חוטובלי: "צר לי שתיק הדתות יהיה בידיים לא ציוניות"

חוטובלי: "צר לי שתיק הדתות יהיה בידיים לא ציוניות"

חברת הכנסת ציפי חוטובלי מותחת ביקורת על כך שמשרד הדתות צפוי לעבור לידי ש"ס ומבהירה: "היה אפשר לנהל את המשא ומתן הזה יותר בקלות"

author-image
"צר לי שתיק הדתות יהיה בידיים לא ציוניות"
  (פלאש90)

סגנית שר התחבורה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, התייחסה הבוקר (ראשון) למאבק על משרד הדתות בין 'הבית היהודי' לש"ס, ומתחה ביקורת על כוונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעניק אותו למפלגה "לא ציונית", כדבריה.

בריאיון לגל"צ אמרה חוטובלי כי "אני מצרה על כך שתיק הדתות לא יהיה בידיים ציוניות, אני כבר אומרת שלדעתי מדובר בהחמצה".

חוטובלי מתחה ביקורת גם על הימרחותו של המשא ומתן הקואליציוני וטענה כי דברים היו צריכים להיעשות אחרת: "היה אפשר לנהל את המשא ומתן הזה יותר בקלות".

עם זאת הבהירה חוטובלי כי לדעתה "בסופו של יום כל השותפות יוצאות מאוד מרוצות".

בתוך כך, יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, נפגש הלילה (בין שבת לראשון) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניסיון לפתור את המחלוקת על משרד הדתות.

אחרי שפורסמו הערכות ולפיהן המשרד יחולק בין ש"ס לבית היהודי, דרעי הבהיר שלא ימונה סגן שר ממפלגה אחרת.

בתוך כך, מוקדם יותר דווח ב'סרוגים' כי ככל הנראה בכוונתו של יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', השר אביגדור ליברמן, שלא להכנס לממשלת נתניהו.

החלטתו של ליברמן צפויה להגיע בעקבות חוסר שביעות רצונו מההסכמים הקואליציוניים שנתניהו כבר השיג עם חלק מהמפלגות, ביניהן 'כולנו' ו'יהדות התורה', ועם מפלגת ש"ס שצפויה לחתום על הסכם כניסה לקואליציה ביומיים הקרובים.

על פי דיווח בערוץ 10, בשיחות סגורות מאשים ליברמן את נתניהו בכך שהוא אחראי לחקירה שמתנהלת נגד חלק מחברי ישראל ביתנו, כך שמלבד איזשהו פער פוליטי – מקצועי, בין השניים קיים גם דם רע.

במישור הפוליטי אמנם ליברמן קיבל את כל דרישותיו, הכוללות את תיק החוץ במלואו ואת תיק העלייה והקליטה לחברת מפלגתו סופה לנדבר, אך ההסכמות אליהן הגיע נתניהו עם החרדים בנוגע לחוק הגיוס וחוק הגיור, מאלצות את ליברמן לשקול בכובד ראש שלא להכנס לממשלה וזאת בעקבות חששו מפגיעה באלקטוראט שלו.

