דעה: למחול על הכבוד ולהצטרף לממשלה - סרוגים

דעה: למחול על הכבוד ולהצטרף לממשלה

טוב יעשו בבית היהודי אם ימחלו על כבודם הפוליטי לטובת עשייה משמעותית בתחומים שבהם הם היו חסרים בשנים האחרונות יותר מכל - החינוך והתרבות

דעה: למחול על הכבוד ולהצטרף לממשלה
  מחלו על כבודכם, כנסו לממשלה (מרים אלסטר/פלאש90)

שעון החול של המו"מ הקואליציוני הולך ואוזל, ונראה שהמגעים בין הבית היהודי לליכוד הגיעו למבוי סתום. ההם מאיימים בהליכה לאופוזיציה, השניים מפחידים בהקמת ממשלת אחדות, והשאלה שצריכה להשאל היא- האם בשביל זה שווה להפיל את הממשלה החדשה עוד בטרם קמה, או לחילופין להביא דה פקטו להקמת ממשלה עם הרצוג וליבני.

אסור בשום פנים ואופן לפרק את המחנה הלאומי, ובכך להרוס את ההישג הגדול של הבחירות האחרונות. נכון, מה שנעשה לבית היהודי במו"מ הקואליציוני הוא לא ראוי ולא נעים. הכניעה המוחלטת לדרישות החרדים, אי העמידה בהסכמים וההבטחות מלפני הבחירות. אבל בסופו של מדובר בהורדת ידיים בין מפלגה של 8 מנדטים לכזאת של 30, הסיכויים לרעתה של המפלגה הקטנה, וככה זה בפוליטיקה. אך גם לקבל הסכם פחות טוב ממה שרצית, ולהיות בפנים, עדיף מלהיעלב ולסלול את דרכה של מפלגת העבודה לממשלה.

שנית, אם נעצור לשניה את הויכוחים וההאשמות ונבחן את מה שהוצע לבית היהודי, נגלה שההצעה, והפוטנציאל של התיקים הללו הוא לא רע בכלל, אפילו טוב מאוד. אני סבור, וזו גישה רווחת בקרב הציונות הדתית, שהפתרון לבעיות השעה של עם ישראל ומדינת ישראל, טמון בשורש, בעיית הזהות, התודעה הלאומית, והאמונה בצדקת הדרך מתחילה בשני הדברים הללו בדיוק! בחינוך ובתרבות.

העניין הוא, שמדובר בתהליכים ושינויים ארוכי טווח. ולכן בתוך כל המולת המשא ומתן, קשה להבין את הפוטנציאל האדיר הטמון בשני המשרדים האלו. בדיוק בזמן שבו תיאטרון שמקבל מימון ממשרד התרבות, מציג מחזה שנכתב על סיפור חייו של טרוריסט, ומציג דווקא את האנושיות שלו ואת הקושי שבחייו של אסיר ביטחוני. כשגיבורי התרבות במדינתנו מנותקים לגמרי מכל זהות יהודית או לאומית, ומנוכרים לחלקים נרחבים מעמם.

דווקא במקום הזה צריכה מפלגת הבית היהודי לשאוף להיות, להתחיל בשינוי משמעותי, בבניית תרבות יהודית ציונית גאה. אם כי, אסכים עם מי שיטען שעד היום משרד התרבות לא היה פקטור משמעותי בבניין התרבות בישראל, אך זה לא אומר שאי אפשר להפוך אותו לכזה. עדיין, ברור שכוחו של משרד התרבות לא מספיק בשביל לייצר שינוי משמעותי שכזה, וכאן משרד החינוך מתאים להשלמת המערך הזה כמו כפפה ליד, שכן המושג הרחב של תרבות אינו מתייחס לעולם האומנות ומוסדותיו בלבד, אלא מגדיר את כל מרחב החיים הרוחני של אדם או של אומה, והנדבך החשוב והבסיסי ביותר של התרבות הוא החינוך. גם במערכת החינוך הישראלי פשתה הטרמינולוגיה המערבית והפוסט-מודרניסטית, (ע"ע לימוד נרטיב הנכבה) ולכן יש צורך בשינוי משמעותי וארוך טווח גם במערכת החינוך. שני המשרדים הללו, מאוישים ע"י נפתלי בנט ואיילת שקד, יכולים להיות חוד החנית של עליית התרבות והתודעה הלאומית האמתית של עם ישראל.

