דני דנון בריאיון ל'סרוגים': "מקווה שנתניהו לא יתעלם מרצון הבוחר"

דני דנון בריאיון ל'סרוגים': "מקווה שנתניהו לא יתעלם מרצון הבוחר"

חבר הכנסת דני דנון מבהיר כי המיקום בפריימריז צריך להוות שיקול בחלוקת התיקים ומתייחס לאחריות המוטלת על כל אחד מהחכי"ם בממשלת 61: "אף אחד לר רוצה שבוז'י יוביל את המדינה"

author-image
"מקווה שנתניהו לא יתעלם מרצון הבוחר"
  (פלאש90)

בריאיון ל'סרוגים' מתייחס חבר הכנסת דני דנון, המתמודד בימים אלו על משרת שר בליכוד, על החלטתו של השר לשעבר אביגדור ליברמן לפרוש מהממשלה, ותמה כיצד הוא יכול להצביע עם המפלגות הערביות נגד הממשלה.

לדבריו: "קודם כל צריך להודות על מה שיש, על חצי הכוס המלאה, אנחנו בשלטון עם 12 שרים מהליכוד. אני בטוח שגם בוז'י, גם ציפי וגם לפיד היו שמחים להתחלף איתנו. אבל בהחלט הופתענו מהצעד של ליברמן שעד רגע זה נראה מוזר שהוא מצביע יחד עם המפלגות הערביות נגד ממשלת ימין".

דנון לא קונה את טענתו של ליברמן לפיה הוא לא נכנס לממשלה בגלל שקווי היסוד שלה לא מתאימים לו, ומבהיר כי לדעתו יש דברים נוספים: "בהחלט יש דברים אחרים. על הדברים שהוא העלה היה אפשר לדון, היה אפשר לדבר, לנהל משא ומתן, הרי מבחינה ערכית אני מסתכל על המצביעים שלו והם לא רחוקים מההשקפות שלי, של חבריי בליכוד, העמדות שלנו דומות בהרבה נושאים, לדעתי היה פה משהו אחר אני מקווה שזה משהו שהוא בר תיקון. מוזר היה לראות את חברי ישראל ביתנו פועלים להפלת הממשלה, הרי ברור שהאלטרנטיבה היא ממשלת שמאל דבר שהוא לא טוב בכל קנה מידה".

דנון מתייחס גם לאופן חלוקת התיקים בליכוד ומקווה שנתניהו יעניק משקל כבד לתוצאות הפריימריז בליכוד: "לפי דעתי יהיה שילוב. אי אפשר להתעלם מקולות המצביעים. אני באופן אישי זכיתי פעמיים בעשירייה הראשונה כך שאני מאמין שמקומי בממשלה מובטח. אני לא יודע באיזה משרד אני אכהן אבל אני בטוח שאהיה שר בממשלה ה – 34. ראש הממשלה ינסה להרכיב את הפאזל בצורה האידיאלית. זה לא קל אבל זה גם לא כל כך קשה".

על ההתנהלות הכמעט בלתי אפשרית בממשלת 61, אמר דנון: "אני מסכים שזה לא קל, זה קשה וזה רגיש. אבל יש כאן גם את עניין האחריות. אנחנו צריכים להבין מה האלטרנטיבה. האלטרנטיבה היא להמליך את השמאל. גם אם יש אכזבות, כעסים ומשברים, ויהיו במהלך הקדנציה, אך צריך תמיד להסתכל מעבר לפינה ולראות מה האלטרנטיבה, ואני לא חושב שמישהו מאיתנו רוצה לראות את בוז'י ולבני מובילים את המדינה".

על האופציות להרחבת הממשלה אמר דנון כי "אני חושב שיש מקום עדיין לדבר עם ישראל ביתנו. יש לי חברים טובים שם ואני יודע שמאוד קשה להם להיות באופוזיציה בשעה הזאת. ולכן אני פונה למפלגת ישראל ביתנו ואומר להם לבוא לדבר ולנהל משא ומתן על הנושאים החשובים לשנינו".

בסוף הריאיון רומז דנון כי ההחלטה שישראל ביתנו תלך לאופוזיציה התקבלה על ידי ליברמן בלבד: "אין להם מוסדות דמוקרטיים כמו בליכוד, ועלינו לדבר עם ליברמן כדי לראות מה הדבר שגרם לו ללכת לאופוזיציה ולעשות הכל להחזיר אותו לשולחן הממשלה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו