הרב רפי פוירשטיין: "ביטול או צמצום חוק 'צהר' הוא חילול ה' שאין כמוהו"

הרב רפי פוירשטיין: "ביטול או צמצום חוק 'צהר' הוא חילול ה' שאין כמוהו"

הרב רפי פוירשטיין מארגון רבני צהר טוען כי בנושא שאלת זהותה היהודית של המדינה"על החרדים לרסן עצמם" ועל השליטה החרדית במשרד לשירותי דת: "מינוי רבנים ודיינים אינו עניין לג'ובים ולסידור עבודה"

"צמצום חוק 'צהר' הוא חילול ה' שאין כמוהו"
  על החרדים לרסן את עצמם. הרב פוירשטיין (באדיבות ארגון צהר)

הרב רפי פוירשטיין יושב ראש (עמית) ארגון רבני צהר אמר הבוקר כי הצטרפות החרדים לקואליציה היא עניין מבורך, לטענתו המעורבות ההולכת וגדלה של החרדים בהשכלה הגבוהה בתעשייה ובחיי הציבור היא צעד חשוב בלכידותה של החברה וביכולת ההכלה ההדדית של חלקי החברה זה בזה.

הרב פוירשטיין הוסיף כי יש נושא אחד, שעל החרדים לרסן עצמם בו ולדרוש מעצמם את מה שהם דורשים מהחברה הכללית, וזה ביחס לשאלת זהותה היהודית של המדינה. "הם, שבמודע ומתוך גישה מחושבת ושקולה, שהחלה על ידי הרב הירש בגרמניה ב־1887, הפרידו עצמם מהקהילה הכללית, אינם יכולים להיכנס לזירת הזהות היהודית כפיל בחנות חרסינה. אגודת ישראל, שנוסדה כאלטרנטיבה לתנועה הציונית בראשית המאה ה־20 ולמעשה נפרדה ממנה, על רקע שאלות הזהות היהודית, אינה יכולה לטפל בנושאים אלה רק בגלל כוחם הפוליטי".

לצערנו, המשיך הרב ואמר כי "נתק מתמשך זה גרם לחוסר אמון עמוק בין הדור הישראלי הצעיר שגדל כאן לבין הציבור החרדי ורבניו. הכעס על אי הנשיאה בנטל הצבאי והכלכלי יצר ריחוק וניכור שאי אפשר לפתור באבחת הסכם קואליציוני. מנהיגי הציבור החרדי אינם חפצים להרבות בחילול ה' ולכן מוטב שישקלו צעדיהם. ביטול או צמצום חוק "צהר" – אין לו דבר עם ההלכה. הוא עניין אדמיניסטרטיבי גרידא. ביטול או צמצום החוק שיגרום לרבבות ישראלים לשקול אם להינשא בנישואים הלכתיים או שמא לגשת לנישואים אזרחיים – הוא חילול ה' שאין כמוהו. הוא שבירתו של הישג מדהים שעיקרו השבת האמון בין הצעירים החילונים לבין עולם הרבנות והיהדות. מדוע לקלקל?

