עו"ד טליה ששון: שקד כשרת משפטים? זה דבר מסוכן ומאיים

עו"ד טליה ששון: שקד כשרת משפטים? זה דבר מסוכן ומאיים

רגע אחרי ההודעה על דרישת תיק המשפטים מתריעה ששון "אם היא תנסה לקדם את החקיקה שהיא תומכת בה, יהיה לנו הרבה יותר רע״ ומצהירה כי היא 'חרדה' משינוי חוק יסוד האדם וחירותו

שקד כשרת משפטים? "זה דבר מסוכן ומאיים"
  חוששת מאיילת שקד. טליה ששון (פלאש90)

עו"ד טליה ששון מי שעמדה בעבר ראש המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה חוששת ממינויה של איילת שקד לתפקיד שרת המשפטים, כפי שעולה מדרישות הבית היהודי במו"מ הקואליציוני מול הליכוד.

בראיון לסרוגים אומרת ששון: "אני מצטערת על מינוי אפשרי כזה, זה מינוי שבעייני הוא בעייתי ביותר. הרבה חוקים שאיילת שקד תומכת בהם, אני מתנגדת להם, אני חושבת שהקידום של החוקים האלה, שהיא דיברה עליהם 'פסקת ההתגברות' וחוקים נגד בית המשפט העליון, ונגד עמותות וכל מיני. אלה חוקים שפוגעים קשות בדמוקרטיה הישראלית. ולכן יש לי רק להצטער אם היא תמונה לשרת המשפטים.

מי שחרד לדמותה של דמותה וקיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית צריך להיות מאוד מוטרד ממינוי כזה.

חוק ההסדרה – לא חוקי

ששון שחיברה בעבר את 'דו"ח המאחזים' שקבע כי רוב הישובים הלא מוסדרים ביו"ש הם בלתי חוקיים ואומצו על ידי הפרקליטות, מה שהוביל להרס מאחזים כדוגמת עמונה ומגרון. דו"ח אחר של השופט בדימוס אדמונד לוי קבע חוות דעת הפוכה, אך בממשלה טרם אימצו אותו.

בהנחה שהיא מצליחה להעביר את חוק ההסדרה, איך את בתור מי שכתבה את 'דו"ח המאחזים' תראה את המהלך?

מה זה חוק ההסדרה? קרקע פרטית של פלסטיני שבנו עליה מבנה כלשהו של מתנחלים זו פעולה בלתי חוקית, ואי אפשר להכשיר אותה. כמובן שאפשר בחוק לכתוב הכל, ואפשר גם לספח את פריז ורומא באותה הזדמנות חגיגית, אבל זה בלתי חוקי.

היית בעבר ברשימת מרצ לכנסת, ואנחנו כבר כמה שעות לאחר הידיעה על מינויה הצפוי של שקד לתיק המשפטים, ואנחנו שומעים שקט מהשמאל הישראלי. לא המחנה הציוני ולא מרצ מגיבים על המינוי. משהו קרה לשמאל בישראל?

אני לא יכולה לדבר בשם השמאל בישראל, אבל כל מי שהדמוקרטי הישראלית יקרה לליבו, צריך לתמוך בבית משפט עליון חזק, שהוא א-פוליטי, שהמינוי שלו לא תלוי ברצון הטוב של איזה פוליטיקאי, לשמור על המסגרת הקיימת של הועדה למינוי שופטים.

אם השינויים שרוצה שקד לעשות בדרך למינוי השופטים, מה לדעתך יקרה בבית המשפט העליון? תהיה פוליטיזציה של מערכת המשפט?

עלולה להיות מאוד. זה דבר מסוכן ביותר ומאיים. בהחלט, זה דבר מסוכן. בית המשפט העליון הוא בעייני לא גוף פוליטי, התפקיד שלו הוא להכריע בסכסוכים ולתת פסקי דין בנושאים שבאים לפניו. הוא לא מעורב פוליטית וככה הוא צריך להשאר.

ומה עם הטענות על בחירת השופטים בשיטת 'חבר מביא חבר' והביטוי "מאפיית רחביה", זה לא בעייתי?