חשיבותם של שני משרדים אלו היא עצומה, וטוב יעשו בבית היהודי אם ימחלו על כבודם הפוליטי לטובת עשייה משמעותית בתחומים שבהם הם היו חסרים בשנים האחרונות יותר מכל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
על הכבוד אפשר וצריך למחול
יוחאי ג'רבי | 05-05-2015 18:04
על הפקרת נשואי דת ומדינה לחרדים - אסור לשתוק.
2
עדיף הרצוג ממחנה לאומי כזה
רפי | 05-05-2015 18:10
הממשלה הזאת היא בכלל לא לאומית עדיף שלא תקום ויתחדדו ההבדלים בין ימין ושמאל ביבי שם בזלזול ביבי ישלם בכסאו!
3
תראו כמה החרדים מעסיקים אותנו. מה חלקנו בענין?! לא יאומ
שוקי | 05-05-2015 18:29
נקודת היציאה הקבועה היא שתמיד חייבים להיות בקואליציה - לא משנה איזו - ימין שמאל מרכז - העיקר שנוכל להשפיע תקציבים להתיישבות בקדנציה האחרונה עשינו זאת תוך נעיצת סכין חדשה וכואבת במשותף עם לפיד - בגבם של החרדים. זו האמת. כי לא חייבים היינו להיכנס אז לממשלה במחיר נורא שכזה!!! אז כעת - במקום לנסות לתקן ולשפר מעט - אנו עדיין מתייחסים לחרדים בכללותם כאל אוייבינו?!!!?? זו אהבת חינם שגדלנו עליה? זו אפילו לא התנהגות של בני אדם, שלא לדבר על אהבת חינם לזולת ללא שמגיע לו - זו - שמורה אצלנו כנראה רק לחילונים!!! לא יאומן
4
אסור למחול מראה שאינו ראוי למלכות ראה בתלמוד
מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול | 05-05-2015 18:50
5
להמליך את כחלון לראשות הממשלה!!
בעל שם | 05-05-2015 19:12
להמליך את כחלון לראשות הממשלה!! תמורת העניינים הכלכליים חברתים, השמאל יוותר לליברמן ולבנט על החוץ והביטחון. מרץ צריכה לקפוץ לממשלה כזו. לפיד יחזור לאוצר וזהבה גלאון תקבל את החינוך. כן בשביל ממשלה בלי חרדים וביבי , כדאי לתת לבנט את תיק החוץ אפילו תהיה שרה-אשה מיש עתיד, במשטרה זה באמת מה שרוב העם רוצה
6
לא נורא אם תהיה ממשלת ביבי-הרצוג לשנתיים
חרדים הורסים את את מדינה ואת יהדות | 05-05-2015 19:18
כנראה שביבי לא מסוגל יותר לנהל קואליציה ימין-דתיים. אחרי קדנציה מביכה נוספת הוא יוחלף על ידי מנהיגים חדשים. גם דרעי ויהדות התורה ילמדו לקח טוב.
7
ישי לקס אתה טיפש עם דיפלומה די להיות סמרטוט של ביבי
אלי | 05-05-2015 22:12
בגלל אנשים טיפשים כמוך הדתיים הלאומים נדפקים כל הזמן
8
לא התיקים קובעים , אלא המהות - שכיום זה "שקר" ימני!
גד | 05-05-2015 22:50