לסיום אמר הרב היום כי "מינוי רבנים ודיינים אינו עניין לג'ובים ולסידור עבודה. התאמתם של אלה לציבור הישראלי היא קריטית ליצירת זהות יהודית אהובה ורצויה בעם. הרפו ידיכם ממה שאינכם מבינים בו. היזהרו מחילול ה' הכרוך במינוי שאינו מתאים לנפש העם. לפני שאתם נוגעים בשאלת הגיור, בידקו עצמכם היטב. הבינו היטב את סכנת ההתבוללות המאיימת על החברה הישראלית, שעד היום נשמרה ממנה". 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
מדוע 1200 רבנים סרוגים ישבו בז' טבת ומחו נגד צוהר
איש אשכולות | 03-05-2015 17:49
ככולל הרב שייסד את צוהר, שהופיע בבניני האומה ודיבר נגד צוהר תשע"ה שבוגדת בכונת מיסדיה
2
אם ארגון צוהר ינהג כדבריו - יהיה טוב
יהודה | 03-05-2015 17:57
פני שאתם נוגעים בשאלת הגיור, בידקו עצמכם היטב
3
ככל שצוהר תעלם מצב יהדותה של המדינה ישתפר.
בבאברוך | 03-05-2015 18:13
באשר לחלוקת הג'ובים - ראה ערך בן דהאן. דומני שהשתוללות מטורפת כזו לא היתה מעולם. בטוח שאף אחד לא יעיב על הישגים אלו
4
החילול ה' הכי גדול שיש אחד כמוך ששותף לארגון צהר .
צהר=רפורמים | 03-05-2015 18:29
5
השליטה במשרד בדתות, ולא חשוב מי שלוט שם
לא חרדית | 03-05-2015 18:37
החרדים או צוהר הוא באבו אבוה שליטה על ג'ובים כי אם לא מה איכפת לצהר מי יהיה במשרד הדתות? המאבק הוא גם על דרך? אני למשל מעדיפה ליתר בטחון את החרדים, למרות שאינני חרדית, אני חרדה להלכה. הם לא מנסים למצוא חן בעיני אף אחד,
6
צהר הוא חילול ה'! מתרימים כסף מעניים שאין להם יכולת!
יניב | 03-05-2015 18:51
אני זוכר שעבדתי שם בגיוס כספים. הם אמרו אפילו עם הוא אומר שהוא עני תנסה בכל זאת להוציא משהו....היראת שמים שלהם ברצפה. די כבר עם כבוד האדם לפני כבוד ה'! כבוד ה' קודם!
7
אז 70 שנות "גשר" ו"אהבת חינם" לחילונים לא הזיזו להם?
גבי | 03-05-2015 20:21
מה אתה אומר!!! מעניין. יודע למה החילונים מזלזלים בדת? בגללכם. הם ראו שעיקר חייכם דומים להפליא לחייהם והיחס שלכם לתורה והלכה הוא כאל משהו שיש להיפטר ממנו הם ראו עשרות אלפי דתלשים שעשו גשר החוצה והיות שהם למדו ליבה הם עשו אחד ועוד אחד והגיעו בעצמם למסקנה שהדת - שמבחינתם אתם מייצגיה - היא פשוט בלוף. כמו ששידרתם להם.
8
לגבי מתגובה 7
| 03-05-2015 23:24
לא הייתי יכול לשפר, כל מילה אמת.
9
חוק הגיור של שטרן נגד עמדת הרב דרוקמן והרב מלמד
מיכאל | 04-05-2015 1:17
חוק הגיור, אשר את מגמת ביטולו אתם מבכים, אושר כהצעת ממשלה, זמנית, למגינת ליבם של רבני הבית היהודי. עכשיו אתם קוראים לקוראים לבטל חוק זה חרדים? חרדים אינה מילת גנאי, מה גם שדעת רבני הבית היהודי, הרבנים המייעצים היא לבטלו, . המגמות של חוק הגיור, פתיחת אזורי הרישום הינן מגמות ניאו קונסרבטיביות בדרך ליהדות רפורמית. ולא למדנו שאין מקבלים גרים לימות המשיח? וכי חז"ל לא ידעו שיהיו הרבה שרוצים להתגייר?
10
חילול השם ? מי שמדבר
נתנאל | 04-05-2015 10:19
ג'ובים וסידור עבודה לחבריו זו היתה ועדין קימת בשורות צוהר ! כל נושא החופות הוא אחיזת עינים מי בדק לאחרונה כיצד יצאו מצוהר רבנים קבלני חופות? יש רשימה ארוכה שאין מי שיפרסם ....כי לא מקבלים תקציבים כמו שצוהר מצליח לארגן...
11
בבית היהודי ממנים דיינים באותה השיטה
אחד שיודע | 04-05-2015 13:36
צר לי מאד בהכירי גם את רפי וגם את המערכת כי בקדנציה האחרונה אלו שעסקו במינוי דיינים מתוך החכי"ם של הביתהיהודי התייחסו בדיוק אבל בדיוק כמו ש"ס לעניין. אז או שהרב רפי תמים או שאינו בקי בענינים אבל למרבה הצער אצלנו זה בדיוק כמו אצלם.
12
לכל המגיבים בזלזול - טפשים-אין לכם מושג כמה הוא צודק
אילן | 05-05-2015 9:42
אם יש משהוא היום שקרוב למה שהקב"ה רוצה זה ארגון צוהר!! וזה המזל של עם ישראל. כל השאר רובו- זה חיקוי עלוב של חומייני!!!
13
ל-12
ברוך | 19-05-2015 17:36
הטיפש היחיד שפגשתי בין המגיבים הוא אילן.