איזה שיטת 'חבר מביא חבר'?! איזה חבר הביא איזה חבר בעשר השנים האחרונות?! קודם כל צריך רוב של שבעה מתוך תשעת חברי הועדה (אם אני זוכרת נכון) וארבעה מהם הם בכלל פוליטיקאים, וצריך את ההסכמה שלהם כדי למנות שופט. אז איזה 'חבר מביא חבר'? זה קלישאות שאין בהם כלום, שמכרו אותם לציבור שמי שבסופו של דבר, אתה ואני אזרחים במדינה הזו, שרוצים שזכויות היסוד שלך, לחופש ביטוי ולחופש תנועה וזכות הקניין וכל הזכויות האחרות יהיו מעוגנות. אם יהיו בבית המשפט שופטים שהם תלויים במערכת הפוליטית, אז הפוליטיקה משתנה, אתה חושב שהימין יהיה שם לנצח?!

אתה רוצה שיהיו שם אנשים שתלויים ברצונם הטוב של פוליטיקאים שמחר יגיעו מהשמאל?! אני רוצה שאנשים יהיו אובייקטיביים, לא מצד א' ולא מצד ב', זה הדבר הכי רגיש בדמוקרטיה של מדינה – בית המשפט. אני רוצה להבטיח את זכויות היסוד שלך ושלי ושל אנשים פשוטים כמונו.

ואיילת שקד, בתור שרת משפטים, היא תפגע ותחליש את בית המשפט העליון?

ללא ספק, יש לה מגמה כזו, אני חושבת בצורה מוצהרת, זה לפחות מה שנובע מהחוקים שהיא דוגלת בהם והיא מקדמת אותם, כמו פסקת ההתגברות – שאומרת אם אתם לא מבינים לעומק במה מדובר – זה אומר שלכנסת לא יהיה שום רסן, היא תוכל לחוקק כל חוק שיתחשק לה, חוק שייפגע בך ולא יהיה מי שיגן עליך. אתה תסתכל על כל דבר שפוגע במישהו אחר, כחוק שיכול לפגוע בך מחר. ותחשוב טוב טוב, כי לשנות את המצב הזה היום – אפשר לרעה, לשנות אותו אחר כך לטובה – כבר לא יהיה אפשרי, מה תעשה אז חוץ מלבכות?

את חוששת גם לחוקי יסוד כמו כבוד האדם וחירותו, שייפגעו בגלל מינויה של שקד למשרד המשפטים?

ייפגעו קשות מאוד. ואני אומרת לך את זה, כפטריוטית של עם ישראל, ותומכת במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי כמדינה דמוקרטית, על זה חונכתי, על זה גודלתי, אני חרדה! יש לי פה ילדים, גם אני רוצה שהם יחיו כאן בשקט ושלווה ושיחיו כמו שאתה רוצה לחיות, ומגיע לך לחיות, מגיע לכולנו.

ואם שקד תהיה במשפטים, לא תהיה שלווה?

