התקנון החדש של בנט: "הצבעת נגד הסיעה? התפטרת"

התקנון החדש של בנט: "הצבעת נגד הסיעה? התפטרת"

בבית היהודי מבקשים לגבש תקנות סיעה חדש לפיו ח"כ שיצביע נגד עמדת הסיעה יראה כמי שהתפטר מתפקידיו, ויוגבשו כנגדו סנקציות נוספות. המטרה למנוע מקרה יוני שטבון מספר 2

author-image
התקנון של בנט: "הצבעת נגד הסיעה? התפטרת"
  עושה סדר בסיעה. בנט (פלאש90)

יושב ראש הבית היהודי, השר נפתלי בנט, פועל בימים אלה לקדם תקנון חדש במפלגה אשר יאפשר לו ליצור משמעת סיעתית באופן גורף, כך דווח הבוקר (חמישי) בגל"צ.

על פי הדיווח, התקנון יקבע כי חבר כנסת שיצביע נגד עמדת הסיעה יראה כמי שהתפטר מתפקידיו מטעם הסיעה בכנסת ובנט ויו"ר הסיעה, איילת שקד, אף יוכלו לגבש עיצומים נוספים נגדו.

נציין כי ח"כ שהתפטר מהסיעה לא מקבל כספי מימון מפלגות, אותן מקבלות סיעות שנבחרו לכנסת או כששליש סיעה ויותר פורשים מסיעה קיימת (כמו 'העצמאות' של אהוד ברק). יוני שטבון ואלי ישי פרשו מהבית היהודי וש"ס ולכן לא זכו לכספי מימון מפלגות.

עוד עולה מהדיווח, כי סעיף נוסף קובע שבנט יכריע מה ידון בסיעה, וחבר כנסת שירצה להעלות נושא לדיון יגיש בקשה בכתב. מטבע הדברים התקנון עורר זעם בקרב חברי הכנסת, בייחוד בקרב אלו הנמנים על סיעת 'האיחוד הלאומי – תקומה'. ממפלגת הבית היהודי מסרו בתגובה: "התקנון רגיל וסוכם גם עם אנשי תקומה".

בתוך כך, פרסמנו ב'סרוגים' כי חברי מרכז תקומה מתחילים לאבד את הסבלנות ויורים צרור קצר בתוך הנגמ"ש הציוני דתי.

מרכז המפלגה עתיד להתכנס ביום שני כדי לעדכן על ההתקדמות במו"מ הקואליציוני מול הליכוד, אולם מספר חברי מרכז פנו ליו"ר המפלגה אורי אריאל בדרישה להקדים את המרכז ולכנסו כבר היום או במוצאי שבת.

כשלושים חברי מרכז ובראשם ח"כ לשעבר אורית סטרוק שיגרו מכתב לאריאל בו נכתב בין השאר: "על פי המידע שמתפרסם בכלי התקשורת נראה, כי מגעים אלו לא הצליחו להניב, לעת עתה, הישגים משמעותיים ביחס לנושאים החשובים לנו כמפלגה הן ביחס להתיישבות, הן ביחס למערכת המשפט והן בהקשר של התיקים אותם הסיעה אמורה לקבל."

"כינוס מרכז לאחר שטיוטת ההסכם תיסגר עשויה להעמיד את המרכז בפני עובדה מוגמרת שתקשה עליו מאוד לקבל החלטה מושכלת בשאלות כבדות המשקל המונחות בפניו. אנו מבקשים לכנס את המרכז באופן מידי לדיון בו יקבעו הקווים האדומים, שבלעדיהם הח"כים של מפלגת תקומה לא יהיו שותפים בקואליציה."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בנט מפחד מסמרטוטיץ הוא קלט אותו שהוא הבוס היחיד של עצמו
יעל | 30-04-2015 17:08
2
לא - אתה מפספס את העניין.
שמואל | 30-04-2015 20:48
ויכוח ואי הסכמה עדיין לגיטימיים בתוך הסיעה, אך מרגע שהסיעה קיבלה החלטה, כולם צריכים לעמוד מאחוריה. זה אלף בית של נאמנות! להצביע נגד הסיעה ולצפות להמשיך להחזיק בכל ההטבות והתפקידים שהיא הקנתה לך, זו פשוט צביעות.
3
צודק אחי
א | 04-05-2015 9:55
שמואל צודק!!!