שלום רב במצב הנוכחי אין מה להפסיד מבחינתנו : הריסת היישובים תימשך; הריסת הדת תתחדש; ההקפאה תימשך; ההתיישבות הערבית והבדואית תמשיך להתפתח; החטיבה להתיישבות הוקפאה ע"י היעוץ המשפטי; היועץ המשפטי ופרקליטיו ימשיכו להתעולל בישובים. – אין בשביל מה להיכנס לממשלה שתמשיך בפשיעתה בנושאים הנ"ל. לבי אומר לי ששלטון "המערך" יהיה יותר נוח. הרי במצב הנוכחי של ההתיישבות לא ניתן להרוס ולהגלות את המתיישבים כמו הפשע של גוש קטיף. ההצטרפות לנתניהו היא נתינת יד לפשעים! חזקו ואימצו – וה' יעשה הטוב בעיניו. בברכה גד
9
ברגע ששקרניהו ישב על כיסאו הוא יעיף את בנט ויקח את בוז'
זה לא ענין של כבוד | 05-05-2015 23:07
זה ברור כשמש שזה מה שהולך להיות אל תאמינו לאךף מילה של ביבי. הוא לא רוצה את בנט בממשלה ומבחינתו מעדיף את ציפי ובוז'י. כל מה שמתנהל היום זה להקים את ממשלת ביבי ואח"כ הוא יעיף את בנט. עדיף להעביר את המנדט למישהו אחר בליכוד שיהיה יותר הוגן ופחות שקרן
10
מחנה לאומי, האומנם?
| 05-05-2015 23:13
ממשלה שלא בונה בגושי התיישבות ולא בירושלים. ממשלה שהעומד בראשה בעד בעיקרון שלשני מדינות לשני עמים. ממשלה שתהי מוכנה אם יהיה צורך לשחרר רוצחי ילדינו ונשותינו. ממשלה שלא יהיה לה שום השפעה במערכת המשפט המסואבת . ממשלה שלא מתכוינת להעביר חוק ''הכשרת המאחזים'', ולהביא לגירושם של אלפי יהודים מביתם. ממשלה שלא מתכוינת להעביר חוק הלאום. ולזה אתה מר זקס קורה המחנה הלאומי שאסור לפגוע בו. חייבים להבין שהליכוד ברשות ביבי שייך למחנה המרכז, ועל המחנה הלאומי להציג אלטרנטיבה אמיתית מימין. בנט המשיך כך, רוץ בנט רוץ.
11
קישקושים!! מצידי להמליך את הרצוג וללמד את כולם שאנחנו
חיים | 05-05-2015 23:20
לא בכיס של אף אחד!! אפילו לתת את 8 מנדטים להרצוג חינם בלי תיק! העיקר להפיל את נתניהו שפעם אחר פעם עושה מאיתנו צחוק!!!
12
חינוך ותרבות זה משרד אחד
אריאל | 06-05-2015 8:44
זבולון המר, יצחק לוי ואורלב היו שרי החינוך והתרבות במשרד אחד. פיצלו אותו כדי לחלק כיבודים באחת הממשלות המנופחות (של שרון כמדומני). בנט יכול להיכנס לתפקיד הזה + שר ההסברה/ תפוצות ולעשות בו המון. איילת שקד צריכה להיות שרת המשפטים, ולהוביל את החקיקה הממשלתית, כמו שציפי לבני עשתה בכנסת האחרונה כיו"ר ועדת שרים לחקיקה, זה הרבה יותר חשוב ומשפיע מיו"ר ועדת חוקה בכנסת שמוצע כעת לבית היהודי. הגיע הזמן לדרוש את מה שמגיע לציבור שהביא את ביבי ל 30 מנדטים, שיתחשבו בדעותיו, ולא רק ייכנעו לדרישות החרדים ויעמדו במקום מול השתלטות בג"ץ והפחד מפניו בכל תחום החקיקה.