איילת שקד תתמנה לשרת התרבות והספורט - סרוגים

איילת שקד תתמנה לשרת התרבות והספורט

יו"ר סיעת 'הבית היהודי', חברת הכנסת איילת שקד, צפויה להתמנות לשרת התרבות והספורט, במקומה של לימור לבנת שפרשה מהחיים הפוליטיים. על אף היחלשותה, תקבל 'הבית היהודי' 3 תיקים

איילת שקד תתמנה לשרת התרבות והספורט
  (Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר סיעת 'הבית היהודי', חברת הכנסת איילת שקד, שהגיעה למקום הראשון בפריימריז של המפלגה, צפויה להחליף את השרה לשעבר, לימור לבנת, ולכהן במקומה כשרת התרבות והספורט.

כאמור, על אף היחלשותה של מפלגת 'הבית היהודי' מ – 12 מנדטים ל – 8 בלבד, צפויה המפלגה לקבל 3 תיקים, כאשר מלבד בנט ושקד, גם השר אורי אריאל ימשיך לכהן כשר ויעבור ממשרד הבינוי למשרד החקלאות.

נזכיר, כי בתחילת מערכת הבחירות, כשבסקרים הצביעו על 17 מנדטים למפלגת 'הציונות הדתית', סימנו בבית היהודי את תיק המשפטים, בטחון הפנים והחוץ, אך תוצאות הבחירות כפו על חברי המפלגה לקבל תיקים בינוניים.

נראה כי החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעניק למפלגתו של בנט שלושה תיקים על אף היחלשותה, מגיעה כפיצוי על ויתורו של בנט על תיק החוץ, החלטה שבעצם סוללת את דרכו של נתניהו לסיום מלאכת הקמת הממשלה, שבשלב הראשון תמנה 67 חכי"ם כאשר יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', השר אביגדור ליברמן, ימשיך במשרד החוץ.

כזכור, יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, הודיע לראש הממשלה כי הוא יורד מדרישתו לקבל לידיו את תיק החוץ, ובכך הוא מסיר את המכשול העיקרי שעמד בפני נתניהו בדרך להקמת הממשלה.

בנט הודיע לנתניהו כי במקום תיק החוץ הוא מבקש לקבל את משרד החינוך. על פי ההערכות, צפויה מפלגת 'הבית היהודי', לקבל שלושה תיקים, כאשר ככל הנראה יהיו אלה החקלאות והתרבות, ואם דרישתו של בנט תתקבל על ידי נתניהו התיק השלישי יהיה תיק החינוך.

יש לציין כי השר בנט נפגש בשבועות האחרונים עם שרים ומנכל"י משרד החינוך לשעבר וכן מנהלי בתי ספר, על מנת ללמוד את התיק לקראת כניסתו האפשרית לתפקיד.

ראוי לציין, כי דרישתו של בנט לקבל את תיק החוץ היוותה מכשול משמעותי עבור נתניהו, שידע כי מסירת התיק מליברמן לבנט עשויה לשלוח את מפלגת 'ישראל ביתנו' לאופוזיציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה לה ולספורט?
| 26-04-2015 15:53
אולי מפני שרצה מהר להתראין בחדשות יום שישי האחרון בערוץ שתיים תוך כדי חילול שבת בפרהסיה