נתון נוסף שמעיד כי ליברמן אינו ממהר להיכנס לממשלת נתניהו היא העובדה שרק היום (ראשון) צפוי ליברמן לכנס את מזכירות המפלגה ולקבל החלטה סופית רק לקראת יום שלישי, יום אחד בלבד לפני שנתניהו צריך להכריז על ממשלתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
מה קשור דתות לידים ציוניות
האחד | 03-05-2015 12:56
יש שולחן ערוך והוא קובע ואין קשר לציוני או לא זה כמו להגיד שחבל שמשרד הבריאות לא יהיה בידים ציוניות.
2
הסיבובים שלה עם רה"מ ביש"ע גרמו לזה
שלמה | 03-05-2015 13:07
3
מה את עושה או עשית על מנת לקדם שר ציוני???מגיב 1 עםהארץ
חוצפה של חוטובלי | 03-05-2015 13:27
חוטובלי היא האכזבה הכי גדולה מהליכוד. לא נקפה אצבע ולא ניסתה להשפיע על מינוי שר דתות ציוני. פשוט בושה וחרפה. יושבת מהצד ולא עושה דבר. על מנת לקבל את המינוי המיוחל מנתניהו. איפה כל ההבטחות שלך על נאמנות של הליכוד לציבור הציונות הדתית? ולמגיב 1, אתה לא בעניינים. הרבנים הציונים הולכים על פי השו"ע לא פחות מהחרדים, אלא יותר. אבל ש"ס מחרימה את הרבנים הציונים, דרעי ביזה את הרה"ג דוב ליאור ושאר הרבנים מהציונות הדתית
4
ל-1: זה בדיוק העניין ספר זאת לחרדים
| 03-05-2015 13:45
אצלם לא השו"ע קובע
5
פמיניסטית קיצונית - נמאסת. נוריד אותך בפרימריס הבאים
איך למען ה' הצליחה להשתחל שוב לכנסת? | 03-05-2015 15:12
את אחת מחברי הכנסת השנואים ביותר בליכוד. סופך הפוליטי עוד יגיע. תגלי כמה טוב להיות מחוץ לכנסת ואנחנו נגלה כמה טוב בלעדייך.
6
לכל הנעלבים:
האחד | 03-05-2015 16:20
הסיבה העיקרית שחרדים לא סופרים את רבני הציונות הדתית היא בגלל שגם אתם בעצמכם לא סופרים אותם. ממתי מי מכם פנה לרב ציוני דתי על מנת לקבל הכוונה בהלכות , הנהגה ובכלל להתייעצות? עבורכם הרב הוא דמות לקבלת עצה בלבד וגם זה מתי שאני רוצה. ובנוסף, עצתו לא מחייבת....... לגמל קשה להסתכל על דבשתו.
7
מישהו מוכן להזכיר
אלעד | 03-05-2015 16:23
לחוטובלי שהיא כבר לא עובדת בתקשורת ולא מדווחת אלא במוקד ההחלטות? מה גם שהיא אחת הסיבות לכך שזה קרה. מי שהחליש את הבית היהודי היתה חוטובלי. שלא תבכה
8
ל-7 אני לא צריך שתכבד רבנים בשבילי
| 03-05-2015 16:26
מה אכפת לך איך המזרוחניקעס הבזויים מתייחסים לתלמידי חכמים? אתה צריך לכבד אותם בלי שום קשר אם כבוד התורה יקר לליבך. בחיים לא שמעתי טענה כל כך מטופשת כאילו כבוד התורה תלוי באיך אחרים מתייחסים
9
הדת בעצם מהותה סותרת את הציונות
| 03-05-2015 16:45
ולכן אין שום בעייה עם זה. להיפך
10
ציפי חוטובילי
ניסים | 03-05-2015 20:58
מותחת יותר מידי ביקורת על ראש הממשלה. מקווה שראש הממשלה לא יתן לה שרה בישראל .פשוט לא מגיע לה .אחרי הבחירות מלחמתה על מקום-מלחמה אגרסיבית ולא תרבותית -
11
ל -9 היהדות מעצם מהותה היא לאומית
אבי | 03-05-2015 23:34
והציונות היא התנועה הלאומית היהודית. נ.ב משרד הדתות שייך למדינה הלאומית ציונית. מה לכם שם? שלמונים?
12
איך היא לא מתביישת
אשר | 04-05-2015 10:03
ציפי חוטובלי שהשפיעה על בוחרים מהמגזר להצביע ליכוד היא האשמה לכך שמשרד הדתות לא בידי הציונוצ הדתית. ברור לכל בר דעת כי אם היו לבית היהודי עוד מנדטים משרד הדתות היה נשאר בידה.