הרב שלמה אבינר: התרחק מן הנוצרים!
להתרחק מהם אלף קילומטרים, מיליון קילומטרים. אסור שיהיה איתם שום מגע, אף הקטן ביותר. זה מתחיל בדבר קטן וזה נגמר חלילה בהתנצרות. אסור לפתוח הפתח הכי קטן. "לפתח חטאת רובץ"
[ראיין: הרב מרדכי ציון]
ש: מה הרב אומר על אירוע ההתנצרות הגדול שהיה ברעננה?
ת: נורא ואיום. חילול השם נורא. כל הדורות הנוצרים רדפו אותנו להעבירנו על דתנו, גם באיומי רצח וגם בשפתיים חלקלקות – אבל שזה ימשיך בתוך ארצנו זה נורא ואיום.
ש: אבל מה אנחנו יכולים לעשות נגד זה?
ת: להתרחק מהם אלף קילומטרים, מיליון קילומטרים. אסור שיהיה איתם שום מגע, אף הקטן ביותר.
ש: גם מסחרי?
ת: לא. איננו מדברים בכלכלה ובפוליטיקה. אנו מדברים על מגע חברתי-רוחני-תרבותי, כגון קבלת כסף או דיונים משותפים או תפילות משותפות. זה מתחיל בדבר קטן וזה נגמר חלילה בהתנצרות. אסור לפתוח הפתח הכי קטן. "לפתח חטאת רובץ".
ש: האם לא היה יותר פשוט לאסור את פעולות המיסיון בארץ?
ת: יוזמה כזו עלתה פעמים רבות, אך כיוון שהנוצרים איימו שאם כך הם יפסיקו לתת לנו צדקה וכל מיני כספים מאוסים, אז גורמים פוליטיים ודומיהם שאוהבים כסף יותר מנשמות יהודיות, הכשילו אותה יוזמה.
ש: אבל מה רע בתפילה משותפת לדברים אידיאליסטים כמו שמארגנים כמה רבנים, או עצרות משותפות למטרות טובות וכדומה?
ת: זו התעלמות מאלפיים שנות היסטוריה וגם מההיסטוריה בת ימינו. כוונת הנוצרים היא להעביר את כולנו מאמונתנו הטהורה ולהפוך אותנו לנוצרים חלילה. כיוון שבימינו אי אפשר לעשות זאת בכח בארצנו, אז הם מנסים בפיתויים וביחס רך, ולאט לאט מפשירים את הקרח.
ש: אבל יש רבנים שתומכים בתפילות משותפות, בכנסים משותפים, או בקבלת מתנדבים לעבודת חקלאית ביש"ע?
ת: נושא כה חמור של סכנה רוחנית לעם ישראל אינו שייך לרבנים, אלא למסורת ההלכתית הקבועה באומה לכל הדורות ולגדולי הדור. הגר"מ פיינשטיין פסק שרב שמשתתף בכנס משותף עם כמרים, בו לא ידונו בענייני דת אלא בעניינים חברתיים, סוציאליים וכדומה, זה אביזרייהו דעבודה זרה, בגלל הסיוע למזימתם המרושעת, ולכן ההולך לשם יש לו דין מסית ומדיח, כי בסופו של דבר זה מביא התקרבות. הוא גם שלח מכתב בנדון לגרי"ד סולוביצ'יק כדי לבקשו להצטרף לפסק שלו, בו גם ציין שלא יתכן דיון חברתי תאורטי נטול דת, הכל קשור לדת (שו"ת אגרות משה יו"ד ג מג – עיין למטה).
ש: באמת זו כוונתם של הנוצרים בכל אלה? אולי זה באמת רצון כן ואידיאליסטי לעזור?
ת: הבל. אנו מכירים אותם כבר אלפיים שנה והם לא ישתנו בן רגע. אפשר גם לגלות זאת בתכתובות הפנימיות ביניהם. הכל מעשה שטן של שמד.
ש: הרב מכיר אישית את אותם נוצרים?
ת: חלילה. הרי אסור להתקרב אליהם! אסור לדבר איתם. רק פעם אחת בחיי נפגשתי איתם. חבר היה לו קשר הדוק עם ארגון מסויים כזה של נוצרים אוהבי ישראל מהולנד, וטרח לשכנע אותי שהם לא מיסיונרים כלל, ורק רוצים בטובתנו. הוא כל כך התחנן בפניי שמשום כבודו הסכמתי להיפגש איתם. ישבנו מסביב לשולחני. וכך התנהלה השיחה הקצרה:
- אתם מיסיורנים?
- לא.
- אז למה יש לכם קשר עם יו דער הובן (מיסיונר אחד ימ"ש)?
- פעם היה, גמגמו, וחדלנו.
- אז תחתמו על הנייר הזה: אינני מיסיונר.
ידעתי שאסור להם לשקר בנדון ולהכחיש שהם מיסיונרים. שמתי נייר על השולחן, הסתכלתי עליהם וחיכיתי. הנייר נשאר ריק…
חברי קם בזעמו וניתק כל קשר עמהם…
תשובת הגרמ"פ: שו"ת אגרות משה יו"ד ג, מג
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו