הותר לפרסום כי השב"כ פענח את פיגוע הדריסה ב'ציר הכהנים'

הותר לפרסום כי השב"כ פענח את פיגוע הדריסה ב'ציר הכהנים'

הותר לפרסום, כי בפעילות משותפת של השב"כ והמשטרה, פוענח פיגוע הדריסה ב"ציר הכוהנים" בשכונת א-טור בירושלים, שבוצע במוצאי שבת לפני כחודש. בפיגוע נפצעו 4 שוטרי מג"ב, באורח קל עד בינוני. המחבל תושבע שועפאט בעל תעודת זהות ישראלית

author-image
השב"כ: פוענח פיגוע הדריסה ב'ציר הכהנים'
  זירת פיגוע הדריסה (יונתן סינדל/פלאש90)

הותר לפרסום, כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בשיתוף מחוז ירושלים במשטרת ישראל, פוענח פיגוע הדריסה ב"ציר הכוהנים" בשכונת א-טור בירושלים, שבוצע במוצאי שבת לפני כחודש. בפיגוע נפצעו 4 שוטרי מג"ב, באורח קל עד בינוני.

מכלל הראיות שנאספו בזירת הפיגוע ובמהלך החקירה עולה כי מבצעו הינו פאדי מג'די מחמד צאלח, בן 31, תושב מחנה הפליטים שעפאט, בעל תעודת זהות ישראלית, אשר ביצע את פיגוע הדריסה על רקע לאומני. לאחר הפיגוע נמלט צאלח מהזירה, תוך שהוא נוטש את רכבו, ובורח למקום מסתור. ניסיון לעצור אותו בביתו, עוד באותו לילה, לא צלח, אך למחרת (26 אפריל), הוא הסגיר עצמו לידי משטרת ישראל, והועבר לחקירת שב"כ. טרם מעצרו ניסה צאלח לשבש את החקירה, וזאת באמצעות תיאום גירסאות כוזבות עם בני משפחתו.

עוד עלה בחקירה כי מדובר בפיגוע דריסה מתוכנן מראש, אשר בוצע לאחר שהמפגע שקל את האפשרות לבצעו במספר מקומות, ביניהם בשכונת מאה שערים בירושלים או באשדוד. בפועל, ההחלטה על מימושו בשכונת א-טור התקבלה בו במקום, לאחר שזיהה הזדמנות, והאיץ את רכבו לעבר שוטרי מג"ב. במשטרה אומרים כי ערנותם של שוטרי מג"ב, אשר נכחו במקום, מנעה פגיעה חמורה וקטלנית יותר בקבוצת שוטרים גדולה.

פיגוע דריסה זה, שבוצע עשרה ימים לאחר פיגוע דריסה נוסף בירושלים (15 אפריל) בסמוך לגבעה הצרפתית, ואשר בו נרצח שלום שרקי הי"ד ונפצעה שירה קליין, מלמד על רמת האיום הגבוהה והסיכון הרב ממפגעים בודדים, בפרט בעיר ירושלים, ועל הצורך במיצוי הדין עם כלל המעורבים בפיגועים מסוג זה וחיזוק ההרתעה מפני פיגועים מעין אלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו