר את כתובת האשה, מפני שנותק הקשר ביניהם. הרב ארנטרוי שהבין כי צריך לחבר בין החוטים השונים, הביא למפגש בין השניים ולידי מתן גט.

"בכל תיק ותיק נמצא הבעל במקום אחר בעולם. אני לא יכול לחייב אותו לבוא אליי, אם אני יותר מידי לוחץ או שאני נראה בעיניו כנודניק הוא עלול לקרוא למשטרה ולהתלונן על הטרדה. לכן אני חייב לפנות בצורה רגישה ומכובדת שתהיה הטובה ביותר לשני הצדדים.

"ברור לי שאם אני לא קם ונוסע ואם אין מגע אישי עם האנשים בשטח אני לא מתקדם עם שום דבר. יש פניות של רבנים ברחבי העולם בבקשה לסייע, בגלל שגם הם לא תמיד יודעים איך ניתן להתקדם מול הבעלים המעגנים", מסכם הרב ארנטרוי.

"אגף עגונות בהנהלת בתי הדין רואה חשיבות עליונה בחילוץ נשים עגונות ממצוקתן ולצורך כך פועל באופן סדיר כמעט בכל מקום בעולם באמצעות חוקרים פרטיים מתנדבים ועובדי המשרד", אומר מנהל אגף עגונות, הרב אליהו מימון.

מנכ"לית משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור: "פעילותו הברוכה של אגף עגונות ובירורי יהדות בהנהלת בתי הדין הרבניים בראשותו של הרב אליהו מיימון מהווה חוד חנית במימוש המחויבות להפוך כל אבן ולמצוא כל דרך לסייע לנשים מסורבות גט ועגונות. לשם כך מושקעים מאמצים ותקציבים רבים על מנת למצות כל דרך לפתרון הלכתי, לרבות פעילות אקטיבית בעולם הרחב ועד קצהו ככל אשר נדרש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מתפארים במה שנוח להם...
ניסים | 15-05-2015 13:33
את הגברים מסורבי הגט, בתי הדין "לא סופרים" ומייבשים אותם ללא עוול בכפם. אבל מה לעשות שלגברים אין את ארגוני הנשים שמצליחים לרתום את הדיינים ובתי הדין לאג'נדה שלהם
2
תסדרו פתק שהחוב מחוק
| 17-05-2015 3:30
הבטחתם לבעל שאם יתן גט, החוב בהוצל''פ ימחק, ועדיין אין מסמך רשמי מהביטו''ל שהחוב מחוק, וזה גורם הפרעות בהרבה דברים,
3
ומתי תתחילו כבר להתעסק גם עם מסורבי הגט? הם לא בני אדם?
? | 21-05-2015 15:05
4
מעוגנת
נעמה | 17-02-2017 23:30
אני מכירה מישהי עגונה מי-ם שבעלה מעגן אותה והוא בחו"ל במדינה לא ידועה והוא גם מאיים לרצוח אותה ואת ביתה ועשה לה לשון הרע וסחיטה באיומים.