מרגש: 'ניגון של גמרא' לזכר נרצחי הפיגוע במרכז - סרוגים

מרגש: 'ניגון של גמרא' לזכר נרצחי הפיגוע במרכז

דבה קלרמן – סבתו של יוחאי ליפשיץ הי"ד שנרצח בפיגוע בישיבת מרכז הרב כתבה שיר לזכרו, אותו הלחין אחד מקוראי מקור ראשון בו התפרסם השיר. צפו בקליפ המרגש ובביצוע המצמרר של רועי ידיד ומקהלת ישל"צ

author-image
מרגש: 'ניגון של גמרא' לזכר נרצחי הפיגוע במרכז
  הפיגוע בישיבת מרכז הרב (אבי אוחין/פלאש90)

את הפיגוע הארור בישיבת 'מרכז הרב' אף אחד לא יכול לשכוח. עם ישראל הוכה בתדהמה בליל ל' אדר א' תשס"ח לפני שבע שנים, עת חדר מחבל אל היכל הישיבה והרג שמונה מבניה.

מאז הפיגוע פעלה הישיבה להנציח את הקדושים הי"ד בדרכים שונות, אולם סיפור יצירתו של השיר "ניגון של גמרא", נולד בדרך לא שגרתית בעליל. השיר, נכתב ע"י דבה (Dubba) קלרמן – סבתו של הק' יוחאי ליפשיץ מהרובע היהודי בירושלים שנהרג בפיגוע. דבה, שלחה את מילות השיר אל מוסף הספרות של מקור ראשון, שפרסם אותם בסמיכות לאחד מימי הזיכרון. אחד הקוראים, בן ציון צינקין, מורה במקצועו התרגש מהמילים, נשבה בקסמו של השיר והלחין אותו. בשיר משולב קטע מתוך ההלוויה, בו מספיד ראש הישיבה, הרב וייס, את תלמידיו בקול בוכים.

השיר "ניגון של גמרא" בוצע לראשונה לפני כחודשיים, בערב הזיכרון לשמונת הקדושים שנערך בישיבה ועורר התרגשות רבה בקרב השומעים.

צפו: ניגון של גמרא

מילות השיר מתכתבות עם הטקסט המקראי של עקדת יצחק, המתארות באופן מצמרר את הרגעים הקשים מאותו לילה נורא. כיצד מתוך לימוד הגמרא, נגדעו חייהם של אותם שמונה נערים קדושים, וכן את ההלוויה המשותפת שנערכה למחרת בר"ח אדר ב' עם דברי ראש הישיבה שהותירו את המשתתפים נרגשים ונרעשים.

את השיר מבצע הזמר רועי ידיד, בוגר מקהלת הרבנות הצבאית, וזמר חתונות במקצועו, המצטיין בקול מופלא וטכניקת שירה מרשימה. ידיד נטל את המילים והמנגינה ושילב אותם באופן מושכל ומקצועי ליצירה מוזיקלית. את רועי מלווה מקהלת תלמידי הישיבה לצעירים בשיר שמילותיו מרוממות, בועטות ומנערות את כל מי שמאזין להן…

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השיר יפה - הקליף ברמה נמוכה כזו שרק דתיים יכולים להוציא
עמי | 21-04-2015 14:31