דיווח: משה כחלון מתרחק מממשלת נתניהו - סרוגים

דיווח: משה כחלון מתרחק מממשלת נתניהו

המשא ומתן הקואליציוני בין מפלגות 'כולנו' ו'הליכוד' נקלע למבוי סתום שמרחיק את החתימה בין הצדדים. במהלך היום צפוי נתניהו להיפגש עם ליברמן במה שעלול להסתיים במשבר נוסף

author-image
דיווח: משה כחלון מתרחק מממשלת נתניהו
  (Miriam Alster/FLASH90)

האם מפלגת 'כולנו', בראשות חבר הכנסת משה כחלון, מתרחקת מממשלת נתניהו?

אמש (חמישי) חשף הרדיו החרדי 'קול ברמה', כי במסגרת הנסיונות להגיע להסכם במשא ומתן הקואליציוני נוצר משבר בין מפלגות 'הליכוד' ו'כולנו', אשר מרחיק את הצדדים מחתימה.

ראוי לציין, כי מתחילת במגעים הקואליציוניים היה זה כחלון שהקשיח עמדות והציג דרישות שנראו לחברי 'הליכוד' כדרישות מוגזמות אשר אינן תואמות את כוחו האלקטוראלי של כחלון, המסתכם בעשרה מנדטים בלבד.

כזכור, עוד בטרם נודעו תוצאות הבחירות הצהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יהיה זה משה כחלון שיקבל את תיק האוצר. אלא שמלבד משרד האוצר, דורש כחלון לקבל לידי מפלגתו גם את המשרד להגנת הסביבה, את משרד הבינוי והשיכון, את השליטה במנהל מקרקעי ישראל ואת מנהל התכנון.

דרישתו של כחלון לקבל לידיו את מנהל התכנון יצרה מעין משבר גם בין נתניהו ליו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, שכן מנהל התכנון שייך למשרד הפנים.

במהלך השבוע ניסה נתניהו לשכנע את דרעי לוותר על משרד הפנים ובכך תתאפשר העברתו של מנהל התכנון ממשרד הפני למשרד האוצר, תמורת חבילת הטבות, אך עד כה דרעי טרם החזיר את תשובתו.

בתוך כך, המשבר במגעים הקואליציוניים צפוי להחריף עוד יותר היום כאשר בשעות הצהריים צפוי נתניהו להיפגש עם יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, איתו אין התקדמות במגעים.

על פי ההערכות, במהלך הפגישה בין השניים צפוי ליברמן לדרוש מנתניהו לבטל את כל הבטחותיו למפלגות החרדיות בתמורה לכניסתו לקואליציה.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מישהו מוכן להסביר לי למה כל פישר דורש מה שבא לו ואנחנו
| 17-04-2015 11:45
(הבית היהודי) מקבלים הצעות מבזות של תיקים קטנים?? איך דרעי מקבל (על פי הדיווחים) גם שר הפנים/תחבורה וגם דתות שזה תיקים רציניים ביותר!! איך זה קורה? ולמה בנט לא מציב את תיק המשפטים תמורת ויתור על הביטחון/חוץ??
2
ביבי מתקפל כעת מול הטייקון תשובה כדי שכחלון יצרף אליו
נחופ דבוש | 17-04-2015 16:10
כל הסיסמאות אותן מפריחים יועצי התקשורת בשמו של משה כחלון, הן רק מסך עשן למשא ומתן המתקיים מאחורי הקלעים בין נציגיו של טייקון הגז והנדל״ן יצחק תשובה לבין אנשיו של ביבי נתניהו ובראשם הממונה על ההגבלים דייויד גילה. מה לעשות? הצליח לו לטייקון תשובה והוא מצליח להחזיק חזק את ביבי מתחת לחגורה באמצעות מפלגת לשון המאזניים שהוקמה על עדי ״האחווה הטריפוליטנית״ (תשובה, מיימון ושות׳); ברצותם יוכלו למנוע מביבי רוב קואליציוני, והדרישות שלהם הינן לכרסם באופן משמעותי את דו״ח שישינסקי, להשיג עבור תשובה הנחות מס מפליגות, להותיר בידו את השליטה המלאה על משק הגז בישראל, לתת לו אחיזה משמעותית בקרקעות המדינה באמצעות פירוק מינהל מקרקעי ישראל, ועוד היד נטוייה.. לביבי נתניהו אין הרבה ברירות, אם לא יכנע לדרישותיו של הטייקון תשובה, לא תהיה לו קואליציה, ולצערנו הוא ייאלץלהיכנע לדרישותיו של תשובה. אז זהו, הצבעתם כחלון כי חשבתם שהוא ״רובין הוד״? חשבתם שרפורמת הסלולר היא ערובה לכך שתהיינה רפורמות מפליגות? אז טעיתם! בסה״כ הלגתם שולל אחרי מקסם שוא, ואת הקול שלכם נתתם מבלי להבין לטייקון תשובה. בפעם הבאה תבדקו טוב ותזכרו כי ״הקול הוא קול משה כחלון.... אך הידיים הן ידי הטייקון תשובה״.......
3
סחטנות
יוכי | 19-04-2015 10:05
רציתי לברר אם לא שכחת גם לבקש את ראשות הממשלה בתור מפלגה חדשה למרות שיש לך 10 מנדטים לא היה מזיק לך להיות פרופורציוני
4
מי שמחליט, זה לא כחלון אלא נותן החסות הטייקון תשובה
כמיסה עמית | 21-04-2015 12:59
כל הסיסמאות אותן מפריחים יועצי התקשורת בשמו של משה כחלון, הן רק מסך עשן למשא ומתן המתקיים מאחורי הקלעים בין נציגיו של טייקון הגז והנדל״ן יצחק תשובה לבין אנשיו של ביבי נתניהו ובראשם עד לאחרונה, הממונה על ההגבלים דייויד גילה, שנאלץ לפרוש מצוות המשא ומתן. מה לעשות? הצליח לו לטייקון יצחק תשובה, והוא מצליח להחזיק חזק את ביבי מתחת לחגורה באמצעות מפלגת לשון המאזניים שהוקמה על ידי ״האחווה הטריפוליטנית״ (תשובה, מיימון ושות׳); ברצותם יוכלו למנוע מביבי רוב קואליציוני, והדרישות שלהם הינן לכרסם באופן משמעותי את דו״ח ועדת שישינסקי, להשיג עבור תשובה וחבריו הנחות מס מפליגות, להותיר בידו את השליטה המלאה על משק הגז בישראל, לתת לו אחיזה משמעותית בקרקעות המדינה באמצעות פירוק מינהל מקרקעי ישראל, ועוד היד נטוייה.. לביבי נתניהו אין הרבה ברירות, אם לא יכנע לדרישותיו של הטייקון תשובה, לא תהיה לו קואליציה, ולצערנו הוא ייאלץ לציית לדרישותיו של תשובה. אז זהו, הצבעתם כחלון כי חשבתם שהוא ״רובין הוד״? חשבתם שרפורמת הסלולר היא ערובה לכך שתהיינה רפורמות מפליגות? אז טעיתם בגדול! בסה״כ הלכתם שולל אחרי מקסם שוא, ואת הקול שלכם נתתם מבלי להבין לטייקון תשובה. בפעם הבאה תבדקו טוב ותזכרו כי ״הקול הוא קול משה כחלון.... אך הידיים הן ידי הטייקון יצחק תשובה״.......