זה לא שאם מחר איילת שקד שרת משפטים, כל העולם מתהפך. זאת אומרת שאם היא תנסה לקדם את החקיקה שהיא תומכת בה, אז יהיה לנו הרבה יותר רע. זה הכול. את ההישגים של מדינת ישראל בדמוקרטיה, בהבטחה של זכויות אדם ואזרח, בהבטחה של זכויות מיעוט – יהיה לנו הרבה פחות, אם בכלל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
למה אתם מראיינים אותה?
מאוד מאוד שמאלנית | 05-05-2015 22:52
2
אם היא סבורה שהמינוי גרוע
בבאברוך | 05-05-2015 22:53
כנראה הוא מצוין!
3
עוכרת ישראל
דוד | 05-05-2015 23:20
מותחת ביקורת על אוהבת ישראל אמיתית אין לך שום זכות דיבור שכל מה שעשית היה מהאג׳נדה השמאלנית שלך הגיע הזמן לתקן את כל מה שהשמאל הקיצוני האנטי ציוני הרס
4
זעקת הקוזק הנגזל...
דמוקרט | 05-05-2015 23:56
דרוש ניקוי אורוות דחוף! "איזה חבר מביא חבר היה בעשר שנים האחרונות" היא היתה במאדים?
5
אני שמח שבן דהן מובטל
משה | 06-05-2015 0:51
דרעי הוריד לו סטירה לפנים השמנות שלו מגיע לו
6
כשם שאדם דן את חבירו כך ידונו אותו
| 06-05-2015 2:10
הניחו מונח וציירו את אדם פלוני בציורים לא נכונים שעל אותם ציורים הפסק הוא כך וכך, אבל כשאדם אומר כשתגיעו לבית דין של מעלה אתם תראו שטעיתם והטעתם וזה בדיוק הפוך,ואתם תתחרטו על כל מה שהיזקתם וגרמתם לאחרים לבכות, ואתם תשלמו על זה ביוקר, ככה זה כשיש עיוות דין,ורבותינו אומרים הוו מתונים בדין, הילולת רשב''י שאמר אני יכול לפטור את כל העולם מהדין בקדושתו שלמד שנים עשר שנים במערה עם בנו
7
כשם שאדם דן את חבירו כך ידונו אותו
| 06-05-2015 2:10
הניחו מונח וציירו את אדם פלוני בציורים לא נכונים שעל אותם ציורים הפסק הוא כך וכך, אבל כשאדם אומר כשתגיעו לבית דין של מעלה אתם תראו שטעיתם והטעתם וזה בדיוק הפוך,ואתם תתחרטו על כל מה שהיזקתם וגרמתם לאחרים לבכות, ואתם תשלמו על זה ביוקר, ככה זה כשיש עיוות דין,ורבותינו אומרים הוו מתונים בדין, הילולת רשב''י שאמר אני יכול לפטור את כל העולם מהדין בקדושתו שלמד שנים עשר שנים במערה עם בנו
8
בנט קח את המשפטים או אופוזיציה-עזטב את החוץ-רק משפטים!!
גילי | 06-05-2015 3:22
בפעם הבאה ילמדו הדתיים לא להצביע לליכוד רק לבית היהודי.
9
עוכרת ישראל מגעילה את ששון
| 06-05-2015 7:06
את לא ששון את חורבן לעם ישראל זבל! אלק יפגעו בדמוקרטיה אם ידעו בבגץ הבג״ץ זה הגוף הכי שמאלני בארץ מגעילים עוכרי ישראל שצילמו לנו מהעיניים
10
ששון השמאלנית הייתה מעדיפה שר משפטים ערבי תקראו
ענת | 06-05-2015 7:49
ששון וכל השמאל בני הממזרים מזרע עמלק והערב רב היושבים בפרקליטות כולל השופטים בדימוס ברק וכנופייתו שמפקחים מרחוק על כל מינוי ומינוי עלמנת לקשור את ידי העם היהודי בארץ וכך לשרת את האויב האנטישמי מבית ומחוץ היו מעדיפים לראות את עודא טיבי או זחאלקה שר משפטים הם האחים האמתיים של ששון ודומיה ועל זה נאמר עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל.....
11
עכשיו אין "פוליטיזציה" של בית המשפט העליון...
"פוליטיזציה" של בית המשפט העליון | 06-05-2015 8:00
עכשיו אין "פוליטיזציה" של בית המשפט העליון-זה שכולם שם שמאלנים זה במקרה...
12
תיק החינוך? מפחיד. תיק התרבות? חורבן ת"א
סתם אני | 06-05-2015 8:06
