"המתקפה על הרב דרוקמן - פגיעה בכבוד התורה" - סרוגים

"המתקפה על הרב דרוקמן – פגיעה בכבוד התורה"

רבה של ירושלים מגיב לדבריו של הרב אמסלם לפיהם הרב דרוקמן דואג רק למינוי של רבנים מהציונות הדתית. "חבל שיש מי שהופך ויכוח עקרוני לפגיעה בכבוד התורה״

author-image
"המתקפה על הרב דרוקמן - פגיעה בכבוד התורה"
  (Revkin Fenton/Flash 90)

רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, דוחה בתוקף את המתקפה נגד זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, לפיה הוא דואג רק לרבנים ציונים דתיים.

״המתקפה על הרב דרוקמן פוגעת בכבוד הרבנות ובכבודם של עשרות אלפי תלמידים בציונות הדתית אשר חשים פגיעה אישית לאור הדברים", אמר הרב שטרן.

לדבריו: "סגנון המתקפה על הרב דרוקמן מהווים פגיעה בכבוד התורה. הדבר האחרון שניתן לומר על הרב דרוקמן הוא חשש פרסונלי לתפקידי רבנים של הציונית הדתית".

"חבל שיש מי שהופך את ויכוח עקרוני לפגיעה בכבוד התורה", חתם הרב שטרן.

מוקדם יותר פרסמנו ב'סרוגים' כי הרב אמסלם התייחס לדבריו של הרב חיים דרוקמן בריאיון לרדיו 'קול חי' שהובאו אתמול ב'סרוגים' לפיהם במהלך שנות שליטתה של ש"ס במשרד הדתות היה בלתי אפשרי למנות רב ציוני.

"הרב דרוקמן היקר זה מה שמדאיג אותך?, ששום רב ציוני (כיפה סרוגה) לא ייבחר? וזה שעם ישראל, יסבול ממדיניות גיור מעוותת, ואיסור אונאת הגר ימשך? ועיוות הדין ועינוי הדין שעוברים כל הבאים? ודחיקת "זרע ישראל" אל מחוץ ליהדות?", כתב הרב אמסלם.

לדבריו: "כל זה כלום, אולי בכלל בגלל שאתם בציונות הדתית הייתם הבלם לכל שינוי והפרעתם ליוזמת חוק הגיור, ואת הצעת המחליטים דיללתם, ושוב מיסמסתם עד שהכל התנדף! ֿומה שמעניין כעת זה הג'ובים של רבני הציונות הדתית? הלאגודה נהייתם, ולש"ס דמיתם?".

דבריו של הרב אמסלם הגיעו לאחר ההסכם הקואליציוני בין ש"ס ל'הליכוד' במסגרתו קיבלה ש"ס שליטה מלאה על משרד הדתות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כבוד התורה לא תלוי ברב דרוקמן
| 07-05-2015 20:36
מי שמייחס פגיעה בתורה לפגיעה בדרוקמן מחלל שם שמיים ומשים את דרוקמן כאילו היה הקב"ה בכבודו ובעצמו
2
כבוד התורה? בפוליטיקה?
משה | 07-05-2015 20:45
עם כל הכבוד לרבנות ירושלים--כאשר רב מביע דעות בפוליטיקה הוא נתון לביקורת--שום ביקורת אינה םגיעה בכבוד הטיירע --אנחנו לא חרדים שנכנעים לכל לובש פראק--יש ביקורת וצריך לענות עליה.
3
...... מפרכסות זו את זו . ת"ח על אחת כמה וכמה
תלמיד | 07-05-2015 22:51
4
סוחט
איציק | 07-05-2015 23:30
בחור אחד היה אצל אחד מגדולי ראשי הישיבות, ושאלו "האם מותר לנסוע למירון בל"ג בעומר", ראש הישיבה השיב לו: "כי אינו מבין מה הוא רוצה בכלל לנסוע למירון, הרי אני הייתי במירון כל חיי רק פעמיים" השיב לו הבחור: "ואני בשוויץ אפילו פעם אחת לא הייתי מפני מה לא מרכיבים קואליצה בשבת??? משום מלאכת סוחט...