"אם לא נקבל את החינוך נפרוש מהממשלה" - סרוגים

"אם לא נקבל את החינוך נפרוש מהממשלה"

יו"ר ועדת הכספים מבהיר כי לאחר שכל התיקים הבכירים חולקו משרד החינוך הוא קו אדום מבחינת 'הבית היהודי'. על משרד הדתות: "מוכנים שיהיה שר מהליכוד, רק שלא יהיה מש"ס"

"אם לא נקבל את החינוך נפרוש מהממשלה"
  (פלאש90)

על רקע רצונו של יו"ר מפלגת 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, לקבל את תיק החינוך, מבהיר יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי, כי לא מדובר בברירת מחדל וכי הבית היהודי רצתה את תיק החינוך כל הזמן.

בריאיון ל'סרוגים' מבהיר סלומיאנסקי: "אמרתי כל הזמן שאנחנו חייבים לקחת את תיק החינוך, ההבדל הוא שאני רציתי את תיק החינוך כתיק שני ולא כתיק ראשון, אבל זה התגלגל כך שאנחנו מקבלים אותו כתיק ראשון. לאורך כל הדרך אמרתי שאנחנו חייבים לקחת את תיק החינוך ולא מתוך כורח או אילוץ אלא מרצון וכשאיפה. תיק החינוך זה תיק מרכזי ואתה גם רואה שבליכוד יש מלחמת עולם על התיק הזה, ואגב, גם אנחנו עוד לא קיבלנו תשובה סופית לגביו. ולהערכתי אם ראש הממשלה ייתן תשובה שלילית אנחנו נאחל לראש הממשלה בהצלחה ונפרוש. אבל תוך שתי דקות הוא ירוץ אלינו בחזרה".

כמי שכבר חווה המון פגישות משא ומתן, סלומיאנסקי לא מתרגש מכך שעשרה ימים לפני תום המועד הרשמי, שום מפלגה עדיין לא חתמה על הסכם קואליציוני: "זה תמיד נחתם לקראת הסוף. כל זמן שיש זמן אנשים מבזבזים את הזמן. זה כמו מאבק סמוראים בו הם מסתובבים אחד סביב השני עד שמוצאים את נקודת החולשה, כך זה במשא ומתן קואליציוני".

סלומיאנסקי מוסיף כי "זה שלא חתום עם שום מפלגה פה נתניהו עושה בשכל. כשאתה מקיים משא ומתן עם כמה מפלגות אסור לך להבטיח כלום לאף אחד. אתה צריך לשבת עם כולם לשמוע את הדרישות ורק אז מתחיל להתחייב ורק אחר כך חותם. ביבי לא עשה כך, הוא רצה את החרדים והבטיח להם הרים וגבעות ואחר כך נתקל בתקלים ואז התחילו הקשיים עם כחלון. מה שכן, לפחות הוא לא חתם עם אף אחד לפני שהוא ישב עם כולם. ופתאום אתה רואה את דרעי זז מהפנים לתחבורה, ומהתחבורה לכלכלה, ונראה איפה זה ייגמר בסוף".

על החשש של השמאל ושל החרדים מכך שבנט יכהן כשר החינוך אומר סלומיאנסקי: "בנט לא אויב של אף אחד. אני מאמין שכשזבולון המר קיבל את תיק החינוך היו חששות כאלה. לא צריך להתרגש, לא משנה איזה תיק נקבל השמאל יעליל עלינו עלילות. אם היינו מקבלים את המשפטים השמאל היה משתולל. בסופו של דבר אני מאמין שבנט יהיה ממלכתי וזו גם הזדמנות טובה לדאוג למגזר. זו לא בושה לדאוג למגזר במקביל לדאגה לעם ישראל".

לקראת סוף השיחה מתייחס סלומיאנסקי למאבק על משרד הדתות ומבהיר כי אסור שהוא יעבור לידי ש"ס: "אנחנו עומדים על הרגליים האחוריות כדי שבמשרד הדתות לא יהיה שר של ש"ס. אם לא יהיה אצלנו אז שייתנו אותו לראש הממשלה או למישהו מטעמו. עשינו פעילות אדירה במשרד הדתות, האהבנו את התורה על עם ישראל, פעלנו בתחום הכשרות, הגיור והנישואים, ואנחנו לא רוצים שכל פעילותינו תיעצר או תרד לטימיון, ואם יהיה שם שר מהליכוד הוא ישמור שהעשייה לא תאבד. הקו האדום זה שלא יהיה שר של ש"ס. מחפשים פתרונות ומקווה שאחד מהם יצא לפועל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לא משלימים עם הגזירה! בושה לבית היהודי שמסמנת בוחרי ש"ס
פרח | 27-04-2015 19:28
2
השנאה הנוראה לשס... זו אהבת החינם המפורסמת שלכם?
נדב | 27-04-2015 20:10
לא יאומן
3
שינאת החרדים בחסות הרבנים שתומכים בבית היהודי
זה דעת הרבנים דרוקמן? מלמד? שטיינר? | 27-04-2015 20:31
זהו נגמר הבחירות הרבנים של הבית היהודי נעלמו?
4
כת שקרים!
יעקב | 27-04-2015 22:04
אמרתם את זה על - חוק ההסדרה, שחרור מחבלים, הקפאת בניה, התנתקות, תיק החוץ, האוצר, הפנים, ביטחון פנים, ביטחון, תיירות תרבות ושאר ירקות למה שנאמין לכם?! בשביל זה בחרנו בכם, בשביל לחזור למפז"ל הישנה???
5
התבלבלת
למך | 28-04-2015 15:17
או שהוקמה ממשלה ולא שמעתי?