תיק המשפטים? מסוכן ומאיים. האדנות הזו של ה"נאורים" היא, היא המסוכנת. הם ואפסם. הם גזע עליון, כל השאר אשפה מסוכנת, ובעיקר לא ל-ג-י-ט-י-מ-י-ם. מה זה אם לא גזענות (כמעט אמרתי נאצית).
13
מה יותר דמוקרטי
שרה | 06-05-2015 9:01
משנציגי העם (קרי חברי הכנסת שנבחרו) יהיו בעלי השפעה על מינוי השופטים? בעיני עו''ד טליה דמוקרטי = שמאל.. מה לעשות, אולי רוב העם לא שמאלני? כדאי לך להיות דמוקרטית אמיתית..
14
מאות שופטים מונו בשיטת חבר מביא חבר.
דני | 06-05-2015 10:03
טליה ששון כנראה תמימה או שעושה את עצמה. גב' ששון שכחה כי עורכי דין עברייני צוארון לבן הם גם פעילים פוליטיים והם גם שדואגים למנויי שרים וחברי כנסת, וכמובן קשרים שלהם עם נבחרי לשכת כעו"ד, ונציגים אלו ממנים רק ורק ורק את החברים והאנשים שישרתו אותם כשופטים ופרקליטי מדינה ובכירים כמו נציב שרות המדינה שהיה עוזרו של צחי הנגבי בכיר במערכת המשפט ולאחר מכן מונה כנציב שרות המדינה והוא מינה מאות רבות למשרות ציבוריות כולל מינויי שופטים. מערכת המשפט מושחתת באופן מוחלט ורואים את פסקי הדין המטורפים ובהם עיוותי דין שהוצאו תחת ידיהם בשני העשורים האחרונים. אסור להפקיד את תיק המשפטים בידי מי שלא יקים וועת חקירה ממלכתית להצלת מערכת המשפט ואשר יתן גיבוי לנשיאה החדשה מרים נאור .
15
שמעת שבנט רוצה את שקד שרת משפטים? דיקטטורה! אני הולכת ל
ציטוט מהבוקר בהר הצופים: | 06-05-2015 10:57
ללמוד צרפתית. אני גרועה בשפות אבל חייבים להוציא דרכון צרפתי. אני הולכת מפה!
16
מסוכנות את וחברותיך לפרקליטות המעורבות בפלילים
משה | 06-05-2015 11:06
למען השקיפות נזכיר את עו"ד רות דוד שותפתו של רונאל פישר שכמו שלושת הקופים , לא ראתה, לא שמעה ולא אמרה דבר. וכמובן בישול עיסקת הפרקליטות לשותפו של העבריין אולמרט , עו"ד מסר שהוא במקרה בעלה של בכירת הפרקליטות לשעבר עו"ד דידי לחמן מסר. אז טלי יקירת השמאל האנטי ציוני, טלי קורה מבין עינייך.
17
דברים שלא מתאימים לטליה ששון לא טובים למדינה
הבנתם? | 06-05-2015 11:15
עד שנפטרנו ממנה בשרות הממשלתי! את מי היא מעניינת חוץ מקיצוני השמאל?
18
רק נזכיר למי שאינו יודע שהיא חברה רשמית במפלגת מר"צ
אז היא "לא יכולה לדבר בשם השמאל"? | 06-05-2015 12:12
ולא סתם חברת מפלגה אלא ברשימת המועמדים לכנסת. אמנם לא היתה אף פעם במקום ריאלי אבל זה גם אומר משהו. רבותי היא - היא השמאל!!
19
תודה - עכשיו אני בטוח שזה מינוי ראוי ונכון.
לא מאויים | 06-05-2015 14:17
בעז"ה נעשה ונצליח.
20
הנה זה כבר מתחיל
מיכל | 06-05-2015 23:48
וגם תפירת תיק לאיילת על גניבת מסטיק בגיל הגן?
21
קדימה איילת תראי להם מה זה
אסתר | 11-05-2015 10:00
אם טליה ששון מאויימת סימן שאיילת שקד היא האדם הנכון במקום הנכון! הגיע הזמן לחתור לצדק אמיתי במדינה הזו ולפרק את החונטה החילונית שמאלנית ששולטת במערכת המשפט. גברת ששון, את אפילו לא פרטנרית לויכוח. העיניים שלך סגורות, את באמת לא מבינה זכויות אדם של מתנחלים, של דתיים וחרדים, את שבויה בהשקפת עולם בולשוויקית ורק רחמי שמים יעזרו לך.
22
לגב ששון
ניסים | 11-05-2015 15:53
רק שרת משפטים מהשמאל קבילה...... הצחקת אותי גב' ששון! תראי בבקשה שגם הימין -והימין הדתי יכול!